  • Data: 2019-08-22 09:47:18
    Temat: Re: Nowosci z autostrad II
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.190821.invalid...
    J.F. w
    >>> wyprzedza
    .>> jadącego 105)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >Co ją zmusza do tego?

    Tak jak tobie nie pasuje 105, tak jej nie pasuje 88 :-)

    >Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym,

    stara sie nie zajezdzac.

    >a następnie zjedzie na
    >prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro
    >jedzie
    >20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60
    >metrów,
    >które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus
    >jeden
    >słupek to będzie miała 100m

    No wlasnie problem w tym, ze gdy nastepny tir jest odpowiednio blisko,
    to ty nie zdazysz jej wyprzedzic, i ona bedzie musiala zwolnic do 88,
    albo zajechac ci droge.

    A ponowne rozpedzenie do 120 troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic,
    ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(

    Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)

    Sam pewnie robisz tak samo, tylko przy innej predkosci :-P

    A jak tez tylu szybki i potrafi wyprzedzic sprawnie ... to ma prawy
    pas do dyspozycji :-P

    >>> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE,

    >Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?

    Ale tylko/glownie Niemcy ?

    Bo Polacy ogolnie zjezdzaja, tylko luka na prawym musi byc
    odpowiednia.
    A przy gestym ruchu potrafi byc mala przez dluzszy czas.

    Przy srednim ... mnie sie nie chce zjezdzac, bo w praktyce musialbym
    zygzakiem jechac - zaraz po zjechaniu migacz w lewo, bo juz kolejna
    ciezarowka blisko :-(

    ^^^^^^^^^^
    >Umiesz czytać? Pokreśliłem

    115 od 110 raczej nie odroznisz, a opisywana sytuacja sugeruje, ze oni
    mieli sporo racji - miejsca na zjechanie bylo za malo.
    Ocenili cie jak wariata i postanowili wychowac :-P

    A bo to jeszcze wiadomo co taki wariat zrobi - wyprzedzi
    niebezpiecznie bo ciezarowka tuz, po czym zachamuje :-)

    >Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości
    >na
    >lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych
    >20sek

    Jak ten lewy jedzie 90-100km/h, wymagany odstep ok 50m, trzymaja moze
    nieco mniejszy, ale z perspektywy prawego pasa wrazenie jest takie, ze
    wcisnac sie juz trudno.
    No i po wcisnieciu sam nie masz wymaganego odstepu.

    Z tym, ze to ilustruje calkiem inna sytuacje.
    Kierowca nie zjezdza na prawy, bo uwaza ze chce szybciej/wyprzedza,
    jego predkosc ogranica ten z przodu, ktory jest w identycznej
    sytuacji, a poczatka korka nie widac.
    I tak jada wszyscy lewym pasem te 80-100km/h i nikomu to nie
    przeszkadza.

    Moze tylko jakims sfrustrowanym wariatom w porsche czy bmw ale na nich
    Niemcy maja osobne przepisy - nie wolno "poganiac" swiatlami czy
    klaksonem.

    I tak oto rodzi sie sprawiedliwosc spoleczna i rownosc :-)

    A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie
    jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis
    o 20 sekundach ...

    J.