-
Data: 2010-05-31 10:48:39
Temat: Re: Nowicjusz na Harleyu
Od: duddits <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Cześć.
W dniu 2010-05-31 12:19, Marcin N pisze:
> Witam,
>
> W Gdyni Harley zorganizował jazdy próbne swoimi motocyklami. Kumpel,
> który Harleyami przejechał 120 tys km, mówi: Marcin, koniecznie przejedź
> się prawdziwym motocyklem. Zapisałem się na Dyna Wide Glide:
> http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/2042
54-3/2010_HD_OEM_Dyna_Wide_Glide_BJN57399.jpg
Ja na podobnej imprezie byłem ostatnio w Warszawie. "Zaliczyłem": Fat
Boya w wersji Special, Nightstera i Night Roda. Potem jeszcze jeździłem
H-D 48.
> Do tej pory zrobiłem ok 10 tys km jeżdżąc Suzuki GS 500 i Yamahą Fazer
> 600. To był mój pierwszy raz na chopperze.
Podobnie tyle, że bez Suzuki :)
> Kilka moich wrażeń z przejażdżki.
>
> "Zabawna" pozycja za kierownicą. Motocykl jest niski (jak to chopper) i
> strasznie nieprzyjemne jest pierwsze wrażenie po położeniu stóp na
> podnóżkach wysuniętych do przodu. Bałem się, że na postoju nie zdążę
> podeprzeć się nogą. Daleko wysunięte przednie koło bardzo utrudniało mi
> jakiekolwiek manewry parkingowe. Wiadomo, że trening czyni mistrza, ale
> jest trudniej niż motocyklem miejskim.
Czy nieprzyjemne? W sumie nie powiedziałbym. Jest po prostu inaczej i
oczywiście to "inaczej" może się nie podobać :) Kwestia wprawy i
podejścia. U mnie to wrażenie "inności" ustąpiło po jakimś kwadransie.
Potem w sumie było już tylko lepiej :)
> Ruszam.
>
> Motocykl od razu zrobił się zwrotny. Przy ruszaniu nogi automatycznie
> wędrowały na podnóżki, których nie było i dopiero potem musiałem szukać
> ich z przodu.
Po ruszeniu to każdy motocykl robi się "zwrotny", nawet Fat Boy ;-)
Z podnóżkami miałem dokładnie to samo.
> Kompletnie nie wiedziałem, jakim biegiem wypada jechać. Na niskich
> obrotach cały motocykl straszliwie sie trzęsie. Wszystko dygocze, ale
> taki to urok. Nie wiedziałem, czy przy 40 km/h wypada jechać na 2, czy 3
> biegu, a może na jeszcze innym? Próbowałem na szóstce rozpędzić się od
> 60 km/h, ale nie dawał rady. Odniosłem wrażenie, że 4 będzie w sam raz.
> W każdym razie - nietypowe obroty, brak obrotomierza, zatyczki w uszach
> - wszystko to powodowało, że nie bardzo mi szło.
Trzeba było jechać na takim biegu na jakim tobie było wygodnie. To są
naprawdę elastyczne i niewysilone silniki. W każdym razie ja nie miałem
takich dylematów :)
> Samo zmienianie biegów - jakiś koszmar. Noga na wysuniętym podnóżku nie
> mieściła się obok dźwigni zmiany biegów. Włączanie wyższego biegu
> wiązało się z jakąś akrobatyczna pozycją stopy. Prawy podnóżek też nie
> był lepszy - dźwignia hamulca nie pozwalała wygodnie oprzeć stopy i
> trzymałem ją jakoś tak częściowo zwieszoną poza podnóżek. Nic to. Pewnie
> kwestia wyregulowania.
Faktycznie wygląda na to, że stoczyłeś prawdziwą walkę o życie :)
W moim przypadku to była kwestia odnalezienia właściwego położenia stopy
na podnóżku, ale może rzeczywiście model, na którym jeździłeś miał to
zrobione "nie po ludzku" :)
> Kierunkowskazy: każdy umieszczony pod inną dłonią. Dość to dziwne. Za to
> był mechanizm, który automatycznie wyłączał kierunkowskazy po zakręcie.
> Znaczy - miał wyłączać, bo raz działał, raz nie. Wyłączanie ręczne
> kierunkowskazów polega na ponownym ich włączeniu. Cały ten system okazał
> się bardzo nieergonomiczny. W zasadzie trzeba było cały czas zerkać na
> kontrolki i sprawdzać, czy migacz miga, czy nie. Bez patrzenia nie było
> sposobu, żeby mieć pewność, że kierunkowskazy są wyłączone. Wolę jednak
> system "klasyczny": wszystko pod lewym kciukiem i wduszenie przełącznika
> daje pewność, że kierunkowskazy wyłączyłem. Bez patrzenia na kontrolki.
Ja też wolę standard lewego kciuka, ale rozwiązanie w Harleju nie było
dla mnie zbyt uciążliwe.
> Ostatnia już wada: za diabła nie mogłem stopą rozłożyć bocznej stópki.
> Jakoś tak była umiejscowiona, że nie dałem rady. Ktoś się ulitował i mi
> pomógł.
Może nie aż tak, ale faktycznie chwilę mi to zajęło :)
> Ogólne wrażenie: coś w tym jednak jest. Przy prędkości do 100 km/h
> wrażenia znakomite. Niedogodności, które opisałem zapewne są do
> obejścia, wymagają tylko pewnej wprawy i zmian kilku nawyków. Pozycja za
> kierownicą bardzo fajna, choć plecy mają prawo boleć. Na pewno ziarenka
> "choperomanii" zostało u mnie zasiane, może za jakiś czas coś z niego
> wyrośnie.
U mnie już wyrosło. Diabelnie przypadł mi do gustu "48" :)
> Gdy wróciłem na swój motocykl (Fazer), poczułem, jakbym wsiadał na
> konia: tak było wysoko. Pozycja też dziwnie pochylona do przodu, silnik
> pracujący jak młynek do kawy... za to podnóżki nie łaskotały mnie w
> stopy. Też miło...
Ja miałem dodatkowo wrażenie, że wszystko jest takie jakieś kruche i
cienkie: manetki i dźwignia zmiany biegów w szczególności (kolega
chopperowy nazywa te cienkie wajchy "długopisem") :)
--
duddits
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.10 13:34 Kopyt
- 31.05.10 13:30 duddits
- 31.05.10 15:24 Kopyt
- 31.05.10 15:08 duddits
- 31.05.10 17:47 jeDrASS
- 31.05.10 23:52 janku
- 01.06.10 06:52 Kuczu
- 01.06.10 10:19 duddits
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=