  • 1. Data: 2011-10-25 14:57:20
    Temat: Nowe zastosowanie dla OC?
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    Właśnie czytam, że sąd prznał odszkodowanie z tytułu polisy OC
    dziecku, którego matka przyszarżowała i zaliczyła drzewo. Zawsze
    myślałem, że na taką okoliczność jest NNW, ale jak widać z OC też
    można skubać. No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
    się domagać kasy z OC.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10533648,Odszkod
    owanie_od_PZU_musial_sciagac_komornik.html

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2011-10-25 15:48:09
    Temat: Re: Nowe zastosowanie dla OC?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Tuesday, October 25, 2011, 2:57:20 PM, you wrote:

> [...]
    > się domagać kasy z OC.

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10533648,Odszkod
    owanie_od_PZU_musial_sciagac_komornik.html

    A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
    odszkodowania z OC...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-10-25 15:49:56
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    > A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
    > odszkodowania z OC...

    Osoba bliska sędziemu zawsze może...
    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2011-10-25 15:52:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 25 Oct 2011 15:48:09 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
    >odszkodowania z OC...

    to chyba raczej chodziło o współwłaściciela, czyli np. małżonka
    kierowcy, jeśli auto nie było odrębnym majątkiem kierowcy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-10-25 15:59:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
    > się domagać kasy z OC.

    sprawa nie taka nowa
    są już firmy które specjalizują się w odsysaniu kasy z OC
    np. ktoś ci wjechał pół roku temu w bagażnik
    a dziś przypominasz sobie, że cię szyja boli.
    Jak masz jakąś tam dokumentację powypadkową
    to firma za procent (np. 50%)
    występuje w Twoim imieniu o odszkodowanie.
    kiedyś się z tym spotkałem, ale brali się tylko za duże firmy np. PKP
    teraz już eksploatują każdego kto OC posiada.
    skutek będzie łatwy do przewidzenia.

  • 6. Data: 2011-10-25 16:39:03
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    W dniu 2011-10-25 15:59, nazgul pisze:

> [...]
    > kiedyś się z tym spotkałem, ale brali się tylko za duże firmy np. PKP
    > teraz już eksploatują każdego kto OC posiada.

    czyli hameryka panie hameryka powoli...

  • 7. Data: 2011-10-25 20:14:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Oct 2011 05:57:20 -0700 (PDT), w
    <5...@k...go
    oglegroups.com>, Marcin
    Kiciński <m...@g...com> napisał(-a):

    > No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
    > się domagać kasy z OC.

    Zawsze tak było. Z tym, że było jakieś "ale", jeżeli była to osoba bliska.

  • 8. Data: 2011-10-25 22:46:26
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    Hej
    Zakres OC reguluje art. 34 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
    "Z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przysługuje
    odszkodowanie, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem mechanicznym są
    obowiązani do odszkodowania za wyrządzoną w związku z ruchem tego pojazdu
    szkodę, której następstwem jest śmierć, uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia
    bądź też utrata, zniszczenie lub uszkodzenie mienia"

    Wyłączenia są wskazane w art. 38 (tutaj najbardziej zbliżony byłby ust. 1
    pkt. 1)
    "Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za szkody polegające na uszkodzeniu,
    zniszczeniu lub utracie mienia, wyrządzone przez kierującego posiadaczowi
    pojazdu mechanicznego (...)"
    Zwrócić uwagę trzeba na fakt, że to wyłączenie dotyczy mienia, a nie szkód
    na osobie. No i dotyczy posiadacza pojazdu, a nie dziecka posiadacza, czy
    innych osób bliskich.

    pozdrawiam
    raB

  • 9. Data: 2011-10-25 22:57:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-25 22:46, raBar-bar pisze:

> [...]
    > szkodę, której następstwem jest śmierć, uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia

    Ano właśnie. Czyli Tu przejmuje zobowiązanie - płaci odszkodowanie zamiast
    kierującego - w sytuacji w której tenże kierujący jest do odszkodowania obowiązany.
    Ale czy tu się ww stosuje?
    Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

  • 10. Data: 2011-10-25 23:11:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

    A co to roślina, że swoich praw nie posiada?