  • 11. Data: 2011-10-25 23:19:48
    Temat: Re: Nowe zastosowanie dla OC?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:

    > A co to roślina, że swoich praw nie posiada?

    Idź w dzień do parku i wytnij drzewo.

  • 12. Data: 2011-10-26 06:11:41
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    > Ano właśnie. Czyli Tu przejmuje zobowiązanie - płaci odszkodowanie zamiast
    > kierującego - w sytuacji w której tenże kierujący jest do odszkodowania
    > obowiązany.
    > Ale czy tu się ww stosuje?
    > Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

    No i to mnie zdziwiło. Ja po to kupuję NNW, żeby moi pasażerowie (w tym
    rodzina) byli ubezpieczeni. Wiem, że w porównaniu do OC to są śmieszne
    grosze, ale zawsze. Z tego wyroku zaś wynika, że NNW jest dublowaniem
    OC, które i tak obejmuje wszystkich jadących ze mną.

    Wygląda też, że PZU się chyba nie mogło po tym wyroku pozbierać - zwykle
    wypłacają zasądzone kwoty bez udziału komornika.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 13. Data: 2011-10-26 08:05:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości
    >Właśnie czytam, że sąd prznał odszkodowanie z tytułu polisy OC
    >dziecku, którego matka przyszarżowała i zaliczyła drzewo. Zawsze
    >myślałem, że na taką okoliczność jest NNW, ale jak widać z OC też
    >można skubać. No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
    >się domagać kasy z OC.

    Kazdy pasazer zawsze mogl, za wyjatkiem "najblizszej rodziny". Dla
    niej wlasnie bylo NNW.
    Inni to ... wyrzadziles szkode, wiec PZU placi.

    Z zona/mezem sprawa w miare jasna, bo sa wspolwlascicielami
    samochodu - sami sobie placic nie beda.
    Choc w uzasadnionych przypadkach ...

    J.

  • 14. Data: 2011-10-26 08:41:50
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wygląda też, że PZU się chyba nie mogło po tym wyroku pozbierać - zwykle
    > wypłacają zasądzone kwoty bez udziału komornika.

    nnw obejmie tez ciebie, oc nie

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2011-10-26 11:30:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-25 23:11, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > A co to roślina, że swoich praw nie posiada?

    A tak w praktyce, to matka jako sprawczyni miałaby wypłacić te pieniądze prawnej
    opiekunce dziecka czyli zapewne sobie samej?

  • 16. Data: 2011-10-26 17:31:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:j88jv4$1sa$1@news2.ipartners.pl...

    > A tak w praktyce, to matka jako sprawczyni miałaby wypłacić te pieniądze
    > prawnej
    > opiekunce dziecka

    Niby dlaczego?
    Że jak dziecko ma prawnego opiekuna, to nie posiada własnego majątku?

  • 17. Data: 2011-10-26 22:19:12
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-10-25 22:46, raBar-bar pisze:

    > Hej
    > Zakres OC reguluje art. 34 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
    > pozdrawiam
    > raB

    A sposób odpowiedzi na posty reguluje netykieta...

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-10-26 22:54:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 11:30:12 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
    > A tak w praktyce, to matka jako sprawczyni miałaby wypłacić te pieniądze prawnej
    > opiekunce dziecka czyli zapewne sobie samej?

    Ale jest tytul, rodzice sie rozwioda, a placic nadal trzeba.

    W wersji najciekawszej - dziecko ma zasadzone odszkodowanie, a rodzice
    obciazeni regresem.

    J.

  • 19. Data: 2011-11-02 15:36:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Oct 2011 20:14:52 +0200, w
    <9...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Tue, 25 Oct 2011 05:57:20 -0700 (PDT), w
    > <5...@k...go
    oglegroups.com>, Marcin

    > Zawsze tak było. Z tym, że było jakieś "ale", jeżeli była to osoba bliska.

    Aha, link do poczytania:
    http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&ta
    sk=view&id=20521&Itemid=230

  • 20. Data: 2011-11-02 15:38:49

    Wed, 26 Oct 2011 06:11:41 +0200, w <j8819v$q2j$1@news.onet.pl>, Marcin Kiciński
    <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Z tego wyroku zaś wynika, że NNW jest dublowaniem
    > OC, które i tak obejmuje wszystkich jadących ze mną.

    Tak. Przecież trzeba jakoś doić nieświadomych kierowców :).