eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe tarcze a konieczne toczenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2014-09-04 01:43:55
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-04 01:31, John Kołalsky pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
    >
    >>
    >>> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    >>> starczyły na prawie 100 kkm.
    >>
    >> Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    >> Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    >> ułożył się z tarczą.
    >>
    >> Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    >> robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy
    >> wszystko w porządku.
    >> W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet
    >> w jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
    >> temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
    >> właśnie z opóźnieniem.
    >
    > W jaki niby sposób okrężne uszkodzenie tarczy miałoby przełożyć się na
    > zwichrowanie ?

    Ja to się na metalurgii nie znam, że się takie cuda dzieją to wiem z
    doświadczenia - jak ktoś pałuje nowe hamulce to mu _potem_ tarcze się
    wichrują.

    Jedyne wytłumaczenie jakie mam, to rozszerzalność cieplna i jakieś
    koncentracje naprężeń na skutek miejscowego podgrzania.

    Kiedyś też sobie tak tarcze zrobiłem - biły po nagrzaniu. Dałem nawet do
    przetoczenia, to potem biły na zimno, a po nagrzaniu biły mniej.
    Potem się dowiedziałem że to trzeba docierać po założeniu i od tamtej
    pory zero problemów, nawet w Cinquecento.

    >> Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się
    >> nigdy, nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
    >
    > O to to. Tzn ja nie sądzę by w kałużach się nie mogły skrzywić, ale
    > jednak trochę pecha trzeba mieć by tak się stało.
    >

    Sporo pewnie też zależy od konstrukcji hamulców.
    W takim np. Polonezie gdzie tarczka jest malutka i niewentylowana,
    tarcze podlegają naprawdę dużym obciążeniom i tam się różnie rzeczy mogą
    dziać.
    Ale w normalnych samochodach raczej takich problemów nie ma.



  • 22. Data: 2014-09-04 07:31:11
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Ja po wieloletnich eksperymentach nie kupuję nic innego niż ATE
    > (tarcze i klocki). Klocki kupuję ceramizowane czy jakoś tak. Nie pylą
    > na czarno, nie piszczą, wolno się zużywają.
    >
    Masz racje nie warto tu oszczedzac. Ja biore ATE, TRW lub Feroddo.
    Wytrzymuja dlugie przebiegi.


    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 23. Data: 2014-09-04 07:47:43
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-03 23:31, Tomasz Pyra pisze:
    >
    > Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    > Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    > ułożył się z tarczą.
    >
    >
    > Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się nigdy,
    > nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.

    chyba że będą tanie...

    > Jeżdżę na raczej tanich tarczach (zwykłe Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
    > że traktuję je raczej bez litości, jeszcze nic mi się nie pokrzywiło:

    ...raz chciałem przyoszczędzić i kupiłem coś taniego, co wyrzuciłem po
    kilku dniach. Po rozgrzaniu biły przy hamowaniu (zimne nie, lub
    niewyczuwalnie) - zmieniłem na droższe ( :) ) Zimmermany i są całkiem
    dobre (żadnego bicia)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 24. Data: 2014-09-04 10:44:24
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-04 07:47, dddddddd pisze:

    >> Jeżdżę na raczej tanich tarczach (zwykłe Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
    >> że traktuję je raczej bez litości, jeszcze nic mi się nie pokrzywiło:
    >
    > ...raz chciałem przyoszczędzić i kupiłem coś taniego, co wyrzuciłem po
    > kilku dniach. Po rozgrzaniu biły przy hamowaniu (zimne nie, lub
    > niewyczuwalnie) - zmieniłem na droższe ( :) ) Zimmermany i są całkiem
    > dobre (żadnego bicia)

    To jest oczywiste, że wszystko i zawsze można zrobić, nie wiem tylko
    dlaczego to się dzieje zazwyczaj w Chinach :)

    Czy Zimmermany drogie? Ja za swoje płaciłem 160zł/szt, przednia tarcza
    300mm do Civica Type-R i jak kupowałem to były chyba najtańsze tarcze w
    ofercie zużyłem chyba 3 komplety i były ok.
    A ostatnio kupiłem Boscha (drożej), bo Zimmermanów nie było, ale też
    jest ok.



  • 25. Data: 2014-09-04 12:41:25
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-04 10:44, Tomasz Pyra pisze:
    >> ...raz chciałem przyoszczędzić i kupiłem coś taniego, co wyrzuciłem po
    >> kilku dniach. Po rozgrzaniu biły przy hamowaniu (zimne nie, lub
    >> niewyczuwalnie) - zmieniłem na droższe ( :) ) Zimmermany i są całkiem
    >> dobre (żadnego bicia)
    >
    > To jest oczywiste, że wszystko i zawsze można zrobić, nie wiem tylko
    > dlaczego to się dzieje zazwyczaj w Chinach :)
    >
    > Czy Zimmermany drogie? Ja za swoje płaciłem 160zł/szt, przednia tarcza
    > 300mm do Civica Type-R i jak kupowałem to były chyba najtańsze tarcze w
    > ofercie zużyłem chyba 3 komplety i były ok.
    > A ostatnio kupiłem Boscha (drożej), bo Zimmermanów nie było, ale też
    > jest ok.
    >
    >

    do mojego auta chyba ok. 250zł, ale warto :)
    Człowiek całe życie się uczy - teraz to już wiem że ogrzewanie w aucie
    czy chwilowo dojechaną turbinę można olać, ale hamulce, zawieszenie i
    opony muszą być w należytym porządku...

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 26. Data: 2014-09-04 22:57:36
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-04 01:26, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2014-09-04 01:22, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Tam jest wszystko napisane, a nawet często narysowane.
    >> O np.:
    >> http://www.partinfo.co.uk/files/Disc%20%20Pad%20Repl
    acement.pdf
    >
    > Albo tutaj:
    > http://www.bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indicat
    ions/Maintenance_Disc.aspx
    >

    Tomek. Szkoda klawiatury. Przecie drób i tak wie lepiej, co mu będzie
    jakiś tam producent farmazony wciskał.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 27. Data: 2014-09-04 23:22:30
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Czarny Rudy Żyd Chińczyk <...@...c>

    On 03/09/2014 10:55, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Przyłączam się do pytania
    >
    > - rok po wymianie tarcz kierownica szaleje przy hamowaniu ze 140 km/h na
    > autostradzie.
    >
    > Jeśli tak szybko tarcze się krzywią, to jakiej marki kupić, żeby były
    > możliwie trwałe? Samochód Skoda Octavia I.

    mialem to samo kiedys w vectrze b. kupilem jakas chujnie podobno brembo.
    pewnie podroby, bo po trzech miesiacach bily. wymienilem na jakies inne
    polskie i to samo. tez przetoczylem i tez pomoglo na chwile. kupilem ja
    ci w koncu ztcp boscha albo valeo razem z klockami i z tego co wiem to
    jezdza juz dwa lata i nic nie bije. mechanik zawsze ten sam.

    --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---


  • 28. Data: 2014-09-14 10:36:25
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 04 Sep 2014 22:57:36 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <m...@o...pl> wrote:

    >Tomek. Szkoda klawiatury.

    Ale jest chociaż śmiesznie :)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: