eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe tarcze a konieczne toczenieRe: Nowe tarcze a konieczne toczenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
    newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
    .pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 04 Sep 2014 01:43:55 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    References: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
    <540788ce$0$26836$65785112@news.neostrada.pl>
    <lu89gb$fst$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <lu89gb$fst$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Message-ID: <5407a7bc$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1409787836 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2246 89.77.179.152:53734
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543363
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-04 01:31, John Kołalsky pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
    >
    >>
    >>> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    >>> starczyły na prawie 100 kkm.
    >>
    >> Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    >> Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    >> ułożył się z tarczą.
    >>
    >> Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    >> robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy
    >> wszystko w porządku.
    >> W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet
    >> w jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
    >> temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
    >> właśnie z opóźnieniem.
    >
    > W jaki niby sposób okrężne uszkodzenie tarczy miałoby przełożyć się na
    > zwichrowanie ?

    Ja to się na metalurgii nie znam, że się takie cuda dzieją to wiem z
    doświadczenia - jak ktoś pałuje nowe hamulce to mu _potem_ tarcze się
    wichrują.

    Jedyne wytłumaczenie jakie mam, to rozszerzalność cieplna i jakieś
    koncentracje naprężeń na skutek miejscowego podgrzania.

    Kiedyś też sobie tak tarcze zrobiłem - biły po nagrzaniu. Dałem nawet do
    przetoczenia, to potem biły na zimno, a po nagrzaniu biły mniej.
    Potem się dowiedziałem że to trzeba docierać po założeniu i od tamtej
    pory zero problemów, nawet w Cinquecento.

    >> Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się
    >> nigdy, nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
    >
    > O to to. Tzn ja nie sądzę by w kałużach się nie mogły skrzywić, ale
    > jednak trochę pecha trzeba mieć by tak się stało.
    >

    Sporo pewnie też zależy od konstrukcji hamulców.
    W takim np. Polonezie gdzie tarczka jest malutka i niewentylowana,
    tarcze podlegają naprawdę dużym obciążeniom i tam się różnie rzeczy mogą
    dziać.
    Ale w normalnych samochodach raczej takich problemów nie ma.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: