-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.
newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 04 Sep 2014 01:43:55 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
References: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
<540788ce$0$26836$65785112@news.neostrada.pl>
<lu89gb$fst$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <lu89gb$fst$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 49
Message-ID: <5407a7bc$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1409787836 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2246 89.77.179.152:53734
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543363
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-09-04 01:31, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
>
>>
>>> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
>>> starczyły na prawie 100 kkm.
>>
>> Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
>> Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
>> ułożył się z tarczą.
>>
>> Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
>> robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy
>> wszystko w porządku.
>> W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet
>> w jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
>> temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
>> właśnie z opóźnieniem.
>
> W jaki niby sposób okrężne uszkodzenie tarczy miałoby przełożyć się na
> zwichrowanie ?
Ja to się na metalurgii nie znam, że się takie cuda dzieją to wiem z
doświadczenia - jak ktoś pałuje nowe hamulce to mu _potem_ tarcze się
wichrują.
Jedyne wytłumaczenie jakie mam, to rozszerzalność cieplna i jakieś
koncentracje naprężeń na skutek miejscowego podgrzania.
Kiedyś też sobie tak tarcze zrobiłem - biły po nagrzaniu. Dałem nawet do
przetoczenia, to potem biły na zimno, a po nagrzaniu biły mniej.
Potem się dowiedziałem że to trzeba docierać po założeniu i od tamtej
pory zero problemów, nawet w Cinquecento.
>> Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się
>> nigdy, nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
>
> O to to. Tzn ja nie sądzę by w kałużach się nie mogły skrzywić, ale
> jednak trochę pecha trzeba mieć by tak się stało.
>
Sporo pewnie też zależy od konstrukcji hamulców.
W takim np. Polonezie gdzie tarczka jest malutka i niewentylowana,
tarcze podlegają naprawdę dużym obciążeniom i tam się różnie rzeczy mogą
dziać.
Ale w normalnych samochodach raczej takich problemów nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.14 07:31 Marek
- 04.09.14 07:47 dddddddd
- 04.09.14 10:44 Tomasz Pyra
- 04.09.14 12:41 dddddddd
- 04.09.14 22:57 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 04.09.14 23:22 Czarny Rudy Żyd Chińczyk
- 14.09.14 10:36 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=