-
Data: 2014-09-04 01:43:55
Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-09-04 01:31, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
>
>>
>>> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
>>> starczyły na prawie 100 kkm.
>>
>> Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
>> Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
>> ułożył się z tarczą.
>>
>> Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
>> robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy
>> wszystko w porządku.
>> W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet
>> w jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
>> temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
>> właśnie z opóźnieniem.
>
> W jaki niby sposób okrężne uszkodzenie tarczy miałoby przełożyć się na
> zwichrowanie ?
Ja to się na metalurgii nie znam, że się takie cuda dzieją to wiem z
doświadczenia - jak ktoś pałuje nowe hamulce to mu _potem_ tarcze się
wichrują.
Jedyne wytłumaczenie jakie mam, to rozszerzalność cieplna i jakieś
koncentracje naprężeń na skutek miejscowego podgrzania.
Kiedyś też sobie tak tarcze zrobiłem - biły po nagrzaniu. Dałem nawet do
przetoczenia, to potem biły na zimno, a po nagrzaniu biły mniej.
Potem się dowiedziałem że to trzeba docierać po założeniu i od tamtej
pory zero problemów, nawet w Cinquecento.
>> Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się
>> nigdy, nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
>
> O to to. Tzn ja nie sądzę by w kałużach się nie mogły skrzywić, ale
> jednak trochę pecha trzeba mieć by tak się stało.
>
Sporo pewnie też zależy od konstrukcji hamulców.
W takim np. Polonezie gdzie tarczka jest malutka i niewentylowana,
tarcze podlegają naprawdę dużym obciążeniom i tam się różnie rzeczy mogą
dziać.
Ale w normalnych samochodach raczej takich problemów nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.14 07:31 Marek
- 04.09.14 07:47 dddddddd
- 04.09.14 10:44 Tomasz Pyra
- 04.09.14 12:41 dddddddd
- 04.09.14 22:57 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 04.09.14 23:22 Czarny Rudy Żyd Chińczyk
- 14.09.14 10:36 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo