  • 31. Data: 2013-08-15 23:17:03
    Temat: Re: Nowe samochody a stare.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nom wrote:
    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Do używanego samochodu ciągle trzeba dokładać, nikt nie sprzedaje
    > samochodu z wymienionymi klockami, tarczami, amortyzatorami, paskiem
    > rozrządu, oponami itd.
    > Przy nowym 5-6 lat jest spokoju. :-)

    to teraz policz ile zapłacisz za ten staryt samochód, dolicz te naprawy i
    mat eksploatacyjne i okaże sie że nawet jakbyś musiał robić generalke
    silnika to i tak jest kupę kasy do przodu.

    Niestety ale nowy samochód po wyjeździe z salonu od reki traci już na
    wartości.

  • 32. Data: 2013-08-15 23:19:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Zakłądając że ktokolwiek kupuje drogie auto, a po roku je sprzedaje.
    > Oczywiście nie dotyczy sytuacji, kiedy w ciągu tego roku, dach mu się
    > zetknął z podłogą.

    ale jakbyś chciał kupić takie auto po 3 latach to zapłacisz jakieś 50%... za
    praktycznie nową brykę...

    100 000 50% płacisz 50 000 załóżmy że poprzednik zarżnął silnik
    zapłacisz za remonto to 5 czy 7 tysiaków i jesteś dalej do przodu.

  • 33. Data: 2013-08-15 23:23:37
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.08.2013 21:57, J.F. pisze:

    > A tu akurat moze byc inaczej - na nowe dostaniesz promocyjny pakiet i
    > zaplacisz tyle samo co za starsze.
    tak też było. przez trzy lata, na firmę leasingową. potem okazało się że
    trzeba za ac+oc zapłącić 3.7 tyś. był płacz i zgrzytanie zębów.

    > Przeciez auto jezdzilo 17 lat, wiec dobre bylo, i jakies obce slowa
    > decyzji nie zmienia :-)
    Wszystko zależy od punktu widzenia, nie do kalkulatora. a szkoda

    ToMasz

  • 34. Data: 2013-08-15 23:28:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.08.2013 13:06, nom pisze:

    > Pierwszy samochód jaki miałem to Fiat 126p, który miałem 23 lata

    takie czasy były
    , po
    > czym sprzedałem, teraz mam od nowości Skodę Fabię 11 lat i dalej śmigam.
    > :-)
    czyli zapłaciłeś w salonie fortunę. ile kosztowała Cię bańka oleju z
    wlaniem? 500? 1000? Po 3 latach straciłeś połowę wartości.....
    > Samochód znam od "podszewki", nigdy mi nie staną na środku skrzyżowania
    > i się rozkraczył. Wiem co mu dolega i co mam zrobić. Żadnych
    > niespodzianek, przewidywalny do znudzenia. ;-)
    Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupujemy STARE auta. Mimo
    wszystko jak nie trafisz na "minę" - starym się będzie jeździło duuuuzo
    taniej.

    ToMasz

  • 35. Data: 2013-08-15 23:30:56
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na czym zależy ludziom, którzy kupują nowe auta.
    >
    > Na gwarancji?
    > Na niezawodności?
    > Na mniejszym spalaniu?
    > Na funkcjonalności?
    > Na wyglądzie?
    >
    > Może są po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

    Od 2-3 lat na spokojnie szukam/szukalem dla siebie auta. Glownie ogladalem
    uszkodzone na allegro - ale generalnie ceny sa takie, ze po naprawie rzadko
    kiedy udaje sie uzyskac roznice ok. 10k pomiedzy niby bezywpadkowym a
    naprawianym. Mieszkam w lodzi i para razy bylem w polsce ogladac uszkodzone
    auta; wiekszosc aut w rzeczywistosci byla inna niz na zdjeciach - oczywiscie
    na fotach wygladaly znacznie lepiej. Na miejscu podczas ogledzin okazywalo
    sie, ze auto mialo znacznie wiecej uszkodzen - np. nie byly widoczne
    wgniecenia dachu, drzwi itp.

    Poza tym, zasada jest taka, ze po kupnie auta trzeba wymienic rozrzad,
    swiece, oleje, paski, filtry itp. Czasami opony tez pozostawiaja wiele do
    zyczenia, wiec +1k za nowy komplet.

    Wiec w koncowym efekcie, zmeczony poszukiwaniami zamowilem se w salonie nowa
    Skode Rapid, podstawowy model bez bajerow. Nowy, chyba nie bity, nie
    zarzniety, bez przebiegu, bez koniecznosci wymiany opon i wymiany w/w
    rzeczy, z gwarancja itd itd itd itd.

  • 36. Data: 2013-08-16 00:18:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 15, 2013, 9:34:29 PM, you wrote:

    > A w przypadku Nubiry tylko 3 lata.
    > Po 3 latach darmowe assistance sie konczylo, i konczylo tez
    > bezstresowe wzywanie lawety :-P

    A wystarczyło cewkę immobilisera wymienić :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2013-08-16 00:27:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-15 23:30, asasa pisze:

> [...]
    > Skode Rapid, podstawowy model bez bajerow. Nowy, chyba nie bity, nie
    > zarzniety, bez przebiegu, bez koniecznosci wymiany opon i wymiany w/w

    To teraz sprawdź, czy nie stał na placu, który natura przerobiła na
    basen. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 38. Data: 2013-08-16 01:16:12
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/15/2013 11:23 PM, ToMasz wrote:

    > tak też było. przez trzy lata, na firmę leasingową. potem okazało się że
    > trzeba za ac+oc zapłącić 3.7 tyś. był płacz i zgrzytanie zębów.

    A na cholerą to AC w starym aucie ?

    > Wszystko zależy od punktu widzenia, nie do kalkulatora. a szkoda

    zgodzę się

  • 39. Data: 2013-08-16 01:20:04
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/15/2013 11:38 AM, Marek Dyjor wrote:

    > jak kupiłem kiedyś nowego.
    >
    > używany jak sie go da do solidnego czyszczenia też pachnie nowością,
    > szczególnie jak go ktoś nie ciorał na maksa.

    ja bym rozdzielił na 4 rodzaje używanych:

    -takie co zarżnięte wszystko i źle wygląda
    (nie lubię)

    -takie co w środku bardzo ok, tylko auto na przykład skakało
    (lubię)

    -odwrotnie, czyli środek słaby ale mechanika ok
    (nie lubię)

    -wszystko ok
    (nie widzę takich dużo ;) ale lubię)

  • 40. Data: 2013-08-16 01:26:52
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/15/2013 9:51 PM, k...@g...com wrote:
    > Idź do banku i powiedz że masz 5 milionów złotych. I chętnie lokatę zrobisz.
    > Zdziwisz się jakie odsetki zaproponują. Sporo ponad 10% rocznie na
    start powiedzą.
    > Jak kręcić nosem to dołożą.

    Nic takiego nie zrobią, mowy nie ma - nie tak to działa