    From: ddddddd <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe samochody a stare.
    Date: Thu, 22 Aug 2013 19:46:47 +0200
    <kunkuu$824$1@dont-email.me> <520f7ec5$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>
    <kuo02f$t75$2@dont-email.me> <kuqbb5$7sq$1@news.task.gda.pl>
    <kusdfi$nf5$1@dont-email.me> <kutv33$pgb$1@news.task.gda.pl>
    <kuv1f0$2rl$1@dont-email.me> <kv5gui$b4j$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2013-08-22 19:14, The_EaGle pisze:

> [...]
    > 300tys km. Samochody seg D lub E w wieku 3 lat mają często po 150-180tys
    > przebiegu a wiec są w ponad 50% zużyte choć tego na pierwszy rzut oka
    > nie widać.

    > Ja kupiłem nowy i kupowałem używane wiec mam porównanie - nowy samochód
    > to kompletnie inna liga. Jeżeli miałbym znów jeździć 6-7 lat autem to
    > kupiłbym znów nowe auto. Szukanie dobrego auta 3 letniego ostatnio
    > zajęło mi 3 miesiące! Kupno nowego zajęło mi tydzień.

    > Nie no w ogóle usterka w trasie ci nie przeszkadza... ;) Co tam 500km od
    > domu i holowanko do warsztatu to zupełna normalka dla Ciebie? ;)

    w 90% przypadków jestem nie dalej niż 200km od domu, więc odległość
    holowania to średnio 100km :)

    > I wg Ciebie utrzymywanie 3 samochodów jest tańsze niż jednego
    > porządnego? :)))

    nie trzymam 3 samochodów bez powodu - napisałem to żeby pokazać że
    usterka uniemożliwiająca jazdę jest naprawdę rzadko
    Tak naprawdę 3 samochody mają 3 kierowców, przy czym trzecim jest żona i
    jeśli jeden z dwóch trzeba oddać do warsztatu, to ona zostaje bez auta,
    bo nie jest jej na co dzień niezbędny

    > Trzy samochody są OK jak jest trzech kierowców i każdy potrzebuje auta o
    > innej porze - wtedy rozumiem ale jak sam jeździsz to brak tu
    > racjonalnego uzasadnienia...

    trzy samochody łącznie w ciągu ostatnich 5 lat zrobiły hmm... 400, może
    500.000km (auto żony mało jeździ, ale dwa pozostałe po kilkadziesiąt
    tysięcy rocznie). Wszystkie używane, minimalny przebieg przy zakupie
    170.000km, pozostałe pewnie powyżej 300.000km (w przypadku 2 aut którymi
    teraz jeżdżę przypuszczam że w okolicach 500.000km, VW T4 którego miałem
    - pewnie ok. 800.000km). Stanęło w trasie (i nie dało się od ręki
    naprawić, bo usterki typu uszkodzona opona czy zerwany pasek alternatora
    który można naprawić od ręki u dowolnego mechanika nie liczę) tylko
    jedno auto, Audi A6 - bo stwierdziłem że te narzekania na 2,5V6TDI to
    ściema i je kupiłem :)
    Jeżeli więc używane auta nie są gorsze od nowych, to po co przepłacać :)
    Ale ja też inaczej do tego podchodzę i rozumiem rozterki innych: jak
    robisz 15.000km rocznie i w ciągu roku masz włożyć w naprawę auta 3000zł
    (bo np. zepsuje się pompa wtryskowa) to jest to spory koszt (20gr/km);
    jak mi się taka pompa zepsuje to ja tego tak nie odczuję - dzieląc to
    przez 60.000km kosztuje mnie to 4xmniej niż ciebie...
    Wliczając inne wydatki które i tak muszę ponieść (rozrząd prawie co rok,
    opony, zawieszenie, oleje itp.) koszt takich dodatkowych wydatków staje
    się niewielki.
    Łukasz