  • 1. Data: 2014-03-18 00:51:57
    Temat: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    A propo xs400. Przekladam w miejsce zardzewialego cylindra inny z zapasow i
    robilem pomiary co tam jest.
    Srednica cylindrow i wg serwisowki miesci sie w tolerancji uzytecznosci.
    Granica to 0.05mm

    Srednio jest w okolicach +0.04mm. Jedynie w gornym polozeniu ruchu gornego
    pierscienia jest o setke wiecej niz kilka mm ponizej.
    Dochodzi tam do granicznego 0.05mm.

    Co do owalu tez jest na granicy, wzdluz i w poprzek jest prawie wszedzie
    roznica 0.01mm.

    Zamierzam zostawic zestaw tlok-cylinder tak jak jest i przehonowac cylinder,
    bo w miejscu pracy tloka jest juz gladko.

    Teraz pytanie zasadnicze.
    Czy zostawiac stare pierscienie czy zalozyc nominalene nowe?

    Pierscienie mam takie, wiec nie wiem kto to robi, na pewno nie yamaha.
    http://www.ebay.pl/itm/360875146345
    Ostatnio pojawily sie oryginaly za 2x tyle, ale mam juz te, wiec te sa.

    Z jednej strony stare sa dopasowane, ale pewnie juz po 30 kilku latach
    usiadly. Jak z zywotnoscia nowych nie wiem.
    Ale bardziej zastanawiam sie czy jest sens wkladac je przy tym owalu, czyli
    czy sie dotra?
    Z drugiej strony jak bede czyscic tloki to pewnie tez przekrece stare
    pierscienie i tez beda w innej pozycji niz w tej w ktorej pracowaly.

    Bylbym wdzeczny za rade z praktyki czy zmienic czy zostawiac stare.

    pozdro
    Tmek

  • 2. Data: 2014-03-18 20:23:00
    Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Tmek" <T...@d...ek> wrote:

> [...]
    >Z drugiej strony jak bede czyscic tloki to pewnie tez przekrece stare
    >pierscienie i tez beda w innej pozycji niz w tej w ktorej pracowaly.

    Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
    juz sie drugi raz go nie zaklada.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 3. Data: 2014-03-18 20:29:08
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze:

    > Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
    > juz sie drugi raz go nie zaklada.

    Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
    niczym strasznym.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2014-03-18 20:44:28
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
    > niczym strasznym.

    No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
    Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

    Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie
    w fabrycznej tolerancji.

    Tmek

  • 5. Data: 2014-03-18 21:03:19
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
    > niczym strasznym.
    Przekornie zapytam - dlaczego? :)
    Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 6. Data: 2014-03-18 21:19:30
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-03-18 20:44, Tmek pisze:

    > No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
    > Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

    jesli tlok i cylinder mieszcza sie w tolerancji to same pierscienie moga
    pomoc. Czasami na krotko, czasami na dluzej.

    > Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie
    > w fabrycznej tolerancji.

    skoro to samo to po co zmieniac ?

  • 7. Data: 2014-03-18 21:21:28
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
    napisał:

    >Przekornie zapytam - dlaczego? :)

    Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
    inaczej pracuje i coś może być nie tak? Albo może dlatego że używany
    pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu
    i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?
    Ale zgaduję tylko.

  • 8. Data: 2014-03-18 21:23:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-03-18 21:21, __Maciek pisze:

    > Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
    > inaczej pracuje i coś może być nie tak?

    mozna je sobie pooznaczac

    > Albo może dlatego że używany
    > pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu
    > i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?

    popekac nie popeka ale juz nigdy nie ulozy sie tak samo.

  • 9. Data: 2014-03-19 00:52:47
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    >Przekornie zapytam - dlaczego? :)
    >Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.

    Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
    sie. Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
    zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
    pierscienie ida nowe;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2014-03-19 07:45:51
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

    > Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci
    Jak już kupiłeś, to mają leżeć?
    Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował
    nadwymiarowych pierścieni, więc obecne nominalne dalej będą niepotrzebne?
    Pozdrawiam.
    WOJO