eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowe opony, a oś
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 151

  • 11. Data: 2011-04-05 13:05:03
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 11:58, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 11:35:53 +0200, AL napisał(a):
    >
    >> Natomiast ze wzgledu na stabilnosc auta na sliskim - lepsze opony
    >> powinno dawac sie na tyl auta (aby Cie na zakrecie nie wyprzedzil - tyl
    >> jest zazwyczaj lzejszy a przy hamownaniu dodatkowo odciazany).
    >
    > lżejszy tył oznacza niższe siły bezwładności wybijające tylną oś z toru
    > jazdy. CBDU.
    >

    ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 12. Data: 2011-04-05 13:12:45
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):

    > ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    > przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    > Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    > podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    > niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).

    skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.

    A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    napędzie)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 13. Data: 2011-04-05 13:48:44
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w
    > poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej
    > jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód,
    > to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu
    > (przy przednim
    > napędzie)

    Proponuje - znajdz jakies lotnisko, poczekaj na deszcz/snieg,
    pojezdzij, potem wrocimy do rozmowy :-)

    Dla przypomnienia
    http://www.youtube.com/watch?v=HRGmtObqKeo


    J.



    P.S. A to coza rajd
    http://www.youtube.com/watch?v=kVw0MUhZuo4&feature=r
    elated



  • 14. Data: 2011-04-05 13:59:38
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 13:48:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Proponuje - znajdz jakies lotnisko, poczekaj na deszcz/snieg,
    > pojezdzij, potem wrocimy do rozmowy :-)

    zrób to sam.
    Bo ja właśnie pojeździłem, o czym wielokrotnie pisałem. I dlatego te
    bajania nawiedzonych teoretyków budzą we mnie tylko śmiech.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 15. Data: 2011-04-05 14:01:29
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 13:48:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dla przypomnienia
    > http://www.youtube.com/watch?v=HRGmtObqKeo
    >

    o.. ładny przykład.
    A teraz wysil szare komórki co byłoby jakby poleciał w bok przodem a nie
    tyłem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 16. Data: 2011-04-05 14:17:35
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
    > Dnia Tue, 5 Apr 2011 13:48:44 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Dla przypomnienia
    >> http://www.youtube.com/watch?v=HRGmtObqKeo
    >>
    > o.. ładny przykład.
    > A teraz wysil szare komórki co byłoby jakby poleciał w bok
    > przodem a nie
    > tyłem.

    Zademonstrujesz ze potrafisz opanowac tyl w podobnej sytuacji, to
    ci przyznam racje - Ty zakladaj lepsze opony na przod :-)

    J.


  • 17. Data: 2011-04-05 14:47:09
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 13:12, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
    >

    >
    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    > napędzie)
    >

    jest roznica.
    Jak w poslizg wpadniesz przednia osia (mowa o aucie, nie motorze;)
    odpuszczasz hamulec i przednia os znowu staje sie 'sterowna'.
    Tylna niestety po wpadnieciu w poslizg jest nieprzewidywalna do samego
    konca - a jak zacznie wyprzedzac Cie tyl auta juz raczej nic nie zrobisz
    procz baczka ;).

    Proponuje znalezc jakas szkole jazdy z mokra plyta - sprawdzisz to
    samodzielnie :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 18. Data: 2011-04-05 14:49:06
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-05 13:12, Waldek Godel wrote:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
    >
    >> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    >> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    >> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    >> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    >> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
    >
    > skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    > mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    > powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.
    >
    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    > napędzie)

    Z tego co piszesz wynika, że jesteś typowym teoretykiem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 19. Data: 2011-04-05 14:50:52
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin AL

    > Natomiast ze wzgledu na stabilnosc auta na sliskim - lepsze opony
    > powinno dawac sie na tyl auta (aby Cie na zakrecie nie wyprzedzil - tyl
    > jest zazwyczaj lzejszy a przy hamownaniu dodatkowo odciazany). Nie ma
    > znaczenia, ktora os jest napedowa: przednia czy tylna. Ma to glownie
    > znaczenie na sliskim (zima) oraz mokrym (caly rok). Twoj wybor.

    Bzdura z Auto Świata, z gorszymi z przodu wyjedziesz z zakrętu przodem i
    gówno zrobisz. A w poślizgu nadsterownym można kontrować, a jak jest ESP
    to zwykle nawet nie trzeba, co sobie z tym radzi.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 20. Data: 2011-04-05 14:57:08
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 14:17:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zademonstrujesz ze potrafisz opanowac tyl w podobnej sytuacji, to
    > ci przyznam racje - Ty zakladaj lepsze opony na przod :-)

    a ty zademonstrujesz, że potrafisz opanować przód w takiej sytuacji lecący
    na wprost na barierę, albo - co gorsza - na przeciwny pas?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: