    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57679c46$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5767e280$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 20 Jun 2016 14:53:32 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Kredyty moze i tak, ale jakbys tak te nadplacone pieniadze odlozyl
    > na lokate, to hoho - grosze bys zarobil i to doslownie :-)

    Niech będzie, że jestem pies ogrodnika i w ogóle stara kutwa. Ja nie
    zarobię kilu goszy, a tamci niech na mnie (i milionach podobnych)
    niech nie robią kilkuzłotowych (czyli wielomilionowaych) oszczędności.

    > dwie stowy i 3% to 6 zl. Ale na 3m to tylko 1.50. a jak 2% to 1.00zl.
    > No dobra - razy 2.

    Kredyt jest tak w granicach 10%, jak do banku przyjdzie zwykły człowiek
    i powie, że potrzebuje. Te dwie stówy rozkładają się na pięć części --
    z kredytem ja jeden, dwa, trzy, cztery i pięć miesięcy. Uśredniając,
    całość jest na kwartał. Więc 2,5%. Razy dwa półrocza. Czyli dycha.

    > W umowie pewnie masz prognoze :-)

    Nie mam. Za to mam faktury. A faktur od dwóch lat nie dostaję, tylko
    jakieś kwitki nieuznawane przez urząd skarbowy. Gdybym się uparł, to
    całkiem legalnie mógłby tego nie płacić, tylko bez odsetek raz na pół
    roku regulować fakturę. Ale jeśli ja mam upór, a oni nożyce do kabli,
    to kto wygra? To się zmieniło wraz ze zmianami w ustawie o VAT. Miało
    być lepiej, a wyszło jak zwykle. Nie wiem, czy przekrętów więcej, ale
    na pewno wielcy przekręciarze zyskali.

    > Przez pol roku, czy pol. A potem farelke za okno i ta dzika
    > satystfakcja, ze tym razem oni cie kredytuja na 8 miesiecy :-)

    Ale nie jest moim celem, by ktoś mnie kredytował. Tylko chciłbym, żeby
    nie dało się w biały dzień robić takich machlojek. Źle prognozują, to
    niech płacą ustawowe odsetki. Zaraz by im się algorytmy poprawiły.

    --
    Jarek