  • 71. Data: 2013-04-06 17:40:12
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W paranoję wpadacie. Dwa bojlery + klimatyzator + lodówka + inne
    > kuchenne urządzenia elektryczne dają wystarczająca przypadkowość.

    Możliwość dokładnego monitorowania zużycia prądu ma także dobre strony.
    Zwłaszcza jak ma się w domu nastoletnie pociechy
    http://www.rowetel.com/blog/?p=2381 :)

    pzdr.
    j.

  • 72. Data: 2013-04-06 17:45:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > Dla takich, co planują skok na kwadrat, zerkanie przez szybkę jest tym,
    > co w zasięgu możliwości. Jak ktoś potrafi hakować systemy informatyczne
    > (lub po prostu ma do nich dostęp), zajmie się bardziej intratnymi
    > przekrętami.

    Nie mówiąc już o tym, że włamanie do systemu informatycznego jest dużo
    bardziej ewidentne niż wchodzenie do bloku i odczytywanie licznika.

    A poza tym, złodzieje to siedzą wieczorem przed domem i patrzą w których
    oknach nie zapaliło się światło.

  • 73. Data: 2013-04-06 18:04:28
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-04-06 17:40, Jacek Radzikowski pisze:

    > Możliwość dokładnego monitorowania zużycia prądu ma także dobre strony.
    > Zwłaszcza jak ma się w domu nastoletnie pociechy
    > http://www.rowetel.com/blog/?p=2381 :)

    Jak się ma w domu głupie nastoletnie pociechy, które nie potrafią
    zmostkować przekładnika prądowego :D

  • 74. Data: 2013-04-06 19:18:54
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-04-06 16:49, J.F. pisze:

    > A te nowoczesne liczniki tego nie umozliwiaja ?

    Teraz mam "nowoczesny" cyfrowy licznik z migającą diodą, ale bez
    wyświetlania mocy chwilowej, zapamiętuje tylko jej pobór maksymalny
    wraz z datą i godziną.

    > Z,awsze ktro mozesz zainstalowac cos takiego sam
    > http://www.fif.com.pl/produkt/1543/793

    Wolałbym raczej coś takiego:

    http://www.theowl.com/shop/index.php?target=products
    &product_id=45

    bo od razu mogę go podłączyć do komputera przez USB.

    > Eee, to aby tak dziala ? dluzej to chyba i taniej ?
    > Bo straty bojlera raczej takie same

    Ale kamień odkładający się na grzałce stanowi izolację cieplną
    i dodatkowo mogą się w nim rozwijać bakterie.

    > Ale w lodowkach sie agregatu nie czysci.
    > Moze odladza, moze w klimatyzatorze ..

    Czyści się wymiennik ciepła, tylko pewnie nigdy tego nie robiłeś :-)
    Na drabince po kilku latach zbierają się nieprawdopodobne ilości kurzu,
    jak w każdym miejscu ze stałym przepływem powietrza.

    T.

  • 75. Data: 2013-04-06 19:19:02
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Są kraje, w których to zakład energetyczny z minutową dokładnością
    > przekazuje klientowi informację na temat ceny, jaką trzeba zapłacić
    > za kilowatogodzinę. Ta cena mocno się waha i zależy od aktualnego
    > zapotrzebowania na moc w sieci. W ten sposób można zaoszczędzić
    > znacznie więcej paliw, niż przez durnowate dyrektywy zmuszające
    > ludzi do kupowania takich a nie innych źródeł światła.

    To też byłoby niezłe, już widzę te codzienne emocje przy gotowaniu
    herbaty: włączyć czajnik teraz czy za 5 minut? ;-)

    T.

  • 76. Data: 2013-04-06 19:50:50
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A te nowoczesne liczniki tego nie umozliwiaja ?
    >
    > Zawsze mozesz zainstalowac cos takiego sam
    > http://www.fif.com.pl/produkt/1543/793
    >
    > i dorobic zgrabny liczn ... no nie, licznik juz mamy, teraz rejestrator.

    Myślisz że jakieś fluktuacje na nim wyłapiesz? :D
    Wysyła (robi zwracie tranzystorem) impuls co 1Wh. Przy 5W obciążenia "tyka"
    co 12 minut.
    Właśnie staram się uzyskać to o czym tak dyskutujecie i łatwo nie jest.

    --
    Desoft

  • 77. Data: 2013-04-06 20:30:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Finke napisał:

    > To też byłoby niezłe, już widzę te codzienne emocje przy gotowaniu
    > herbaty: włączyć czajnik teraz czy za 5 minut? ;-)

    Takie emocje, to przeżywa na przykład mikroprocesor sterujący ogrzewaniem
    domu, który korzysta z informacji, że stała czasowa układu ma wiele godzin.
    Ale jak ktoś lubi, będzie się emocjonował nawet przy pod- i odłączaniu
    ładowarki telefonu.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2013-04-07 09:55:08
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > co w zasięgu możliwości. Jak ktoś potrafi hakować systemy informatyczne
    > (lub po prostu ma do nich dostęp), zajmie się bardziej intratnymi

    Ja bym z tym polemizował. Znam wielu debili robiących przekręty, a
    fachowców co to robia nie znam. Po prostu, żeby być fachowcem, trzeba
    ślęczeć nad dokumentacją, czytać RFC, interesowac się itp.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 79. Data: 2013-04-07 12:15:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Ja bym z tym polemizował. Znam wielu debili robiących przekręty, a
    > fachowców co to robia nie znam. Po prostu, żeby być fachowcem, trzeba
    > ślęczeć nad dokumentacją, czytać RFC, interesowac się itp.

    Może to dlatego, że przekrętey robione przez debili są od razu wykrywane
    i nagłaśniane, a fachowcy dbają o to, by ich nikt nie poznał?

    Jarek

    --
    -- Wy mnie znacie może z dobrej strony, ale jeszcze mnie poznacie
    i ze złej strony. Nie myślcie sobie, że nie umiem być zły! Ja potrafię

  • 80. Data: 2013-04-07 14:11:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Apr 2013 10:15:39 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Może to dlatego, że przekrętey robione przez debili są od razu wykrywane
    > i nagłaśniane, a fachowcy dbają o to, by ich nikt nie poznał?

    Albo jak sie ich pozna, to sie okazuje ze to nie zaden przekret.

    Bioharmonizer dla naiwnych staruszkow
    http://vital-vera.pl/certyfikaty.htm
    Ale prosze, opinie ma, certyfikaty

    J.