  • 61. Data: 2013-04-06 14:45:46
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2013 14:31:52 +0200, Anerys napisał(a):
    > Owszem. Spójrz w TV na przykład. Dzisiejszych wielu, lat temu odpowiednio,
    > nie zostali by dopuszczeni nawet w pobliże kamery - jeśli mówi "dwutysięczny
    > dwunasty", czy "włanczać", to ja pierdolę...

    Ale czy tu jest oznaka dobroci i rzetelnosci ?
    Ci co sie dawniej dostali, to rzetelnie musieli polecenia kierownika
    wykonywac :-)

    > Nie zdarzyło mi się, żeby system odmówił odpalenia, gdy data była zła.

    Moze nigdy nie miales wystarczajaco surrealistycznej daty :-)
    "CMOS checksum error, press F1" nie wydaje sie problemem ... ale wymaga juz
    dyzurow informatyka w wielu instytucjach :-)

    > Nigdy nie trafiłem na taki problem. Ale często śmieszyła mnie data np. 6
    > kwietnia 113 :) Jednak wszystko działało.

    wygladac moze smiesznie ... ale juz np nie miesci sie w przewidzianym
    miejscu i uszkadza kolejna zmienna ..

    > A to już banku problem. Nie twierdzę, że zmiana setek lat nie spowodowała
    > problemu. Po prostu, nie trafiłem na taką zagwozdkę, choć nawet chciałem,
    > dla wiedzy.

    o problemie na szczescie zrobilo sie glosno z wyprzedzeniem, elektronika
    miala gwaltowny rozwoj, wiele urzadzen bylo instalowanych nowych,
    projektowanych juz ze znajomoscia problemu ... a starsze czesto nie mialy
    RTC i nie znaly problemu ?

    > Lenistwo programistów i krótkowzroczność. Plama na wizerunku jak kleks w
    > zapierdziałych gaciach.

    Owszem, tym niemniej o wszystkim pamietac nie bedziesz, zbyt rozwlekle
    zagadnienia.

    J.

  • 62. Data: 2013-04-06 15:01:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jan Drawski napisał:

    > Gdyby jakiś złodziej miał dostęp do takich danych to może sprawdzać,
    > kiedy ktoś jest w domu a kiedy nie.

    Przecież teraz w blokach często liczniki umieszczane są na kalatkach
    schodowych w szafakach z szybkami. Każdy może zajrzeć i zobaczyć,
    czy od wczoraj się coś zmieniło.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2013-04-06 15:02:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, April 6, 2013, 1:43:29 PM, you wrote:

    > Może pojawią się randomizery zużycia podłączane do gniazdka, wystarczy
    > 5-7 spiralek grzejnych różnej mocy w obudowie jak grzejnik olejowy,
    > sterowanych generatorem pseudolosowym albo zaprogramowanymi wzorcami
    > poboru prądu. Za cenę nieco wyższego rachunku masz ochronę przed
    > inwigilacją w czasie rzeczywistym i nikt się nie dowie, że np. jesteś
    > na urlopie i od tygodnia dom stoi pusty.

    W paranoję wpadacie. Dwa bojlery + klimatyzator + lodówka + inne
    kuchenne urządzenia elektryczne dają wystarczająca przypadkowość.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2013-04-06 15:07:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, April 6, 2013, 1:53:06 PM, you wrote:

    > Hm, jestes pewien ? Ze mamy dobrych i rzetelnych, i ze kiedys bylo ich
    > wiecej ?

    Rzetelni dziennikarze giną dość szybko. Pozostają jedynie
    ścierwikarze, którzy powiedzą na antenie, bez zmrużenia powiek, że nie
    wiedzą co to Facebook, żeby tylko nie przyznać, że słyszeli cokolwiek
    o prawie 80000 (słownie: osiemdziesięciu tysiącach) fanów
    https://www.facebook.com/antyncplus

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2013-04-06 15:17:19
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > Przecież teraz w blokach często liczniki umieszczane są na kalatkach
    > schodowych w szafakach z szybkami. Każdy może zajrzeć i zobaczyć,
    > czy od wczoraj się coś zmieniło.

    Ale aby to kontrolować musiałby często wchodzić do bloku. Teraz nie
    będzie się musiał narażać, że ktoś go zauważy, po za tym jednym razem.
    Po za tym to tak jak byś miał jeździć do instytutu meteorologii zamiast
    sprawdzić pogodę w internecie, nie widzisz różnicy?

    Janek

  • 66. Data: 2013-04-06 15:56:33
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:16010291823.20130406150704@pik-net.pl.invalid..
    .
    > Rzetelni dziennikarze giną dość szybko. Pozostają jedynie

    Ech, już ekonomista Kopernik powiedział, że "lepszy pieniądz jest wypierany
    przez gorszy".

    > ścierwikarze, którzy powiedzą na antenie, bez zmrużenia powiek, że nie
    > wiedzą co to Facebook, żeby tylko nie przyznać, że słyszeli cokolwiek

    Rozumiem, że nie ma konta tamże, co zresztą bardzo popieram.

    > o prawie 80000 (słownie: osiemdziesięciu tysiącach) fanów
    > https://www.facebook.com/antyncplus

    Ale nie uwierzę, że nie był w stanie kliknąć w ten, lub analogiczny link.
    Nawet ja, organiczny i zadeklarowany antyfan pejs-zbuka, byłem w stanie
    kliknąć i choćby rzucić okiem, co się tam znajduje. Przecież do tego nie
    trzeba mieć konta...

  • 67. Data: 2013-04-06 16:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jan Drawski napisał:

> [...]
    > Po za tym to tak jak byś miał jeździć do instytutu meteorologii zamiast
    > sprawdzić pogodę w internecie, nie widzisz różnicy?

    Dla takich, co planuja skok na kwadrat, zerkanie przez szybkę jest tym,
    co w zasięgu możliwości. Jak ktoś potrafi hakować systemy informatyczne
    (lub po prostu ma do nich dostęp), zajmie się bardziej intratnymi
    przekrtętami.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2013-04-06 16:00:13
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > W paranoję wpadacie. Dwa bojlery + klimatyzator + lodówka + inne
    > kuchenne urządzenia elektryczne dają wystarczająca przypadkowość.

    Takie urządzenia mają stałą moc i termostaty ze sporą histerezą
    i bardzo łatwo odfiltrować ich wpływ na chwilowe zużycie energii.
    Poza tym czy wyjeżdżając na urlop zostawiasz włączone bojlery
    i klimatyzator? Ktoś z dostępem do centralnej bazy odczytów z liczników
    będzie mógł błyskawicznie znaleźć wszystkich klientów, u których
    np. od tygodnia działa się tylko lodówka i nikt jej nie otwiera,
    bo cykle poboru prądu są stałej długości.

    Z drugiej strony sam chętnie skorzystałbym z usługi prezentacji
    poboru energii przez mój dom z minutową rozdzielczością.
    Na pewno w dłuższej perspektywie dałoby się zauważyć, że już czas
    na wymianę grzałki w bojlerze, bo nagrzanie wody do zadanej
    temperatury trwa coraz dłużej albo warto oczyścić agregat w lodówce.

    T.

  • 69. Data: 2013-04-06 16:13:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Finke napisał:

    > Z drugiej strony sam chętnie skorzystałbym z usługi prezentacji
    > poboru energii przez mój dom z minutową rozdzielczością.

    Są kraje, w których to zakład energetyczny z minutową dokładnością
    przekazuje klientowi informację na temat ceny, jaką trzeba zapłacić
    za kilowatogodzinę. Ta cena mocno się waha i zależy od aktualnego
    zapotrzebowania na moc w sieci. W ten sposób można zaoszczędzić
    znacznie więcej paliw, niż przez durnowate dyrektywy zmuszające
    ludzi do kupowania takich a nie innych źródeł światła.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2013-04-06 16:49:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Apr 2013 16:00:13 +0200, Tomasz Finke napisał(a):
    > Z drugiej strony sam chętnie skorzystałbym z usługi prezentacji
    > poboru energii przez mój dom z minutową rozdzielczością.

    A te nowoczesne liczniki tego nie umozliwiaja ?

    Zawsze mozesz zainstalowac cos takiego sam
    http://www.fif.com.pl/produkt/1543/793

    i dorobic zgrabny liczn ... no nie, licznik juz mamy, teraz rejestrator.

    > Na pewno w dłuższej perspektywie dałoby się zauważyć, że już czas
    > na wymianę grzałki w bojlerze, bo nagrzanie wody do zadanej
    > temperatury trwa coraz dłużej

    Eee, to aby tak dziala ? dluzej to chyba i taniej ?
    Bo straty bojlera raczej takie same

    > albo warto oczyścić agregat w lodówce.

    Ale w lodowkach sie agregatu nie czysci.
    Moze odladza, moze w klimatyzatorze ..

    J.