  • 11. Data: 2013-04-05 13:22:00
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Waszym zdaniem kolejna paranoja "antyspy" czy liczniki będą kryć w
    > sobie więcej potencjału (badawczego) niż można by się po nich
    > spodziewać :-)?

    Oczywiście że paranoja. Jak to ma się do osób które
    wpisały się na KatalogRyjów.com i jeszcze same go aktualizują ;)

    --
    Piter

  • 12. Data: 2013-04-05 13:23:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości

    > Ale żądni sensacji dziennikarze tego nie rozumieją. Dla nich zakład
    > energetyczni to są "oni" i "oni" na pewno będą te dane używać do niecnych
    > celów. Zresztą ja nie wiem, czy w słowniku tych dziennikarzy w ogóle jest
    > termin zakład energetyczny, czy może "elektrownia", jak to mówią
    > niedouczeni ludzie.

    Czy jak płacisz coś kartą albo korzystasz z bankomatu to gdzieś jest
    rejestrowane gdzie i kiedy byłeś ?
    Czy jak twoja komórka łączy się z kolejną stacją bazową to jest gdzieś
    rejestrowane gdzie właśnie jesteś ?
    Rejestracja tych informacji wydaje się zbędna, ale czy nie są one
    zachowywane to nie byłbym pewien (filmy sensacyjne wręcz sugerują, że na ich
    podstawie każdego można namierzyć).

    Podobnie z informacjami z liczników energii. Są im dostępne informacje,
    które wydaje się nie powinny nigdzie być rejestrowane, ale czy nie będą.
    P.G.

  • 13. Data: 2013-04-05 13:30:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1908804120.20130405131918@pik-net.pl.invalid...

    > Chyba za dużo s-f czytasz ;)
    Już od wielu lat nie czytam, ale wyobraźnia mi nadal dopisuje :-)

    > BTW: dostałeś odpowiedź na maila?
    Dostałem o 17:55, odpowiedziałem o 18:34.
    Czyżbyś tej odpowiedzi nie dostał?
    P.G.

  • 14. Data: 2013-04-05 13:30:34
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > są jeszcze plazmy...
    > W LCD ze strefowym podswietlaniem taka zaleznosc tez bedzie.

    O kurczę, mój soniacz KDL-40HX850 ma strefowe podświetlenie i mnie zdradzi!

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2013-04-05 13:35:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości

    > O kurczę, mój soniacz KDL-40HX850 ma strefowe podświetlenie i mnie
    > zdradzi!

    Firmy od reklamy chyba chętnie (i nie mało) zapłacą za globalną informację
    kto kiedy który program ogląda.
    Jak jest popyt i są możliwości techniczne to już tylko krok do podaży.
    Ktoś na grupie pisze oprogramowanie do tych liczników?
    P.G.

  • 16. Data: 2013-04-05 13:36:11
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 13:06:10 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Kto i jak sprawdzi co one wysyłają (szczególnie jak szyfrowane).

    Widzisz, czy wysyła coś ciągłym strumieniem (i energetycy
    będą zbierać te informacje od milionów odbiorców:)
    czy kilobajt raz na dobę/tydzień.

    Jak - jakoś się nie martwię, miesiąc po upowszechnieniu
    się czytników przeczytam w necie, jak widzieć transmisje:)

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2013-04-05 13:37:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Apr 2013 11:31:55 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > pomiar zakłóceń
    > napięcia w sieci, a ten pozwalał odczytać treść nadawaną dalekopisem w
    > sąsiednim pokoju (a może budynku).

    Akurat wiem jak działa dalekopis i w związku z tym ci nie wierzę. Co do
    ustalenia jaki program leci w telewizorze na podst. pomiaru prądu to jak
    najbardziej, o ile tylko ten pomiar będzie wystarczająco szybki i dokładny.
    A wątpię by licznik elektroniczny był konstruowany pod tym kątem.
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2013-04-05 13:39:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Już od wielu lat nie czytam, ale wyobraźnia mi nadal dopisuje :-)

    To się teraz nazywa wyobraźnia? Kiedyś to nazywali paranoją ;P

    > Dostałem o 17:55, odpowiedziałem o 18:34.
    > Czyżbyś tej odpowiedzi nie dostał?

    Bylo w spamie, nie mam pojęcia dlaczego :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2013-04-05 13:39:37
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 13:09:20 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Ale żądni sensacji dziennikarze tego nie rozumieją. Dla nich zakład

    Z drugiej strony nigdzie informacji, ile i jakich danych wysyła,
    nie znalazłem. Nie szukałem specjalnie długo.

> [...]
    > niecnych celów. Zresztą ja nie wiem, czy w słowniku tych dziennikarzy w
    > ogóle jest termin zakład energetyczny, czy może "elektrownia", jak to

    Dziennikarz niestety staje się synonimem debila
    (przecież nie oskarżymy ich o celowe działanie na szkodę:)

    Hmm, może trzeba zacząc sprzedawać 'bufory'.
    Wielkie UPS dla całego domu, które wygładzi pobór.
    Ktoś kupi.

    pzdr
    bartekltg

  • 20. Data: 2013-04-05 13:42:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > Akurat wiem jak działa dalekopis i w związku z tym ci nie wierzę.

    Zajmowałem się dalekopisami zawodowo i mogę sobie wyobrazić _obecnie_
    możliwość podsłuchu na podstawie zakłóceń pochodzących z linii. Ale
    kto w dzisiejszych czasach używa dalekopisu?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan