    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Date: Fri, 5 Apr 2013 11:31:55 +0200

    news:almarsoft.4703789531495960840@news.neostrada.pl
    > Ostatnio w mediach przebija się sprawa zmiany w prawie energetycznym
    > dopuszczająca liczniki ze zdalnym odczytem stanu użycia energii. Pojawiły
    > się głosy, że to będzie pole do nadużyć bo energetyka będzie miałaś dostęp
    > do informacji o sposobie życia "abonenta" zdobytej z analizy statystyk
    > dobowego zużycia energii. W wywiadach pojawiają w się informacje jakie
    > dane będzie można "odczytać" z analizy danych z liczników, do tej pory
    > słyszałem o: - ile robimy prań robimy w tygodniu
    > - jak często się myjemy - czy posiadamy drogie wyposażenie (np. nowa czy
> [...]
    Bezpośredni pomiar prądu daje dużo większe możliwości niż pomiar zakłóceń
    napięcia w sieci, a ten pozwalał odczytać treść nadawaną dalekopisem w
    sąsiednim pokoju (a może budynku).
    Liczniki pewnie nic takiego nie będą miały, ale osobiście nie widzę żadnego
    problemu aby z poboru prądu ustalić który kanał TV jest oglądany (zakładam,
    że pobór prądu TV zależy od chwilowej średniej jasności ekranu).
    P.G.