eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe auto; limuzyna kombi...?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2013-08-26 11:08:13
    Temat: Re: Nowe auto; limuzyna kombi...?
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-19 13:33, b...@g...com pisze:
    > Dzień Dobry, troszkę zainspirowany wątkiem "Nowe samochody a stare" doszedłem do
    wniosku, że czas się rozglądnąć za nowym samochodem;
    > 1.Coś wielkości Octawia, Mondeo, Mazda 6/ lub większe; dobre warunki podróży dla 4
    dorosłych osób powyżej 175cm wzrostu i normalnej lub słusznej wagi :-)

    Octavia to ten sam segment co golf,focus, megane czy corolla czyli
    kompakt - seg C... Jesteś kolejny któremu skoda wmówiła że octavia to
    tańszy passat? Z czym w takim razie porównasz superb? Z autobusem? :)))

    Dobre warunki to może mieć każde z tych aut. Tyle że benzynową octavie
    kupisz za 60 tys a kombi mondeo czy 6tke z silnikiem diesla już za
    powyżej 100tys zł... Tak wiec się ogarnij i zdecyduj co chcesz.

    > 2.Raczej kombi, automat,

    Różnica wielkości po między octavia kombi a mondeo kombi jest taka jak
    po między seicento a fabią ;)

    Automat czy skrzynia zautomatyzowana? Bo w samochodach takich jak
    octavia nie ma prawdziwych automatów. Względnie do dyskusji pozostaje
    DSG w VW lub PowerShift w fordzie - obie działają równie dobrze.
    Tyle że to dołoży ci kolejne 10tys do rachunku i to z mocniejszymi
    silnikami.


    > 3.dynamiczny silnik; benzyna czy diesel? -jeśli różnica w cenie zakupu na korzyść
    benzyny rzędu 8-10tyś PLN to benzyna.

    Przy większych samochodach seg D zdecydowanie diesel, przy kompaktach do
    dyskusji. Ale najważniejsza zmienna ile km rocznie przejeżdżasz. Jeśli
    więcej niz 25 tys to diesel.


    > 4.Auto ma służyć jakieś minimum 200-300tyś km, ale jak nie będzie się psuło to i
    dłużej, Przekłada to się na jakieś 5 lat lub więcej eksploatacji.

    Czyli przejeżdżasz od 40 do 60tys km rocznie? To czemu się zastanawiasz
    nad silnikiem benzynowym?


    > 5.Główny kierowca kiedyś miał ciężką nogę, ale z wiekiem łagodnieje/jeździ
    spokojniej, ale aktywne bezpieczeństwo jest ważne,

    W segmencie C i D będziesz miał wszystko co możesz mieć a aktywnego
    bezpieczeństwa w standardzie.

    > 6.Komfort jest ważny; dobre wyposażenie ma znaczenie, najlepiej jakby autko miało
    skórzaną tapicerkę, dobrą klimatyzację, fajne schowki, dobry system Audio, czy w
    ogóle dobry system multimediów z Navi.

    no...zostaje tylko kangoo ;) ma fajne schowki.


    > 7.4x4 i troszkę mocniejsze zawieszenie to może byłby dobry element, ale nie myślę o
    SUV-ie.
    > Da się taki koncert życzeń zrealizować z budgetem rzędu 60-80 tyś. PLN?
    > Ewentualnie ile trzeba by dołożyć?

    Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z
    dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za
    cenę nie współmierną do tego co dostajesz. Ten napęd 4x4 nadaje się do
    wyciągania łódki z nabrzeża bo podczas śniegu zakopiesz się tym 3m dalej
    niż przednionapędowym autem. Do stabilizacji jazdy tez nic nie daje bo
    normalnie jest odłączony a powyżej jakieś prędkości (50km/h?) w ogóle
    się nie włącza. Ewentualnie będziesz mógł szybciej ruszać z kuligiem
    podczas zimy ;)


    --
    Pozdrawiam
    Rafał



  • 12. Data: 2013-08-26 12:09:34
    Temat: Re: Nowe auto; limuzyna kombi...?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    The_EaGle nabazgrał(a):

    > Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z
    > dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za

    Dużo więcej do tego trzeba czekać parę miesięcy, kolega chciał kupić ale mu
    dali cenę + okres oczekiwanie to popukał się w głowę poszedł do salonu
    Mercedesa i za podobną kasę miał sztukę od ręki i to Merca a nie Skodę.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 13. Data: 2013-08-26 19:23:47
    Temat: Re: Nowe auto; limuzyna kombi...?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-08-19 11:33, b...@g...com <b...@g...com> wrote:
    > Dzień Dobry, troszkę zainspirowany wątkiem "Nowe samochody a stare" doszedłem do
    wniosku, że czas się rozglądnąć za nowym samochodem;
    > 1.Coś wielkości Octawia, Mondeo, Mazda 6/ lub większe; dobre warunki podróży dla 4
    dorosłych osób powyżej 175cm wzrostu i normalnej lub słusznej wagi :-)
    > 2.Raczej kombi, automat,
    > 3.dynamiczny silnik; benzyna czy diesel? -jeśli różnica w cenie zakupu na korzyść
    benzyny rzędu 8-10tyś PLN to benzyna.
    > 4.Auto ma służyć jakieś minimum 200-300tyś km, ale jak nie będzie się psuło to i
    dłużej, Przekłada to się na jakieś 5 lat lub więcej eksploatacji.
    > 5.Główny kierowca kiedyś miał ciężką nogę, ale z wiekiem łagodnieje/jeździ
    spokojniej, ale aktywne bezpieczeństwo jest ważne,
    > 6.Komfort jest ważny; dobre wyposażenie ma znaczenie, najlepiej jakby autko miało
    skórzaną tapicerkę, dobrą klimatyzację, fajne schowki, dobry system Audio, czy w
    ogóle dobry system multimediów z Navi.
    > 7.4x4 i troszkę mocniejsze zawieszenie to może byłby dobry element, ale nie myślę o
    SUV-ie.
    >
    > Da się taki koncert życzeń zrealizować z budgetem rzędu 60-80 tyś. PLN?
    > Ewentualnie ile trzeba by dołożyć?

    Da się, ale... Jeżeli z tyłu mają wygodnie jechać dorośli (rozumiem, że gdzieś
    dalej i dłużej niż godzinę) to masz do wyboru wysokie VANy i segment E, w niczym
    innym się nie da. Przy założonym budżecie (do E trzeba by go domnożyć przez 2)
    zostają małe VANy. Komfortowa jazda "normalnymi" samochodami z tyłu to mit - to
    co proponuję rozwiązuje problem normalnego siedzenia, trzeba jeszcze uważać na
    tragiczne pod względem tłumienia nierówności zawieszenia z tyłu - trzeba
    przejechać się przed zakupem.


  • 14. Data: 2013-08-26 22:53:29
    Temat: Re: Nowe auto; limuzyna kombi...?
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2013-08-26 11:08, The_EaGle pisze:

    > Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z
    > dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za
    > cenę nie współmierną do tego co dostajesz. Ten napęd 4x4 nadaje się do
    > wyciągania łódki z nabrzeża bo podczas śniegu zakopiesz się tym 3m dalej
    > niż przednionapędowym autem. Do stabilizacji jazdy tez nic nie daje bo
    > normalnie jest odłączony a powyżej jakieś prędkości (50km/h?) w ogóle
    > się nie włącza. Ewentualnie będziesz mógł szybciej ruszać z kuligiem
    > podczas zimy ;)
    Tak się składa że jeżdżę Ocatvią właśnie w takiej wersji. nie jest to
    scout ale podniesione zawieszenie ma, 4x4 ma i dsg też. Wiem , że to nie
    subaru ale w ub. zimę mocno starałem się tym zakopać tu i ówdzie ale się
    nie dało. Może kwestia opon, nie wiem. 4x4 daje radę w brei pośniegowej,
    w śniegu czy na mokrym. Trakcja jest gdy jej potrzebuję i o to chodzi.
    Niestety to haldex więc opóźnienie jest i ciężko złapać kiedy się weźmie
    do roboty. Poszaleć bokami też nie bardzo się da bo ESP nie da się
    odłączyć na 100%. Ale dla kogoś kto robi 60-80 kk rocznie po
    południowo-wschodniej Polsce z zimami i konkretnym śniegiem, czasem po
    górach to taki zestaw jest lepeij niż dobry. czy cena jest adekwatna to
    nie wiem, nie miałem wyboru - taki dali - takim jeżdżę i jeśli się da to
    takim/podobnym zestawem chciałbym długo jeździć:)


    --
    Qlfon, Lublin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: