eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe ;) Volvo S40 zimą (25 stopni poniżej zera)Re: Nowe ;) Volvo S40 zimą (25 stopni poniżej zera)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe ;) Volvo S40 zimą (25 stopni poniżej zera)
    Date: Mon, 25 Jan 2010 00:34:48 +0100
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 82
    Message-ID: <hjilfg$ilt$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hjihup$8op$1@inews.gazeta.pl> <hjiive$9m4$1@achot.icm.edu.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1264376112 19133 89.161.12.229 (24 Jan 2010 23:35:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jan 2010 23:35:12 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='moj eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249529
    [ ukryj nagłówki ]


    "Maciej Browarczyk" hjiive$9m4$...@a...icm.edu.pl

    >> Volvo, zanim zacznie grzać, przejeżdża chyba 5 kilometrów. :)

    > No ale ogolnie to co w zwiazku z tym? Nie rozumiem po co wciskasz
    > tutaj na grupe historie o labedziach i Twoim nowym, rocznym Focusie
    > czy wyczynach na sniegu i letnich oponach. Ogolnie to chetnie zobaczylbym
    > jak wszyscy, ktorzy pisza, ze w zime na letnich sie jezdzi spoko, jezdza
    > teraz. Bo ja przejechalem po osiedlu z 500m na letnich i odpuscilem, ledwo
    > mozna sie zatrzymac, na zimowkach inna jazda.

    W takiej temperaturze łatwiej o przyczepność niż w pluchę. :)
    Na osiedlu jakiś czas temu liczyłem mijane słupki i zastanawiałem się
    nad tym, który będzie mój -- wjechałem pomiędzy i zatrzymałem się felgą
    na krawężniku -- kołpak jest zadrapany. Później w parku, tuż przed
    zatrzymaniem rzuciło samochodem (1 km/h?) i łomotnąłem dwoma prawymi
    felgami w oblodzony krawężnik...

    Ale przy 20 stopniach poniżej zera nie jest już tak ślisko.
    Buty tak się trzymały śniegu (wolałem nie wpaść do wody, gdy
    witałem się z drobiem) jakby je ktoś przykręcił śrubami. BTW
    butów -- kupiłem je jesienią 1998 roku. :) Szczyciły się
    hewidiutowością, ;) antypoślizgowymi (dzień po kupnie kilka
    razy niewiele brakowało do tego, abym wywrócił się -- akurat
    byłem tam, gdzie olej napędowy rozlewany jest po podłodze
    -- wymieniałem albowiem końcówki wtryskiwaczy) podeszwami
    i nieprzemakalnością... Do dzisiaj jedynie mam kłopoty
    z klamerką przy sznurowadle -- klamerka drapie sznurowadło,
    które się rwie... Jestem pod wrażeniem. :)

    Co z Volvo? Jeździ bez problemów, a ostrzegano mnie przed tym samochodem,
    gdy go kupowałem. Focus? Ja chciałem/zamierzałem kupić Focusa, ale mnie
    źle traktowano w salonie Forda i miałem kłopot -- na szczęście kupiłem
    Focusa w salonie Volvo. :) Nawet na co dzień nie mówię Volvo, ale Ford. :)

    Zimą na letnich oponach? IMO to wariactwo, ale postanowiłem zaryzykować
    i sprawdzić raz jeszcze, jak to jest. ;) Przed laty samochód tańczył na
    oblodzonej drodze Warszawa-Białystok i bezpieczną szybkością była szybkość
    piechura. :) Raz w poślizg wpadłem tuż przed nadjeżdżającym TIRem...
    Wyprowadziłem na czas (co widać) ale krucho było... Chyba kierowca TIRa
    widział mnie w swojej wyobraźni już na cmentarzu. :)


    Jechałem (dziś/wczoraj) bardzo ostrożnie, często hamowałem ostro i przyspieszałem,
    aby wybadać nawierzchnię. Jechałem nie szybciej niż 140 km/h z tym, że zazwyczaj
    (pomijając miejscowości i miejsca z usługami foto-video; ciekawe, czy w takie
    mrozy te usługi są także świadczone -- jeśli tak, to może być krucho) około 120 km/h
    i była to szybkość zdecydowanie bezpieczna. Dookoła byli (znów -- pomijając
    miejscowości,
    czy raczej pomijając Augustów i Białystok) tylko dobrzy kierowcy, którzy (jak i ja)
    nie szukali guza. :)


    -=-

    Przeżyłem chwilę grozy, gdy sprawdzałem szyby -- lewa tylna podnosiła się tak cicho,
    że przez chwilę myślałem, iż stoi w miejscu. Rzuciłem okiem na termometr (wskazywał
    -23 stopnie) i zrobiło się mi niedobrze, bo do Białegostoku zostało jeszcze ze 40
    km...
    Na szczęście szyba zamknęła się, tyle tylko, że bardzo cicho.

    -=-

    Ja lubię takie ekstremalne warunki. :) Moje płuca -- także, choć Ventolin miałem
    stale
    pod ręką na wszelki wypadek. :) Jedynie zbyt mocne wychłodzenie płuc skutkuje
    smutnie,
    ale jeśli na czas się chowam do ciepłego miejsca, jest OK. :) No i lubię, jak
    samochód
    radzi sobie z takimi warunkami bez czynienia przykrych niespodzianek. I Panna
    Mercedes,
    i S40 nie mają trudności z takimi mrozami. :) S40 stało tydzień w garażu bez
    jeżdżenia
    -- w ogóle ostatnio mało jeżdżę z powodu opon i płuc.


    Końcówki spryskiwaczy szyb są zamarznięte. To chyba największy problem.
    Poza tym mam wrażenie, że w samochodzie jest jakiś nieprzyjemny zapach -- być
    może to tylko wrażenie. Węch (chyba z powodu choroby płuc) mam nienormalnie
    wrażliwy/czuły -- pomaga to w omijaniu palaczy. :) Ale wkrótce mam przegląd,
    więc inni sprawdzą, czy jest OK. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: