  • 1. Data: 2013-02-01 15:33:31
    Temat: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Zbyszek <z...@w...pl>

    Od dzisiaj weszła w życie nowa ustawa o obowiązkach informowania o zużyciu energii
    przez produkty wykorzystujące energię. Wynka z niej, ze każdy produkt wypuszczany od
    dzisiaj na rynek musi mieś wyliczoną tą efektywność i przyczepioną odpowiednią
    naklejkę. Wypuszczenie produktu bez tej naklejki lub z niewłasciwą naklejką grozi
    karą do 70.000zł. Do tej pory przepis obowiązywał tylko do wyrobów gospodarstwa
    domowego jak np. pralki, lodówki, zmywarki, kuchenki - teraz objął wszystkie wyroby
    pobierające energię. Czy ktoś wie, gdzie mozna znaleźć jakieś przepisy, które pozwolą
    wyliczyć własciwą klasę energetyczną wyrobu?

  • 2. Data: 2013-02-01 17:54:42
    Od: MT <m...@w...pl>

    I se qrwa urzedole pierdzistoly beda wyliczaly. Ciekawe czy wyliczyli
    ile pierdow w stolek przecietny urzdniczyna dzienni wydaje i co zrobili
    zeby te pierdy ograniczyc ewentulanie czy pomysleli o efektywnosci tych
    pierdow i ograniczeniu wydalania CO2 do atmosfery.

  • 3. Data: 2013-02-01 18:13:28
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-01 15:33:31 +0100, Zbyszek <z...@w...pl> said:

    > Od dzisiaj weszła w życie nowa ustawa o obowiązkach informowania o zu
    > życiu energii przez produkty wykorzystujące energię.

    Zapodasz jakiegoś linka do Dz.U. ?

    --
    DJ

  • 4. Data: 2013-02-01 18:39:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    No z zgroza o tym czytam w sieci ale brak konkretow.

    Nie wyobrazam sobie wyznaczania "efektywnosci energetycznej"
    np. turystycznego odbiornika GPS firmy Garmin...

    Czas sie pakowac?

  • 5. Data: 2013-02-01 19:50:00
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-01 18:39, Jakub Jewuła pisze:
    > No z zgroza o tym czytam w sieci ale brak konkretow.
    >
    > Nie wyobrazam sobie wyznaczania "efektywnosci energetycznej"
    > np. turystycznego odbiornika GPS firmy Garmin...
    >
    > Czas sie pakowac?

    Heh no to chyba czas sie wyprowadzic z tego debilnego kraju. A ja juz
    sie przyzwyczailem do tego ze w tym kraju rzad nie służy obywatelom a
    ich "DYMA". Oraz do tego ze ogolnie obowiazujacych norm nikt nie
    przestrzega i nikt ich nie kontroluje a jesli juz to z wielkim
    przymruzeniem OKA.
    Przyklakow moglbym podac pierdylion ale po co jak kazdy wie ze
    zaczynajac od soli drogowej a konczac na normach EIRP BTSow GSM ktory
    nie raz przekraczaja wszelkie normy 2-3 razy.

    I kogo to qrwa obchodzi jeszcze jedna naklejka i jeszcze jeden urzad z
    prezesem do wykarmienia.

  • 6. Data: 2013-02-01 19:54:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w
    >No z zgroza o tym czytam w sieci ale brak konkretow.
    >Nie wyobrazam sobie wyznaczania "efektywnosci energetycznej"
    >np. turystycznego odbiornika GPS firmy Garmin...
    >Czas sie pakowac?

    Czemu ? To chyba dobrze ze w sklepie bedziesz mogl wyczytac prawdziwy
    pobor mocy odbiornika i porownac z konkurencja.
    Baterie kosztuja, a papier byl cierpliwu :-)

    Poki sie oczywiscie nie okaze ze tu jest oszczedniejszy produkt, ale
    dzieki temu ze podswietlenie gasnie po sekundzie :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-02-01 21:48:35
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produkt?w - efektywno?? energetyczna
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-01 19:54, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Poki sie oczywiscie nie okaze ze tu jest oszczedniejszy produkt, ale
    > dzieki temu ze podswietlenie gasnie po sekundzie :-)

    Czyli sugerujesz ze do tej pory przez kilkadziesiat lat bylismy
    oszukiwani i pobor mocy podawany na urzdazeniach nie byl prawdziewy ?
    Z tego co pamietm chyba okreslala to jakas norma.

  • 8. Data: 2013-02-01 21:49:30
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 15:33:31 UTC+1 użytkownik Zbyszek napisał:
> [...]
    pobierające energię. Czy ktoś wie, gdzie mozna znaleźć jakieś przepisy, które pozwolą
    wyliczyć własciwą klasę energetyczną wyrobu?

    A po co Ci przepisy jak będziesz miał wyliczone przez producenta i podane na wyrobie.
    Bardzo dobry pomysł żeby tak było. Już się nie będziesz bujał w sklepie która ledówka
    lepsza a czy może energooszczędna żarówka lepsza od świetlówki liniowej. Na pudełku
    będziesz miał ile ma lumenów z wata. Tak sobie to wyobrażam. Dla producentów żadne
    biurokratyczne utrudnienie bo takie dane dla swoich wyrobów mają. To jak mogą na
    pudełku od żarówki napisać w 14 językach jaka jest super to i mogą kilka cyfr czy
    liter wydrukować.

  • 9. Data: 2013-02-01 21:52:42
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 01.02.2013 21:49, k...@g...com pisze:
> [...]
    wyliczyć własciwą klasę energetyczną wyrobu?

    > A po co Ci przepisy jak będziesz miał wyliczone przez producenta i podane na

    A co jeśli jesteś producentem? Jak zdefiniujesz efektywność energetyczną
    bankomatu albo budki telefonicznej?

  • 10. Data: 2013-02-01 23:10:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 12:49:30 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):
> [...]
    wyliczyć własciwą klasę energetyczną wyrobu?

    > A po co Ci przepisy jak będziesz miał wyliczone przez producenta i podane

    Pewnie jest producentem i chce wiedziec co musi podac na wyrobie.

    Poza tym i konsumentowi sie czasem przyda wiedziec jak to jest liczone,
    bo juz taka "roczna konsumpcja" taka prosta nie jest.

> [...]
    > utrudnienie bo takie dane dla swoich wyrobów mają. To jak mogą na
    > pudełku od żarówki napisać w 14 językach jaka jest super to i mogą kilka

    Niestety - zapominasz ze to pomysl urzednikow a nie inzynierow.

    http://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_energy_l
    abel#Light_bulbs

    Na etykiecie bedziez mial napisane "A", jako to niby ona oszczedna.
    Bo inne beda zabronione.

    No ale bedzie pobor mocy i strumien swietlny, wiec bedzie mozna sobie
    podzielic samemu. Tyle ze gwarancji mial nie bedziesz, bowiem "szanowny
    panie, zgodnie z norma EN-PN-12345, srednia zywotnosc jest to taka, ktora
    przezywa 70% badanych lamp. A pan mial nieszczescie znalezc sie wsrod tych
    pechowych 30%, ale pana pech nas nie obchodzi"

    I w zasadzie dobrze ... poki nie zabronia aut klasy G, a nieco pozniej nie
    da sie kupic duzego rodzinnego wygodnego kombi, bo auta klasy C tez
    zabronione..

    J.

    P.S. spojrzcie na klimatyzatory ... klasa A lepsza niz 3.6W/W, a w
    komentarzu ze sa i takie co maja 5 ..