eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    <510d4221$1@news.home.net.pl> <h...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <xw65bw75gzg5$.9z8fmj7cah8d.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1a3twpsbuux50$.tgb61ixcgc7v.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j...@4...net>
    Date: 04 Feb 2013 21:52:46 GMT

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Przyznam się szczerze że cię nie rozumiem. Czyżbyś nie wiedział że
    > emisja gazu cieplarnianego jakim jest CO2 na jednostkę wytwarzanej
    > mocy jest o rząd chyba mniejsza przy spalaniu metanu niż węgla?

    Tego rzecz jasna nie wiem, bo "wiedzę" na temat różnicy *o rząd* mają
    tylko kompletne cymbały i nieuki. Węgiel (pierwiastek) stanowi 75% masy
    w metanie (CH4). Wartość opałowa metanu, to 12,5 kWh/kg (8,96 kWh/m3).
    Czyli przy spaleniu kilograma metanowego węgla mamy 16,67 kWh. Dla węgla
    (kamiennego, więc pewne uproszcenie) mamy 8,15 kWh/kg. Różnica jest
    zatem około dwukrotna (taka sama w węglu jak i w CO2, co wszystkim
    cymbałom i nieukom uprzejmie wyjaśniam).

    > Przecież chyba do ciebie dociera że nie tyle chodzi o ograniczenie
    > spalania paliw kopalnych (choc i to jest pożądane) co o ograniczenie
    > emisji CO2?

    Ograniczenie emisji CO2 jako cel sam w sobie jest bardzo nisko na liscie
    moich priorytetów. Jak ktoś mi powie "panowie, zróbmy coś, żeby ograniczyć
    zużycie energii o połowę", to ja zaraz pokornie zapytam, czym ja ze swoją
    skromna wiedzą i umiejętnościami mogę temu chwalebnemu celowi pomóc. Ale
    gdy ktoś mi mówi, że zamiast niezbyt nadającego się do innych rzeczy
    marnego węgla mam wpieprzać pod kocioł elektrowni cenny gaz, to mam wielka
    ochotę dać mu po prostu w mordę. Tak serdecznie, na odlew i jeszcze z kopa
    poprawić. Po prostu nie lubię, jak ktoś próbuje okradać moje wnuki.

    --
    Jarek