eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • Data: 2013-02-04 19:27:49
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:05:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Rozgladam się i nie widzę.
    To już twoje zmartwienie. Np. ok. połowa Holandii jeździ na rowerach ze
    wspomaganiem elektrycznym. W wielu miastach Eu. Zach. spotykałem patrole
    policji na elektrycznych jednośladach (elektromotorach ściślej) Coś o
    terminie po którym auta w Kalifornii mają nie emitować CO2 zapewne
    słyszałeś? I pewnie dożyjesz tego dnia więc nie każ mi się przekonywać do
    rzeczy oczywistych.

    > W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.
    Sądzę że w przewidywalnym terminie baterie samochodowe będzie można
    doładować w czasie rzędu godziny. Już można tyle że prototypowo. Miła
    przerwa w podróży na posiłek czy odpoczynek. Zresztą, zapewne model
    podróżowania na większe odległości ulegnie zmianie. Autem będziesz się
    poruszał w zasięgu jednego ładowania, na średnich dystansach.
    Dłuższe odcinki - komunikacja zbiorowa, czyli szybka kolej lub samolot a na
    miejscu wypożyczalnia takiego środka lokomocji jaki akurat okaże się
    najprzydatniejszy.
    Być może zaniknie wreszcie nieracjonalny model motoryzacji w którym auto
    jest wyznacznikiem statusu materialnego czy snobizmu a nie środkiem
    lokomocji. Najlepiej świadczy o złym modelu to że większość samochodów
    umożliwia jazdę z dużo większą prędkością niż dopuszczalna przepisami.
    Powiedz mi jaką moc ma silnik twojej bryki a ja ci powiem jak dalece
    przerośnięte ego masz :)

    --
    Jacek