  • 121. Data: 2013-02-14 22:37:46
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno?? energetyczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Przewrazliwiony jestes. Ekofaszysta po prostu :-P
    >
    > A rodacy kupuja ... 10-letnie. no moze 12.

    "Powinni zabronić sprowadzania używanych samochodów, bo one trują i są
    niebezpieczne" -- ileż razy to już słyszałem od różnych ludzi, w tym
    od polityków. A ktoś, kto tak mówi (a zwłaszcza tak myśli) jest po
    prostu głupi. Nie chodzi o ocenę, jak bardzo trują i na ile są bezpieczne.
    Ale o to, że nikt nie sprowadza starego samochodu, by zastąpić nim nowy.
    Już od lat mamy rynek nasycony, samochodów nie przybywa, a jeśli nawet,
    to tylko zarejestrowanych, a nie poruszających się po drogach (jak toś
    ma trzy samochody, to przecież nimi na raz nie jeździ). Jeśli nawet ktoś
    kupuje "dwudziestoletniego śmierdzącego diesla", to po to, by zastąpić nim
    trzydziestoletniego śmierdziela z odpadającymi kołami i dziurawą podłogą.
    A więc z każdym sprowadzonym samochodem sytuacja poprawia się.

    Jarek

    --
    U nas jest na głowę po dwa samochody
    Zbudowaliśmy największy świata gmach

  • 122. Data: 2013-02-14 22:47:04
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - ef ektywn ość energetyczna
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-14 18:47:15 +0100, "Anerys" <s...@s...pl> said:

    > Taka ogólna tendencja do wylewania dziecka z kąpielą.
    >
    > BTW. A wyziewy z wulkanów?

    Jakby to rzec... nad wulkanami komisarze nie mają władzy. I chyba
    prędko mieć nie będą. Znaczy dyrektywę sobie mogą wydać, ale wulkan
    będzie mieć ją głęboko w kraterze.

    --
    DJ

  • 123. Data: 2013-02-14 22:56:38
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywno?ae energetyczna
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-14 18:34, J.F wrote:

    > A ty chcesz .. rewolucji ? Powrotu do koni ?
    Bynajmniej. Jestem technokrata i daleko mi do checi powrotu do jaskin.
    Natomiast zanieczyszczenie spalinami i halasem uwazam za duzy problem i
    uwazam iz mozna je ograniczyc zamieniajac np. samochody na elektryczne.

    > Bo elektrownie przeciez tez truja.

    Truja ale IMO mniej po drugie sa duzo bardziej kontrolowalne niz
    odpowiadajace im 10000 ludzi ktorzy mysla tylko o sobie.

    > Przewrazliwiony jestes. Ekofaszysta po prostu :-P

    Moze troche ;). Generalnie uwazam ze problem ekologi by nie istnial
    gdbyby byla odpowienia ilosc ludzi tj. tak ze 100 mniej niz jest teraz.

    > A rodacy kupuja ... 10-letnie. no moze 12.
    > Starszych sie nie oplaca, same ida na zlom. za duzo rdzy.
    > A to juz samochody z obecnego wieku i coraz czystsze.

    > Nie, az tyle nie.

    Tyle tyle. 1,5mln vs 12mln. Nie mam po reka linka a wydaje mi sie iz to
    bylo wiarygodne zrodlo.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 124. Data: 2013-02-14 23:27:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

    > Bynajmniej. Jestem technokrata i daleko mi do checi powrotu do jaskin.
    > Natomiast zanieczyszczenie spalinami i halasem uwazam za duzy problem i
    > uwazam iz mozna je ograniczyc zamieniajac np. samochody na elektryczne.

    Według odnośnych przepisów, samochód elektryczny musi hałasować. Jeśli
    nie sam z siebie, to powinien mieć zamontowany pod maską głośniczek,
    który powyżej określonej prędkości robi "brrrrr".

    > Truja ale IMO mniej po drugie sa duzo bardziej kontrolowalne niz
    > odpowiadajace im 10000 ludzi ktorzy mysla tylko o sobie.

    Jeśli chodzi o "trucie" dwutlenkiem węgla i parą wodną, to w świetle
    faktów (a nie czyichś opinii), wcale nie mniej, a raczej więcej.
    Jeśli o inne trucie, to postęp jest ogromny. Mnie się raz zdarzyło
    w latach 70 po prostu -- pardon maj frencz -- zrzygać w Warszawie na
    ulicy od smrodu spalin. Teraz, po mimo że samochodów ze 20 razy więcej,
    aż takich problemów nie ma.

    > Moze troche ;). Generalnie uwazam ze problem ekologi by nie istnial
    > gdbyby byla odpowienia ilosc ludzi tj. tak ze 100 mniej niz jest teraz.

    Strach się bać. Bo już byli tacy, co uważali, że gdyby "ich" było 100
    razy mniej, to by problem nie istniał.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2013-02-15 00:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 22:56:38 +0100, Marek Borowski napisał(a):

    > Tyle tyle. 1,5mln vs 12mln. Nie mam po reka linka a wydaje mi sie iz to
    > bylo wiarygodne zrodlo.

    raporty wypadkow

    rok p.s. osob ciez motoc
    1990 9.0 5.26 1.04 1.35
    1993 10.4 6.77 1.23 1.67
    2003 15.9 11.24 2.19 0.84
    2010 23.0 17.23 2.77 1.01

    patrzac na liczby ... p.s. (pojazdy silnikowe) musialy obejmowac tez
    traktory.

    J.

  • 126. Data: 2013-02-15 00:16:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.02.2013 23:27, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Według odnośnych przepisów, samochód elektryczny musi hałasować. Jeśli
    > nie sam z siebie, to powinien mieć zamontowany pod maską głośniczek,
    > który powyżej określonej prędkości robi "brrrrr".

    Poniżej. Powyżej to hałasuje podobnie jak spalinowy.

    Mirek.

  • 127. Data: 2013-02-15 00:40:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Poniżej. Powyżej to hałasuje podobnie jak spalinowy.

    No właśnie chyba raczej powyżej. To znaczy turlać się po parkingu
    z prędkościa manewrową może bezszelestnie, ale gdy już jedzie tak
    ze 20 km/h (strzelam z tą prędkością graniczną), to musi warczeć.
    Gdy jedzie jeszcze szybciej, to i tak szum powietrza robi więcej
    niż silnik.

    --
    Jarek

  • 128. Data: 2013-02-15 00:57:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.02.2013 00:40, Jarosław Sokołowski wrote:

    > No właśnie chyba raczej powyżej. To znaczy turlać się po parkingu
    > z prędkościa manewrową może bezszelestnie,

    No i wyobraź sobie takiego "ducha" na zatłoczonym, targowym parkingu:
    ludzie ci łażą, stoją przed samochodem, ty siedzisz w samochodzie i co?
    zatrąbisz? Gdybyś zapalił normalny silnik to zaraz zrobiło by się miejsce.

    Mirek.

  • 129. Data: 2013-02-15 01:50:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No i wyobraź sobie takiego "ducha" na zatłoczonym, targowym parkingu:
    > ludzie ci łażą, stoją przed samochodem, ty siedzisz w samochodzie i co?
    > zatrąbisz? Gdybyś zapalił normalny silnik to zaraz zrobiło by się miejsce.

    Ja nie muszę sobie wyobrażać, ja po prostu kilka lat temu "robiłem
    w elektrycznych samochodach", stąd pamiętam, że są takie przepisy.
    A zresztą, współczesne samochody (spalinowe) są na tyle ciche, że na
    zatłoczonym targowym parkingu też ich nie słychać. I nie ma problemu.
    Problem jest dopiero wtdy, gdy taki cichociemny zbilża się do przejścia
    dla pieszych.

    Jarek

    --
    Na ulicach cichosza
    na chodnikach cichosza

  • 130. Data: 2013-02-15 02:36:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > ze 20 km/h (strzelam z tą prędkością graniczną), to musi warczeć.
    > Gdy jedzie jeszcze szybciej, to i tak szum powietrza robi więcej

    Jako użytkownik tego typu pojazdu (prius) stwierdzam że z małymi
    prędkościami jest najgorzej, czym szybciej tym większy hałas od opon ale
    na parkingach muszę mieć oczy dookoła głowy.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html