  • 21. Data: 2011-11-26 22:06:57
    Temat: Re: Nowa nawigacja na Androida
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-11-26 22:36, JoteR wrote:

    > Bo? Za mały lans?
    > Dla ludzi, którzy większość życia za kółkiem spędzili z papierowym
    > atlasem w ręku, widok 2D jest bardziej naturalny, zwłaszcza iż widok 3D
    > mają, że tak się wyrażę, "w realu". No chyba, że komuś ekran nawigacji
    > zastępuje przednią szybę.
    >
    > JoteR

    W tym wypadku bardziej naturalny sposob postrzegania, ale dla kazdego co
    kto lubi.

  • 22. Data: 2011-11-26 22:13:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "atm" napisał:

    > W tym wypadku bardziej naturalny sposob postrzegania, ale dla kazdego
    > co kto lubi

    A owóż, dlatego ze zdziwieniem przyjąłem stwierdzenie "nikt nie używa".
    Bo ja używam Automałpy w zasadzie wyłącznie w 2D, bo pomijając już kwestię
    postrzegania, to na urządzeniu z procesorem o nienachalnym taktowaniu
    inaczej praktycznie się nie da ;-)

    JoteR

  • 23. Data: 2011-11-26 23:02:19
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-11-26 23:13, JoteR wrote:

> [...]
    > kwestię postrzegania, to na urządzeniu z procesorem o nienachalnym
    > taktowaniu inaczej praktycznie się nie da ;-)

    Zauwaz prosze, ze napisalem "chyba nikt nie uzywa" wiec to nie bylo tak
    mocne jak "nikt nie uzywa" ;]
    Ja tez jestem fanem tradycyjnego odwzorowania stad tez poswiecilem w tym
    watku tyle miejsca takiemu drobiazgowi jak sposob podania nazw ulic.
    Jednak wersje 2D stosuje tylko do wczesniejszego zapoznania sie z
    okolica, tryb 3D podczas prowadzenia jest dla mnie szybszy/latwiejszy do
    przetworzenia. Oczywiscie mozna pojsc w full 3D augmented reality super
    hiper: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=VXZ6Hj2IOPE
    W zasadzie tutaj brakuje tylko opcji karabinka, rakiet i turbo.
    Wyszla by z tego fajna gierka z naprawde realistyczna grafika tla ;]
    Ha, nawet kierunkowskazy dopykali, wlasciwie mozna zamalowac przednia
    szybe, zostawic tylko male okienko na kamerke.

  • 24. Data: 2011-11-28 21:46:51
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-11-25 22:24, Waldek Godel pisze:
    > Poczytaj sobie opinie

    Poczytaj sobie własne posty, jakie głupoty wypisujesz.
    Dziw bierze, że jeszcze masz odwagę pojawiać się w usenecie.
    P.

  • 25. Data: 2011-11-28 22:14:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 25.11.2011 22:16, atm pisze:
    > Mam nadzieje, ze ta nie bedzie miala takich problemow jak Sygic Aura.
    > CoPilot dzisiaj tez sie nie spisal, zaliczyl kilka przypadkowych zamkniec.
    > http://www.engadget.com/2011/11/25/route-66-maps-nav
    igation-now-available-for-android-users-augm/

    Zainstalowałem i próbuję używać. Pierwsze wrażenia na krótkiej trasie
    praca->dom dość pozytywne, choć nie jest cukierkowo. Moje uwagi:
    - głos żeński bardzo irytujący - na szczęście męski jest znośny
    - asystent pasa ruchu generuje głupie komunikaty: w jednej sytuacji 4
    pasy ruchu, z czego skrajne do skrętu w lewo/prawo, a dwa środkowe do
    jazdy na wprost, nawigacja komunikuje "skręć w lewo", a po chwili - cały
    czas nakazując skręt w lewo - "trzymaj się drugiego pasa od prawej" i
    podświetla strzałkę na wprost, mimo iż strzałki na ekranie narysowane są
    zgodnie z rzeczywistością; w drugiej - mam jechać prosto, skrajny prawy
    pas jest do skrętu w prawo, a nawigacja wysyła mnie prosto i każe zająć
    skrajny prawy pas - ewidentnie jest coś sknocone
    - mimo iż próbowałem aktualizować dane o ruchu, na mapie nie pojawiło
    się nic - być może ta funkcja nie działa w Polsce
    - ostrzeżenie przed fotoradarem zadziałało poprawnie: miałem 78km/h,
    ograniczenie do 70km/h, jednak mimo iż nawigacja wyświetlała symbol 70,
    ostrzeżenie (podświetlenie aktualnej prędkości na czerwono) zniknęło
    dopiero, gdy zwolniłem do 50km/h
    - brakuje opcji "tolerancji" dla fotoradarów, w Nokii ustawiałem sobie
    +10km/h

    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, ile będzie kosztować licencja. I
    czy aktualizacje map będą bezpłatne. Oczywiście muszę więcej z nią
    pojeździć.

    Marek

  • 26. Data: 2011-11-28 22:17:03
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 23:14:35 +0100, MarekM napisał(a):

> [...]
    > ograniczenie do 70km/h, jednak mimo iż nawigacja wyświetlała symbol 70,
    > ostrzeżenie (podświetlenie aktualnej prędkości na czerwono) zniknęło

    odbiornik GPS reaguje z opóźnieniem 2-3 sekundy, często to wystarczy do
    takiego "przeskoku"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 27. Data: 2011-11-28 23:16:54
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 28.11.2011 23:17, Waldek Godel pisze:

    > odbiornik GPS reaguje z opóźnieniem 2-3 sekundy, często to wystarczy do
    > takiego "przeskoku"

    Inaczej: "gdy odczyt prędkości w programie spadł poniżej 50km/h" :) Poza
    tym nie hamowałem gwałtownie, tylko po prostu zwyczajnie zwalniałem
    przed czerwonym światłem.

    Teraz testowo wyznaczyłem sobie trasę: Kraków -> Mielec. W opcji
    "najszybsza" wygenerował trasę... przez Nowy Korczyn, PACANÓW, OSIEK,
    NAGNAJÓW, czyli 179km, 03:37h. Kosmos jakiś. Zaznaczyłem ręcznie
    "czwórkę" w Brzesku, kliknąłem "Jedź przez..." i zamiast poprowadzić
    mnie przez Tarnów/Radomyśl Wielki, radośnie wysyła mnie na wycieczkę do
    Rzeszowa, a potem przez Kolbuszową do Mielca. 228km, 04:03h! Po ręcznym
    wskazaniu punktu pośredniego w Radomyślu Wielkim generuje trasę 147km w
    02:38h. Co ciekawe, po wybraniu trasy "najkrótszej" bez wskazywania
    punktów pośrednich kieruje mnie nie tak źle: przez Nowy Korczyn i
    Szczucin, co daje 141km i... 03:19h, czyli SZYBCIEJ, NIŻ TRASĄ "NAJSZYBSZĄ".

    Werdykt: program nie nadaje się jednak do użytku, skoro trasę i tak
    muszę wyznaczać samodzielnie, wskazując paluchem, którędy będzie
    szybciej. Do orientacji w terenie i korków wystarczy Google Maps, do
    fotoradarów Speedalarm/Yanosik. Szukam działającej aplikacji "wszystko w
    jednym" z mapami off-line w rozsądnej cenie, na razie takowa na Androida
    chyba nie powstała.

    Marek

  • 28. Data: 2011-11-28 23:30:06
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 00:16:54 +0100, MarekM napisał(a):

    > fotoradarów Speedalarm/Yanosik. Szukam działającej aplikacji "wszystko w
    > jednym" z mapami off-line w rozsądnej cenie, na razie takowa na Androida
    > chyba nie powstała.

    Tomtom oficjalnie się robi, Automałpa również, ale tu cudów bym nie
    oczekiwał, musieliby zatrudnić programistów. Na to nie ma co liczyć

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

  • 29. Data: 2011-12-04 12:12:01
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > fotoradarów Speedalarm/Yanosik. Szukam działającej aplikacji "wszystko w
    > jednym" z mapami off-line w rozsądnej cenie, na razie takowa na Androida

    Probowalem powtorzyc Twoj test na Nokii tyle, ze jestem slepy albo Nokia
    Maps nie ma mozliwosci wprowadzenia innego punktu startowego niz obecna
    lokalizacja.
    Route66 przeszedl za to bezblednie testy, ktore robilem rowniez na Aura
    i CoPilot. W sumie dosc mocno przestalem ufac tym programom po tym jak
    na slimaku sugerowaly zlamanie nakazu skretu w prawo. Nokia tez sie
    tutaj dobrze spisala.

  • 30. Data: 2011-12-04 12:22:48
    Od: atm <...@v...pl>

    > Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, ile będzie kosztować licencja. I
    > czy aktualizacje map będą bezpłatne. Oczywiście muszę więcej z nią
    > pojeździć.
    >
    > Marek

    Cena jak w linku: caly swiat lifetime 65$
    Oto ich definicja "lifetime":

    I kindly inform you that the word "Lifetime" refers to the fact that you
    will be able to use the navigation license during the life cycle of the
    phone itself.

    The navigation license is registered on the IMEI number of the phone, a
    unique number for each phone.

    If you will decide to purchase a Worldwide lifetime navigation license,
    you will have access to the Worldwide road maps. The only thing that you
    will need to do is to download the corresponding maps on the phone itseld.
    ----------
    Druga odpowiedz:
    I kindly inform you that a navigation license can be transferred to
    another phone that shares the same technical characteristics of the old
    phone, that is, it has to be on the same platform, have the same O.S.

    If you will decide to change the phone in the future, you can contact us
    in order to inform you of the phone models over which we can transfer
    the navigation license.

    Please note that the navigation license has to be purchased. The road
    maps are free of charge. That means, that, whenever new map updates will
    be available, you will just have to download them.