  • 1. Data: 2011-11-24 17:57:13
    Temat: Pytanie odnośnie zabezpieczeń na Androida.
    Od: DziKi <r...@w...pl>

    Czołem!
    Mam pytanie.. czy mając telefon lub tablet z systemem Android istaluje się
    jakieś programy zabezpieczające jak w przypadku komputera? Jestem zielony
    w temacie stąd moje pytanie.. dodam, że chciałbym kontrolować rachunki
    bankowe (robić opłaty przez internet) przez tego typu urządzenia.

    Na logike myśle że powinno się coś zainstalować jak w kompie-coś co by nie
    muliło całego systemu, czy są jakieś darmowe i w miare skuteczne programy
    - jakie?
    A może w urządzeniach mobilnych się nie praktykuje metod jak na PC z
    systemie Windows?

    --
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-11-24 18:20:22
    Temat: Re: Pytanie odnośnie zabezpieczeń na Androida.
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-11-24 18:57, DziKi wrote:
> [...]
    > programy - jakie?
    > A może w urządzeniach mobilnych się nie praktykuje metod jak na PC z

    Zobacz watek troche wyzej: "Czas wracac do PalmOS ;]"
    Wrzucilem tam linki mowiace o zagrozeniach na Androida.
    Ja uzywam Dr.Web Light a jego skutecznosc jest....hmmm
    niesprawdzona. Chodzi szybko, nie wciaga baterii, jest darmowy.

  • 3. Data: 2011-11-24 21:35:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 24.11.2011 18:57, DziKi pisze:
    > Czołem!
    > Mam pytanie.. czy mając telefon lub tablet z systemem Android istaluje
    > się jakieś programy zabezpieczające jak w przypadku komputera?
    niewiedza, zieloność....
    chłopcy piszą wirusy, takie programy, dla zabawy. tak żeby się popisać.
    Potem taki program narobi szkód, zajmują się nim duże firmy, wydają
    antywirusa który go wykrywa.
    Jak chłopiec dojrzeje, znajdzie dziurę w systemie, to nie narobi szkód,
    tylko przejmie Twoje hasło i nigdy się nie dowiesz jak to zrobił, ani
    ilu osobom. Aby ta metoda nie była skutecznym źródłem nielegalnych
    dochodów, wprowadzono kody jednorazowe i smsowe. NIC nie chroni Twojego
    windowsa przed takimi atakami. Jeśli juz to firewall najbardziej.
    >Jestem
    > zielony w temacie stąd moje pytanie.. dodam, że chciałbym kontrolować
    > rachunki bankowe (robić opłaty przez internet) przez tego typu urządzenia.
    wiec cokolwiek bez windowsa (w tym zx spectrum) jest bezpieczniejsze.
> [...]
    > programy - jakie?
    > A może w urządzeniach mobilnych się nie praktykuje metod jak na PC z
    Z wirusami na inne systemy jest trochę jak z Yeti. niby są, ale nikt ( w
    praktyce) nie widział. Pomyśl. łącząc się z netem G3 masz zawsze inne
    IP, czasem przez wifi (router jest jakimś tam firewalem), utrudniasz
    włamanie. łącząc się od czasu do czasu - ogramonie utrudniasz zadanie.
    Gdybyś był informatykiem "włamywaczem" - wybrał byś taki cel? PRzerobił
    tableta z g3 na zombie wysyłające emaile typu "wydłuż penisa" Nie sądze...

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-11-24 22:19:11
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > NIC nie chroni Twojego windowsa [...]
    > wiec cokolwiek bez windowsa (w tym zx spectrum) jest bezpieczniejsze.

    I jeszcze się obruszasz, gdy wytykają Ci antywindzianą fobię...

    JoteR

  • 5. Data: 2011-11-25 10:56:23
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 24.11.2011 23:19, JoteR pisze:

    > I jeszcze się obruszasz, gdy wytykają Ci antywindzianą fobię...

    ech... w tym wieku to już jest nieuleczalne. Choć w telefonie mam
    Windowsa mobile i chwalę go sobie!
    ToMasz