  • 1. Data: 2014-01-19 16:56:58
    Temat: Nowa moda przed światłami
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    W sumie moda nie jest taka znowu nowa, bo obserwuję to już od dawna, ale
    jednak jest to zachowanie nowsze niż np. powszechna w naszym kraju jazda
    bez używania kierunkowskazów itp. Ad rem: zastanawia mnie, dlaczego
    wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o kilka metrów przed
    linią czy samym słupem ze światłami? Niemal codziennie mam taką
    sytuację, że pomiędzy przodem jakiegoś auta a linią wyznaczającą punkt
    zatrzymania się przed skrzyżowaniem, pozostaje wolna przestrzeń o
    długości co najmniej jednego samochodu. Nie rozumiem tego, bo z jednej
    strony jadąc za takim delikwentem, boję się, że wjadę mu w kufer (skoro
    zatrzymuje się wcześniej, niż może to zrobić - przed nim nic, a ten
    stoi, i ja muszę wcześniej cisnąć po heblach). Niejednokrotnie też
    dojeżdżając do skrzyżowania zatrzymuję się, a w lusterku widzę samochód
    stojący na sąsiednim pasie dalej za mną, zaś obok mnie pustka. Kiedyś
    nawet tak z półtorej-dwie długości samochodu za mną :-o Złapałem się
    wtedy nawet myśli, że może coś złego stało się kierowcy czy np. zgasł mu
    silnik, dlatego stoi tak daleko przed skrzyżowaniem, ale potem włączyło
    się zielone, ja pojechałem dalej, tamten zaś zaczął o te 2 długości za
    mną wtaczać się na skrzyżowanie.
    Aha, wyjaśnieniem teoretycznie mogłoby być to, że dojeżdżając do
    świateł/linii skrzyżowania nie widać światła zawieszonego dosyć wysoko.
    Ale ludziska stają w ten sposób także w tych miejscach, w których jest
    dodatkowe, małe światełko na słupie po prawej, na wysokości kierowcy.
    Więc jest to średnie wyjaśnienie.

    BiSwK - czy ktoś potrafi zaspokoić moją ciekawość w tej kwestii?
    pwz

  • 2. Data: 2014-01-19 17:39:29
    Temat: Re: Nowa moda przed światłami
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pwz pisze tak:

    > Aha, wyjaśnieniem teoretycznie mogłoby być to, że dojeżdżając do
    > świateł/linii skrzyżowania nie widać światła zawieszonego dosyć
    > wysoko.

    Nie wiem jakie jest wyjaśnienie. Tłumoki żyją w innym świecie.
    W ogóle nie myślą o innych, że ktoś się nie zmieści na pasie, że
    właśnie to jedno zmarnowane miejsce odetnie pas prawoskrętu.

    > Ale ludziska stają w ten sposób także w tych miejscach, w
    > których jest dodatkowe, małe światełko na słupie po prawej, na
    > wysokości kierowcy. Więc jest to średnie wyjaśnienie.

    myślą że to jest światełko dla skręcających w prawo :)

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-01-19 18:08:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *pwz* napisał(-a):

    > W sumie moda nie jest taka znowu nowa, bo obserwuję to już od dawna,
    > ale jednak jest to zachowanie nowsze niż np. powszechna w naszym
    > kraju jazda bez używania kierunkowskazów

    To akurat doprowadza mnie do piany. Byłbym bezlitosny. Kmiot jeden z
    drugim myśli, że jak jeździ po swojej wsi (mieście też) to wszyscy
    wiedzą gdzie on będzie jechał i niczego sygnalizować nie musi. Jak ci
    chuju kierunkowskazy niepotrzebne, to wkrętak do łapy, demontuj je do
    ostatniej żarówki i "se jeździj".

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2014-01-19 18:46:57
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 16:56:58 +0100, pwz napisał(a):

    > zastanawia mnie, dlaczego
    > wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o kilka metrów przed
    > linią czy samym słupem ze światłami?

    Zostawiają miejsce dla rowerzystów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2014-01-19 19:02:27
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-01-19 18:46, MadMan pisze:

    > Zostawiają miejsce dla rowerzystów.

    TERAZ? Przy -5 st. C i zaspach? :-o
    pwz

  • 6. Data: 2014-01-19 19:10:28
    Temat: Re: Nowa moda przed ?wiat?ami
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 19 Jan 2014 16:56:58 +0100, pwz <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    >wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o kilka metrów przed
    >linią czy samym słupem ze światłami? Niemal codziennie mam taką

    Ale na pocieszenie wez pod uwage ze oni dokaldni wiedza jaka jest
    pzrepisowa dlugosc dzwigni zmiany biegow i czestotliwosc blyskania
    kierunkowskazow.

    A.L.

  • 7. Data: 2014-01-19 19:18:45
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 19:02:27 +0100, pwz napisał(a):

    > TERAZ? Przy -5 st. C i zaspach? :-o

    Zapobiegliwość :P

    BTW jakie zaspy? Ja właśnie z gór wróciłem, śnieg zaczyna się na jakichś
    800m, i jest go bardzo niewiele. Wszedłem na Baranią (1200 m npm) i w
    sumie śniegu symbolicznie...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2014-01-19 19:18:56
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > ...przepisowa dlugosc dzwigni zmiany biegow...
    Jest cos takiego w rzeczywistości?
    WOJO

  • 9. Data: 2014-01-19 19:39:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.01.2014 16:56, pwz pisze:

> [...]
    > stojący na sąsiednim pasie dalej za mną, zaś obok mnie pustka. Kiedyś
    > nawet tak z półtorej-dwie długości samochodu za mną :-o Złapałem się

    W innej porze roku to bym podejrzewał, że zostawiają miejsce dla
    motocyklistów... Ale teraz? HGW

  • 10. Data: 2014-01-19 19:46:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 18:46:57 +0100, MadMan napisał(a):

    > Zostawiają miejsce dla rowerzystów.

    Całkiem poważnie mówiąc, tzw. "śluzy" dla rowerzystów choć nie mają jeszcze
    oficjalnego błogosławieństwa, wchodzą w użycie w wielu miastach i dobrze
    jest o tym wiedzieć. Praktyka niestety pokazuje że wielu miszczów
    kierownicy jest mocno na bakier z zmianami w PoRD dot. ruchu rowerowego.
    --
    Jacek