-
61. Data: 2010-05-13 19:22:25
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: JaromirD <r...@q...pl>
WS wrote:
> On 13 Maj, 10:15, kaszpir <k...@t...pl> wrote:
>
>> W przypadku korka gdzie samochody stoją jazda na "suwak" nie ma
>> żadnego zastosowania ...
>
> ...i wlasnie przez tak "myslacych" robi sie burdel i zamieszanie...
>
> np. na Zakopiance nie pomoglo nawet postawienie tablic z instrukcja
> rysunkowa ;)
>
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,5666216,Jak_r
ozladowac_korki__Suwakiem_.html
>
> jak sie stoi na wszystkich pasach, to :
> 1. uniemozliwia sie cwaniakowanie
tak
> 2. korek ma mniejsza dlugosc (ale posuwa sie wolniej), jest szansa, ze
> nie zablokuje jakiegosc wczesniejszego zjazdu.skretu
tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
przepustowość zwężenia
> 3. wszyscy czekaja "sprawiedliwie" - aczkolwiek to juz wymaga
> nauczenia tych z zanikajacego pasa, zeby zmieniali pas na samym
> koncu...
nie
> 4. czas przejazdu przy sprawnym zamku jest taki jak jednego sznuru
> samochodow...
nie
-
62. Data: 2010-05-13 19:30:07
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: to <t...@a...xyz>
JaromirD wrote:
> 2. pas 1. pas
>
> 6 1
> 7 2
> 8 3
> 9 4
> 10 5
A kto kazał pięciu debilom ustawić się w rzędzie na prawym?
--
cokolwiek
-
63. Data: 2010-05-13 19:34:42
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: WS <L...@c...pl>
On 13 Maj, 19:22, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
> WS wrote:
> > 3. wszyscy czekaja "sprawiedliwie" - aczkolwiek to juz wymaga
> > nauczenia tych z zanikajacego pasa, zeby zmieniali pas na samym
> > koncu...
>
> nie
jak nie jak tak? ;)
narysowalem Ci w innym poscie...
idea jest prosta jak konstrukcja cepa:
1. podjezdzajac do korka zajmujesz miejsce na pasie, na ktorym korek
jest krotszy - czyli max do przodu!
w ten sposob wykorzystuje sie cale miejsce na jezdni, utrudnia (a
nawet uniemozliwia) cwaniakom przepychanie sie, nie potrzeba
"blokowaczy"
2. jedzie sie rowno nie zmieniajac pasa az do samego zwezenia
3. tuz przed wg porzadku "oczywistego" wjezdza sie na odpowiedni pas i
w zwezenie...
PROSTO i SPRAWIEDLIWIE
PS. np. Niemcy maja to wpisane w kodeks drogowy i wszelkiego typu
kombinacje (zmiana pasa za wczesnie, nie wpuszczenie tego, co ma maske
dalej ... ) sa karane
-
64. Data: 2010-05-13 19:37:37
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
kaszpir pisze:
>> rozwiazaniem jest po prostu edukacja betonu oraz niedoedukowanych ORAZ
>> wprowadzenie przepisu nakazujacego jechac suwakiem (bodaj w niemczech
>> chociazby tak jest i nie tylko tam). Rozwialoby to wszelkie watpliwosci
>> (polowa betonu by od razu zmienila zdanie a druga polowa wykryszalaby sie z
>> czasem).
>
> Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygląda tak że jeden pas stoi ,
> drugim pasem jdzie kilka samochodów pełną prędkością ...
To że na tym drugim pasie również wielu nie rozumie o co chodzi nijak
nie daje żadnej słuszności powolnej jazdy lub zatrzymywania się na pasie
ruchu przez kierowców przed którymi nie ma przeszkód uniemożliwiających
jazdę.
Inna sprawa że takie zachowanie to już prawdziwa rzadkość - mniej więcej
tyle samo jest takich wypychaczy co tych którzy blokują pasy. Może 1%,
pewnie mniej.
-
65. Data: 2010-05-13 19:40:46
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-05-13 19:15, JaromirD pisze:
> Jurand wrote:
>
>
>> - niezależnie który pas wybierzesz i tak dotrzesz do zwężenia w tym samym
>> czasie - bo auta jadą równolegle i tak samo szybko
>
> Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
> niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas dla
> konkretnego auta może być różny. Rozważ takie przypadki:
> - stoi w korku 20 samochodów w jednym rzędzie. Zwężenie pozwala na przejazd
> 1 samochodu na minutę. Ostatni przejedzie zatem po 20 min.
To jak wytłumaczysz fakt, że po zwężeniu tym jednym pasem jadą samochody
powiedzmy 60km/h, a przed zwężeniem również jednym pasem, toczą się
5km/h a czasem nawet się zatrzymują?
A no dlatego, że co chwilę ktoś się gdzieś wciska i cała kolumna za nim
zwalnia lub zatrzymuje się, po czym ospale jeden po drugim znowu wolno
ruszają. Zwróć uwagę, jeden po drugim. A to sprawia, że średnia prędkość
spada do minimum.
W przypadku jazdy na zamek wszyscy jadą normalnie swoim pasem tylko i
nawzajem przepuszczają się na zwężeniu. Nie ma zatrzymywania i ruszania
w między czasie i to sprawia, że średnia prędkość przed zwężeniem
znacznie wzrasta.
Co doskonale obrazuje fakt, że bezpośrednio przed zwężeniem jedzie się
zwykle już całkiem znośnie, najgorzej jest w środku korka, właśnie tam
gdzie najwięcej cymbałów się wciska.
A.
-
66. Data: 2010-05-13 19:41:59
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-05-13 19:22, JaromirD pisze:
[...]
>> 2. korek ma mniejsza dlugosc (ale posuwa sie wolniej), jest szansa, ze
>> nie zablokuje jakiegosc wczesniejszego zjazdu.skretu
>
> tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
> przepustowość zwężenia
Ale co ciekawe przepustowość zwężenia jest zwykle większa niż
przepustowość korka na dwóch pasach.
Jak nie wierzysz to przy najbliższej okazji policz sobie.
A.
-
67. Data: 2010-05-13 19:43:25
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: JaromirD <r...@q...pl>
WS wrote:
> On 13 Maj, 19:15, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
>
>> 6 1
>> 7 2
>> 8 3
>> 9 4
>> 10 5
>>
>> Przejeżdżają przez to samo zwężenie na zamek, czyli 1, 6, 2, 7, 3, 8, 4,
>> 9, 5, 10. Czas stania w korku tylko pierwszego i dziesiątego samochodu
>> nie uległ zmianie. Dla pozostałych zmienił się w stosunku do wariantu z
>> jednym rzędem (dla 5. prawie dwukrotnie: z 5 na 9 min.).
>>
>
> to jest wlasnie argumentacja kogos, kto nie rozumie ideii "zamka" i
> stoi na peawym jak...
>
> powinno byc:
>
> 2 1
> 3 4
> 5 6
> 7 8
> 9 10
>
> i co teraz?
>
> WS
Teraz po pierwsze 3, 5, 7 i 9 jadą nieprzepisowo bo powinni najpierw zająć
prawy pas. Po drugie, będzie kolejność taka: 1, 2, 4, 3, 6, 5, 8, 7, 9, 10.
Możemy zrobić jak chcesz i w zgodzie z przepisami:
2 1
4 3
6 5
8 7
10 9
I kolejność mamy taką: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, czyli zgodną z
kolejnością nadjeżdżania. Tylko że 2. nie stanie raczej na lewym pasie, bo
nic na tym nie zyskuje. Dopiero 3 - licząc na wpuszczenie przez 2 - wjedzie
na lewy pas. Czy dwójka to zrobi to inne pytanie? Zakładając idealnych
kierowców, idealny zamek powinien wyglądać tak:
3 1
4 2
6 5
8 7
10 9
I kolejność: 1, 3, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 itd. w kolejności nadjeżdżania.
"Tracą" tylko numery 2 i 5.
Zgadzam się, że pierwszy model nie był zbyt poprawny, ale wydaje mi się, że
lepiej przystawał do rzeczywistości, gdzie do pewnej liczby samochodów
kierowcy mają tendencję do ustawiania się w szeregu, choć lepiej byłoby w
dwóch.
JaromirD
-
68. Data: 2010-05-13 20:01:51
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Maseł <m...@p...onet.pl>
On 2010-05-13 19:21, WS wrote:
> powinno byc:
Rzeczywiste skrzyzowanie w Poznaniu
1) Bez zamka
- kierowcy 6-9 czekaja o jedna zmiane swiatel dluzej
- kierowca A dostaje bialej goraczki
| | |# | | #- barierka rozdzielajaca pasy ruchy w dwoch kierunkach
| | |# /| |
| | |# | |1|
| | |# | |2|
| | |# | |3|
| | |# | |4|
| | |# | |5|
-----------
<-
-----------
->
-----------
| | |# | |6|*- sygnalizator - zielone puszcza tylko
| | |# | |7| 5 samochodow, a pozniej dluuga przerwa
| | |# | |8|
| | |# | |9|
| | |# | |A| A - chce skrecic w prawo na zielonej strzalce
2) z zamkiem
- na zielonym przejechalo 10 aut i powoli "rozejda sie po kosciach" na
tym zwezeniu
- kierowca A zalapie sie jeszcza na pierwszym zielonym albo przejedzie
zaraz na zielonej strzalce
| | |# | |
| | |# /| |
| | |# |2|1|
| | |# |4|3|
| | |# |6|5|
| | |# |8|7|
| | |# | |9|
-----------
<-
-----------
->
-----------
| | |# | |A|*- sygnalizator - zielone puszcza tylko
| | |# | | | 5 samochodow, a pozniej dluuuuga przerwa
| | |# | | |
| | |# | | |
| | |# | | | A - chce skrecic w prawo na zielonej strzalce
A teraz przemyslcie to
Pozdro
Maseł
-
69. Data: 2010-05-13 20:14:46
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości news:
>> 2. korek ma mniejsza dlugosc (ale posuwa sie wolniej), jest szansa, ze
>> nie zablokuje jakiegosc wczesniejszego zjazdu.skretu
>
> tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
> przepustowość zwężenia
Zakładasz, że przy niezorganizowanym ruchu pojedziesz równie szybko.
Nic bardziej mylnego.
-
70. Data: 2010-05-13 21:11:32
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 13 May 2010 02:10:11 -0700 (PDT), maciej debski napisał(a):
> On May 13, 9:51 am, to <t...@a...xyz> wrote:
>> Jak debile się ustawili wszyscy na jednym pasie to jest to ich problem.
>> Nie ma nakazu opuszczenia pasa kilometr przed zwężeniem, ani jazdy tym
>> pasem z prędkością 15 km/h.
> i to jest kwintesencja drogowego cwaniactwa, wszyscy inni to debile i
> ja jeden madry wiem lepiej i wolno mi wszystko.
Nie, po prostu nie umiesz myśleć logicznie. Jeśli cała masa kierowców
idiotycznie się pcha na prawy pas, to po prostu mają problem z myśleniem.
Należy jechać oboma pasami DO KOŃCA, samochody na kończącm się pasie powinny
go zmieniać też dopiero tuż przed zwężeniem. Nie będzie wtedy żadnego
znienawidzonego przez Ciebie "cwaniactwa", a w dodatku korek będzie krótszy
i będzie się poruszał SZYBCIEJ.
> i dlatego wlasnie tirmani blokuja puste pasy przed zwezkami i kolo sie
> zamyka.
I dlatego ci tirmani blokujący pasy przed zwężkami są idiotami. Dostałby
taki głupek kilka mandatów po 300zł za blokowanie ruchu, to może by nie
zmądrzeli ale przestaliby robić takie głupoty.
Natomiast na tę głupotę jest proste rozwiązanie - oddzielenie pasów ruchu
tak, by nie dało się zjeżdżać poza końcówką przed zwężeniem.
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.