  • 61. Data: 2010-05-13 19:22:25
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    WS wrote:

    > ...i wlasnie przez tak "myslacych" robi sie burdel i zamieszanie...
    >
    > np. na Zakopiance nie pomoglo nawet postawienie tablic z instrukcja
    > rysunkowa ;)

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,5666216,Jak_r
    ozladowac_korki__Suwakiem_.html

    > jak sie stoi na wszystkich pasach, to :
    > 1. uniemozliwia sie cwaniakowanie

    tak
    > 2. korek ma mniejsza dlugosc (ale posuwa sie wolniej), jest szansa, ze
    > nie zablokuje jakiegosc wczesniejszego zjazdu.skretu

    tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
    przepustowość zwężenia
    > 3. wszyscy czekaja "sprawiedliwie" - aczkolwiek to juz wymaga
    > nauczenia tych z zanikajacego pasa, zeby zmieniali pas na samym
    > koncu...

    nie
    > 4. czas przejazdu przy sprawnym zamku jest taki jak jednego sznuru
    > samochodow...

    nie

  • 62. Data: 2010-05-13 19:30:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    JaromirD wrote:

    > 2. pas 1. pas
    >
    > 6 1
    > 7 2
    > 8 3
    > 9 4
    > 10 5

    A kto kazał pięciu debilom ustawić się w rzędzie na prawym?

    --
    cokolwiek

  • 63. Data: 2010-05-13 19:34:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Maj, 19:22, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

    > nie

    jak nie jak tak? ;)

    narysowalem Ci w innym poscie...

    idea jest prosta jak konstrukcja cepa:

    1. podjezdzajac do korka zajmujesz miejsce na pasie, na ktorym korek
    jest krotszy - czyli max do przodu!

    w ten sposob wykorzystuje sie cale miejsce na jezdni, utrudnia (a
    nawet uniemozliwia) cwaniakom przepychanie sie, nie potrzeba
    "blokowaczy"

    2. jedzie sie rowno nie zmieniajac pasa az do samego zwezenia

    3. tuz przed wg porzadku "oczywistego" wjezdza sie na odpowiedni pas i
    w zwezenie...

    PROSTO i SPRAWIEDLIWIE

    PS. np. Niemcy maja to wpisane w kodeks drogowy i wszelkiego typu
    kombinacje (zmiana pasa za wczesnie, nie wpuszczenie tego, co ma maske
    dalej ... ) sa karane

  • 64. Data: 2010-05-13 19:37:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kaszpir pisze:

    > Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygląda tak że jeden pas stoi ,
    > drugim pasem jdzie kilka samochodów pełną prędkością ...

    To że na tym drugim pasie również wielu nie rozumie o co chodzi nijak
    nie daje żadnej słuszności powolnej jazdy lub zatrzymywania się na pasie
    ruchu przez kierowców przed którymi nie ma przeszkód uniemożliwiających
    jazdę.

    Inna sprawa że takie zachowanie to już prawdziwa rzadkość - mniej więcej
    tyle samo jest takich wypychaczy co tych którzy blokują pasy. Może 1%,
    pewnie mniej.

  • 65. Data: 2010-05-13 19:40:46
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-13 19:15, JaromirD pisze:

    > Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
    > niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas dla
    > konkretnego auta może być różny. Rozważ takie przypadki:
    > - stoi w korku 20 samochodów w jednym rzędzie. Zwężenie pozwala na przejazd
    > 1 samochodu na minutę. Ostatni przejedzie zatem po 20 min.

    To jak wytłumaczysz fakt, że po zwężeniu tym jednym pasem jadą samochody
    powiedzmy 60km/h, a przed zwężeniem również jednym pasem, toczą się
    5km/h a czasem nawet się zatrzymują?

    A no dlatego, że co chwilę ktoś się gdzieś wciska i cała kolumna za nim
    zwalnia lub zatrzymuje się, po czym ospale jeden po drugim znowu wolno
    ruszają. Zwróć uwagę, jeden po drugim. A to sprawia, że średnia prędkość
    spada do minimum.

    W przypadku jazdy na zamek wszyscy jadą normalnie swoim pasem tylko i
    nawzajem przepuszczają się na zwężeniu. Nie ma zatrzymywania i ruszania
    w między czasie i to sprawia, że średnia prędkość przed zwężeniem
    znacznie wzrasta.

    Co doskonale obrazuje fakt, że bezpośrednio przed zwężeniem jedzie się
    zwykle już całkiem znośnie, najgorzej jest w środku korka, właśnie tam
    gdzie najwięcej cymbałów się wciska.

    A.

  • 66. Data: 2010-05-13 19:41:59
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-13 19:22, JaromirD pisze:
    [...]
    > tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
    > przepustowość zwężenia

    Ale co ciekawe przepustowość zwężenia jest zwykle większa niż
    przepustowość korka na dwóch pasach.

    Jak nie wierzysz to przy najbliższej okazji policz sobie.

    A.

  • 67. Data: 2010-05-13 19:43:25
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    WS wrote:

    > to jest wlasnie argumentacja kogos, kto nie rozumie ideii "zamka" i
    > stoi na peawym jak...
    >
    > powinno byc:
    >
    > 2 1
    > 3 4
    > 5 6
    > 7 8
    > 9 10
    >
    > i co teraz?
    >
    > WS
    Teraz po pierwsze 3, 5, 7 i 9 jadą nieprzepisowo bo powinni najpierw zająć
    prawy pas. Po drugie, będzie kolejność taka: 1, 2, 4, 3, 6, 5, 8, 7, 9, 10.

    Możemy zrobić jak chcesz i w zgodzie z przepisami:

    2 1
    4 3
    6 5
    8 7
    10 9

    I kolejność mamy taką: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, czyli zgodną z
    kolejnością nadjeżdżania. Tylko że 2. nie stanie raczej na lewym pasie, bo
    nic na tym nie zyskuje. Dopiero 3 - licząc na wpuszczenie przez 2 - wjedzie
    na lewy pas. Czy dwójka to zrobi to inne pytanie? Zakładając idealnych
    kierowców, idealny zamek powinien wyglądać tak:

    3 1
    4 2
    6 5
    8 7
    10 9

    I kolejność: 1, 3, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 itd. w kolejności nadjeżdżania.
    "Tracą" tylko numery 2 i 5.
    Zgadzam się, że pierwszy model nie był zbyt poprawny, ale wydaje mi się, że
    lepiej przystawał do rzeczywistości, gdzie do pewnej liczby samochodów
    kierowcy mają tendencję do ustawiania się w szeregu, choć lepiej byłoby w
    dwóch.

    JaromirD

  • 68. Data: 2010-05-13 20:01:51
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-05-13 19:21, WS wrote:
    > powinno byc:

    Rzeczywiste skrzyzowanie w Poznaniu

    1) Bez zamka
    - kierowcy 6-9 czekaja o jedna zmiane swiatel dluzej
    - kierowca A dostaje bialej goraczki

    | | |# /| |
    | | |# | |1|
    | | |# | |2|
    | | |# | |3|
    | | |# | |4|
    | | |# | |5|
    -----------
    <-
    -----------
    ->
    -----------
    | | |# | |8|
    | | |# | |9|

    2) z zamkiem
    - na zielonym przejechalo 10 aut i powoli "rozejda sie po kosciach" na
    tym zwezeniu
    - kierowca A zalapie sie jeszcza na pierwszym zielonym albo przejedzie
    zaraz na zielonej strzalce

    | | |# | |
    | | |# /| |
    | | |# |2|1|
    | | |# |4|3|
    | | |# |6|5|
    | | |# |8|7|
    | | |# | |9|
    -----------
    <-
    -----------
    ->
    -----------
    | | |# | | |
    | | |# | | |

    A teraz przemyslcie to

    Pozdro

    Maseł

  • 69. Data: 2010-05-13 20:14:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości news:

    > tak co do długości, nie co do prędkości; jest taka sama - determinuje ją
    > przepustowość zwężenia

    Zakładasz, że przy niezorganizowanym ruchu pojedziesz równie szybko.
    Nic bardziej mylnego.

  • 70. Data: 2010-05-13 21:11:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 02:10:11 -0700 (PDT), maciej debski napisał(a):
    > i to jest kwintesencja drogowego cwaniactwa, wszyscy inni to debile i
    > ja jeden madry wiem lepiej i wolno mi wszystko.

    Nie, po prostu nie umiesz myśleć logicznie. Jeśli cała masa kierowców
    idiotycznie się pcha na prawy pas, to po prostu mają problem z myśleniem.
    Należy jechać oboma pasami DO KOŃCA, samochody na kończącm się pasie powinny
    go zmieniać też dopiero tuż przed zwężeniem. Nie będzie wtedy żadnego
    znienawidzonego przez Ciebie "cwaniactwa", a w dodatku korek będzie krótszy
    i będzie się poruszał SZYBCIEJ.

    > i dlatego wlasnie tirmani blokuja puste pasy przed zwezkami i kolo sie
    > zamyka.

    I dlatego ci tirmani blokujący pasy przed zwężkami są idiotami. Dostałby
    taki głupek kilka mandatów po 300zł za blokowanie ruchu, to może by nie
    zmądrzeli ale przestaliby robić takie głupoty.

    Natomiast na tę głupotę jest proste rozwiązanie - oddzielenie pasów ruchu
    tak, by nie dało się zjeżdżać poza końcówką przed zwężeniem.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944