  • 11. Data: 2011-07-06 09:04:20
    Temat: Re: Nowa galeria - Pieniny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jakis czas temu rzeczywiście przycinałem zdjęcia w/g "własnego
    > widzimisie", ale zostało to bezlitośnie wypunktowane tutaj na
    > grupie :) Dlatego usystematyzowałem formaty, z drugiej strony nie
    > widze powodu, dla którego jedynym słusznym formatem miałoby być 3/2.
    >
    > W/w wymienione proporcje, które są bardziej "panoramiczne" bardziej mi
    > po prostu pasują (myślę, że moje zdjęcia wyglądają po prostu lepiej).
    > Są, chmm, chmm, jednym z elementów mojego stylu, jeśli mogę się tak
    > górnolotnie wyrazić :)))
    >
    > Pozdrawiam, Tomasz

    sugerowalbym nie sluchaj bezsensownych uwag.
    idz wlasna droga , ta ktora uwazasz za sluszna. to jest caly sens
    zabawy w sztuke.

  • 12. Data: 2011-07-06 09:05:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Zdjęcia bardzo ładne, ale jednak powinieneś nauczyć się je kadrować do
    > określonego, jednego ze standardowych formatów. Robienie zdjęć w taki
    > sposób, aby później nie przycinać ich wg własnego widzimisię też jest
    > sztuką.

    W ogole patrzac na rozwoj nowozytnej sztuki malarskiej to jest ona
    jednym wielkim bledem i pomylka , gdyz artysci stosowali
    niestandaryzowane wymiary ram , kazdy wg wlasnego uznania.
    O ilez byloby piekniej gdyby ktorys z cesarzy nakazal malowanie
    wylacznie w formatach a5 , a4 , a3 ,a2 , a1.

    a tak - taki Remrandt nie potrafil nie dobrac wymiarow nie wedlug
    wlasnego widzimisie.
    zwyczajnie nie nauczyl sie dobierac nie wg wlasnego widzimisie - coz
    za prostak.
    Zamiast zastosowac ktorys ze standardowych formatow ten dyletant
    namalowal " anatomie dr Tulp" na plotnie o wymiarach 216,5cm x
    169,5cm . proporcje pokow 1,3 :1 !! Jak mogl !!!
    Wielka szkoda , a moglo byc tak pieknie gdyby ramka byla
    standardowa ...

  • 13. Data: 2011-07-07 20:58:52
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Tomasz Worek napisał:

    > A ja zawsze "podkręcam" nasycenie jak wywołuje rawy :)))) Jakoś lubię
    > takie kolorowe zdjęcia (przynajmniej narazie), może mi się to zmieni
    > za jakis czas...

    Swoje też podkręcam, ale nie aż tak.

    m.

  • 14. Data: 2011-07-08 01:06:07
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Tomasz Worek" <t...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    Cześć Wszystkim,
    mój post idealnie wpisze się w zapoczątkowany przez Janka Muzykanta
    nowy trend pokazywania zdjęć ;)

    http://www.tomaszworek.com/galeria-pieniny--pl-33.ht
    ml

    Zapraszam (do oglądania, komentowania, wybrzydzania i marudzenia)!

    Pozdrawiam, Tomasz Worek

    Zdjęcia raczej kiepskie. Mnie sie nie podobają. Nazwałbym je raczej widoki z
    Pienin, bo o samych
    Pieninach nic nie mówią.
    Jest maniera fotoszopowa na ostatnich zdjęciach. Poza tym tak staranie
    wyprane z ludzi, że aż smieszne.
    Temat jest trudny ale nieraz banalne zdjęcia z tratwy ze spływu Dunajcem
    pokazuje lepiej piękno Pienin niz u ciebie.

  • 15. Data: 2011-07-08 09:24:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-08 03:06, Gil pisze:
> [...]
    > Temat jest trudny ale nieraz banalne zdjęcia z tratwy ze spływu Dunajcem
    > pokazuje lepiej piękno Pienin niz u ciebie.

    Ani dobrze, ani źle, jak widać każdy inaczej to widzi. Jest średnio, po
    prostu. Takich zdjęć są są miliony i pewnie z samych Pienin tyle się
    znajdzie.
    Argument o braku ludzi też średni, bo akurat człowiek jest ciałem obcym
    w tym środowisku. Może nie baca z owcami, jakiś turysta czy dwóch - też
    ujdzie, ale tabuny w klapkach z papierochami i piwem - to raczej
    odpuściłbym kadr. Albo raczej wrzucił do innej teczki :)

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 16. Data: 2011-07-10 17:00:54
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 8 Lip, 03:06, "Gil" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Temat jest trudny ale nieraz banalne zdjęcia z tratwy ze spływu Dunajcem
    > pokazuje lepiej piękno Pienin niz u ciebie.

    Cześć,
    cieszę się, że w końcu ktoś wlał łyżkę dziegciu do beczki miodu ;)

    Nie zgadzam się jednak do końca z Twoimi argumentami. Wydaje mi się,
    że jednak trochę "pienińskiej atmosfery o świcie" gdy w górach pusto,
    a we wsi tylko psy nie spią, udało mi się na zdjęciach oddać. Dlatego
    też ludzi na zdjęciach jest "raczej mało" - ja po prostu wolę taki
    klimat.

    Fotoszopowa maniera rzeczywiście u mnie jest, czasem niestety z nią
    przesadzam, fakt.

    Nie jestem za to przekonany, czy "banalne zdjęcia z tratwy ze spływu
    Dunajcem" lepiej by pokazało piękno Pienin. Skoro było by banalne, to
    chyba trochę nudne :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 17. Data: 2011-07-10 17:41:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Nie jestem za to przekonany, czy "banalne zdjęcia z tratwy ze spływu
    > Dunajcem" lepiej by pokazało piękno Pienin. Skoro było by banalne, to

    o tym , ze cudze zdjecia sa zle , w kazdym razie gorsze od wlasnych
    wie kazdy posiadacz aparatu cyfrowego.
    Rzadko , bardzo rzadko spotkasz kogos , kto przyzna , ze robisz lepsze
    zdjecia.
    Nie ma fotografi cyfrowej bez komputera i fakt, ze sie obrabia w
    fotoszopie nie moze byc traktowany jako cos negatywnego , dlatego ze
    kazde zdjecie musi byc obrobione na ktoryms etapie jakims programem
    zeby je w ogole zobaczyc. jesli tego nie chcemy robic to i tak zrobi
    to za nas automat czyli jakis algorytm wbudowany w software aparatu -
    co moznaby ew traktowac jako pewnego rodzaju brak inwencji , czylo cos
    pejoratywnego.

    Nie masz powodu do przyznawania sie do slabosci , nie wiem czy ktos na
    tym forum robi lepsze zdjecia pejzazowe, nie widzialem. jakiekolwiek
    zdjecie sie nie zrobi , zawsze znajdzie sie gdzies w internecie
    lepsze , hmm tyle ze cudze , a czasem ma czlowiek sobie ochote
    pofotografowac. Sfotografowales i pokazales subiektywnie , tak jak
    uwazasz ze nalezy i to jest caly sens - subiektywny czyli tak jak
    postrzegasz otoczenie przekaz.
    Najwiekszym bledem jaki mozna popelnic to bezkrytyczne podchodzenie do
    krytyki.
    jesli pozwolisz , ze mialbym wyrazic swoja opinie to fotoszopuj ile
    chcesz , to nie ma znaczenia duzo czy malo fotoszopu , liczy sie
    subiektywny czyli Twoj obraz.

    Ile sa warte zdjecia , czy sa dobre czy zle ?
    Mozna sie poddac obiektywnej probie. wystarczy je wystawic na allegro
    do sprzedazy. okaze sie ile sa dla innych na prawde warte.

  • 18. Data: 2011-07-13 07:15:38
    Od: "golek" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dla mnie za dużo PS, a za mało fotografii ;-) Za dużo nasycenia, czasem zbyt
    wyostrzone. Widac jak pracowałeś w obróbce nad dalszymi planami by pokazać te
    Tatry. Same kadry fajne, pomyślane.
    Tyle, że nie trafiłeś chyba na dobre warunki ( światło, widoczność ) i stąd
    taka ingerencja w obróbce. Czyli wrażenie ogólne na 'nie'
    Więc pomarudziłem sobie ;-)

    golek
    https://picasaweb.google.com/pawel.goleman
    http://golek1.blogspot.com/

  • 19. Data: 2011-07-13 10:34:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-13 09:15, golek pisze:
> [...]
    > Tyle, że nie trafiłeś chyba na dobre warunki ( światło, widoczność ) i stąd
    > taka ingerencja w obróbce. Czyli wrażenie ogólne na 'nie'

    Super te zdjęcia, ale dlaczego bocian jest żółty?
    https://picasaweb.google.com/pawel.goleman/Bociany08
    082010#5516360118361241282

    --
    animka

  • 20. Data: 2011-07-13 11:07:49
    Od: "paweł goleman" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Super te zdjęcia, ale dlaczego bocian jest żółty?
    > https://picasaweb.google.com/pawel.goleman/Bociany08
    082010#5516360118361241282

    bo słońce akurat zachodziło ;-)
    z exifa: 8 sierpnia g. 19:26 (robione przy granicy z Białorusią)

    pozdrawiam
    golek
    picasaweb.google.com/pawel.goleman
    golek1.blogspot.com/