  • 51. Data: 2011-02-11 19:31:42
    Temat: Re: Nowa ciekawostka Fuji
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    > Naleśnik to bardzo mały obiektyw, szczególnie, jeśli chodzi o długość.
    > Najmniejszy mi znany "naleśnik" to Pentax 40/2.8, nie wiem tylko, czy
    > wersja M, czy DA jest cieńsza(od mocowania bagnetu do mocowania filtra
    > 15mm grubości).

    Po pierwsze, angielskie okreslenie "pancake" - od ktorej wziela sie
    nazwa tego typu obiektywow - nie ma nic wspolnego z polka nazwa
    "nalesnik".
    Ani wygladem, ani smakiem, nie sa do siebie podobne.
    "Pancake", to raczej racuch ale nigdy nie nalesnik - mimo, ze ta zla
    nazwa juz sie w polsce zadomowila.
    Po drugie, nie potrafisz w jasny sposob opisac tego o czym piszesz.

    veri

  • 52. Data: 2011-02-11 22:03:06
    Od: "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl>

    Andrzej R <a...@w...pl> napisał(a):

    > Chociaż może to się wydać nieprawdopodobne (szczególnie dla niektórych
    > młodszych grupowiczów), kiedyś to kilkuletni Fiat 126p kosztował więcej niż
    > nowy Fiat 126p:-). A pierwsza cena nowego malucha (69tys.) to było tak mniej
    > więcej dwa lata pracy przeciętnego Polaka.

    Przeciętny Polak zarabia jakieś 2500 zł brutto, czyli z 1800 zł do łapki, co
    daje jakieś 18000 rocznie. Czyli dalej na najtańszy nowy samochód trzeba
    pracować blisko półtora roku (i nic nie jeść w tym czasie). Co może wydać się
    nieprawdopodobne... ;-)

    Pozdro
    deF

  • 53. Data: 2011-02-11 22:13:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-11 23:03:06 +0100, "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl> said:

> [...]
    > pracować blisko półtora roku (i nic nie jeść w tym czasie). Co może wydać się

    Nie wiem, kto zarabiał na malucha 2 lata. Mój ojciec jako nauczyciel
    zarabiał właśnie ok 3 tys zł.
    Więc min 3 lata na najtańszy samochód. Tylko że kupienie go po tej
    cenie nie dotyczyło przeciętnego Polaka.
    Więc mała różnica jest.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2011-02-11 22:19:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 11, 5:03 pm, "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > pracować blisko półtora roku (i nic nie jeść w tym czasie). Co może wydać się

    Ale za to, przecietny Polak moze z czystym sumieniem i satysfakcja
    pisac najwieksze brednie o emigrantach i nie zdajac sobie z tego
    sprawy, ze robi z siebie kretyna, imputuje rzeczy ktore mu chora
    wyobraznia nasuwa.

    W zasranej hameryce, to duzo wiecej dostaje bezrobotny, przy prawie
    wszystkich juz cenach nizszych niz w Polsce.

    veri

  • 55. Data: 2011-02-11 22:27:38
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-11 19:33, John Smith pisze:

> [...]
    > sobie np wizjer optyczny o polu widzenia większym niż 100% kadru (żeby
    > widzieć również, co się dzieje tuż za jego granicą i np przewidywać
    > kiedy coś wejdzie w kadr), a na środku na właściwy kadr nałożone
    > informacje np o obszarach grożących prześwietleniem. Nie mówiąc już o
    > różnych sztucznych horyzontach, ostrzeżeniach o nadjeżdżających
    > pojazdach, czy w końcu parametrach ekspozycji, wyświetlone
    > półprzezroczyście w polu widzenia, na kadrze lub obok, kontekstowo i
    > konfigurowalnie.
    >
    > Terminatora oglądałeś, sam sobie dopowiesz inne zastosowania. :-)

    Inne zastosowania będą, ale dojdzie się do nich inaczej - główny nurt
    ewolucji pójdzie w kierunku coraz doskonalszych wizjerów
    elektronicznych. Powód jest bardzo prosty - elektronika i wyświetlacze
    ciągle tanieją, a materiały niezbędne do zbudowania tradycyjnego wizjera
    nie.

    > No to pewnie w hybrydowym wykonaniu byłoby trudne. Ale Twoja potrzeba
    > może się okazać jeszcze bardziej niszowa niż ten Fudżik. :-)

    Tyle, ze odchylany EVF jest z technicznego punktu widzenia konstrukcją
    bardzo prostą - dużo prostszą, niż hybrydowy wizjer Fuji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 56. Data: 2011-02-11 22:29:47
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-11 19:52, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > Najmniejszy mi znany "naleśnik" to Pentax 40/2.8, nie wiem tylko, czy
    > wersja M, czy DA jest cieńsza(od mocowania bagnetu do mocowania filtra

    M - 18mm, DA - 15mm.
    Źródło: http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/normal/ind
    ex.html
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2011-02-12 09:39:39
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 18:45:46 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    > Oczywiście - wymienne szkła. Do tego dochodzi możliwość oglądania w
    > wizjerze optycznym obrazu przez obiektyw - to jednak coś więcej niż
    > zwykły celownik optyczny (możliwość manualnego ostrzenia, brak
    > paralaksy) I jeszcze możliwość zastosowania AF z detekcją fazy - nadal
    > jeszcze szybszego niz AF z detekcją kontrastu.

    Jasne, tylko cecha pt ,,komora lustra'' jest na przeciwnym biegunie
    wzgledem cechy ,,maly''.
    Nawet system 4/3, z rejestrem 38mm pokazuje, ze mimo malej matrycy puszki
    są calkiem konkretnie grube, dajac w zestawie problem ,,retrofocus'' juz
    duzo wczesniej niz standard.

    > Na pewno znacznie więcej by było chętnych gdyby zamiast jasnego
    > standardu można było jeszcze dołączyć jasny szeroki kąt, jasną
    > portretówkę i tele...

    To daja EVILe, jest pare systemow na rynku.

    > Mnie jednak denerwuje:-) Nie lubie rzeczy udających inne niż są - jeśli
    > coś jest aparatem cyfrowym to nie powinno udawać starej Zorki.

    Ja, poza jakims sentymentem, dostrzegam w wygladzie tego Fuji jeden
    realny plus, o ktorym się tutaj mowilo jakis czas temu -- w ,,wesolej''
    dzielnicy mniej się prowokuje akcje pt ,,wyskocz z aparatu''.

    > Ale ze sobą często zabiera się tylko jedną - i wtedy jej ograniczenia
    > funkcjonalności potrafią zaboleć.

    Eee, przy minimum swiadomosci swojego sprzetu nie zabiera się puszki ze
    stalka do sportu, koncertow, makro, itpitd. Tak jak nie zabierzesz
    kompakta z 1/2.5"+f/3.5-5.9 w miejsce gdzie jest ciemno. Tak jak nie
    dorzucisz 4kg lustra ze szklem do 25kg plecaka. *Kazdy* sprzet gdzies
    się nadaje idealnie, gdzie indziej zupelnie nie.
    Jako EDC mala puszka z jasnym standardem się sprawdza i tyle.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 58. Data: 2011-02-12 09:47:20
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 15:54:08 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    > Świat od tamtych czasów się znacznie zmienił. Są dostępne aparaty które
    > umożliwiaja zastąpienie tamtej Zorki a są o wiele wygodniejsze do
    > noszenia. Poza tym - do Zorki mogłeś jednak dobrać pasujący do danego
    > zadania obiektyw - tu tego zrobić nie możesz.

    *Realnie* byl wybor miedzy 50mm (2/2.8/3.5) i 35mm. :-)
    (tak wiem, *teoretycznie* szkiel na m39 bylo kilka modeli wiecej ;))

  • 59. Data: 2011-02-12 11:21:43
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-12 10:39, Michal Tyrala pisze:

    >[...]
    >
    > To daja EVILe, jest pare systemow na rynku.
    >[...]

    I dlatego ten Fuji nie przebije się przez konkurencję Evilów. Zwłąszcza,
    że będzie coraz więcej Evilów z EVF i jakość tych EVF będzie się
    poprawiać. Prace nad tym trwają - producenci Evilów chętnie zgarną
    kawałek rynku podzielony obecnie miedzy lustrzanki. A przy okazji
    skubania rynku lustrzanek zagarną też całkowicie potencjalny rynek dla
    konstrukcji takich jak ten Fuji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 60. Data: 2011-02-12 11:50:33
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 12, 6:21 am, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > kawałek rynku podzielony obecnie miedzy lustrzanki. A przy okazji
    > skubania rynku lustrzanek zagarną też całkowicie potencjalny rynek dla

    Wierzysz w to, ze snobow zabraknie?
    Moga te aparaty tez tak staniec, ze po prostu ludzi z dobrym gustem
    bedzie na nie stac.

    veri