  • Data: 2010-06-10 11:29:21
    Temat: Re: Nowa SIM i stary telefon
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-09 19:46, Grzexs pisze:
    > Czy możliwe jest, by współczesna karta SIM nie chciała współpracować ze
    > starymi telefonami? Starymi - to takie motorolki z cyklu M3855 i T2288?
    > Pojawia mi się komunikat "sprawdź kartę". Karty z Orange i Playa.
    > Niestety - nie mam kart z tamtych czasów, by sprawdzić dogłębniej.

    A ja się podłączę do pytania.

    Mam poczciwą Nokię 6021. Przez ostatnie kilka miesięcy używałem jej z
    kartą Orange bodajże siminteligent czy jak to się nazywa - w każdym
    razie była to karta starego typu 2G.

    Niedawno przeszedłem do Play i dostałem nową kartę która jest 3G. Od
    tego momentu telefon wariuje. Znaczy można dzwonić i wysyłać smsy, ale
    prawie zawsze resetuje się przy próbie:
    -otwarcia klienta email
    -otwarcia aplikacji do synchronizacji z serwerem przez syncml
    -otwarcia przeglądarki wap

    Aktualna wersja oprogramowania to 4.50. Czy aktualizacja softu coś by
    poprawiła? Pytam tylko tak bo ww. rzeczy są mi raczej mało potrzebne, a
    aktualizacja softu w tym telefonie biorąc pod uwagę jego wartość byłaby
    chyba nieopłacalna.

    Dodam, że z podobną sytuacją spotkałem się kilka lat temu jak do starej
    Nokii 3310 wsadziłem kartę 3G z Orange.