  • 61. Data: 2020-12-02 21:56:53
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 16:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Hm, gazu ziemnego byly tam duze ilosci i jakos nie uciekl przez miliony
    > lat ...
    Ale gaz ziemny to nie wodór :)

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2020-12-02 22:00:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 12:34, K pisze:

    > I co te litowe akumulatory w kwestii czasu ladowania i pojemnosci
    > zmieniaja dla elektrykow?
    No dużo, pojemność dużo większa przy mniejszej masie, szybkość ładowania
    też nieporównywalna względem zwykłych kwasowych.

    > W ktorym laboratorium, ktorego startup-a, ktory to juz raz?
    Nie pamiętam, ale gogle wie :)

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2020-12-02 22:08:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 16:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Na pewno az tyle ?

    > Przeciez z garazu tez ucieknie :-)
    No tak, ale wpierw musi się trochę 'skoncentrować' a tu już jest bardzo
    niebezpieczne.

    > No, na razie tylko jedna wybuchla :-)
    Co przy np: 10, daje 10% :) no bo ile jest ich w Norwegi?

    > Synteza weglowodorow jest chyba opanowana, tylko fajnie byloby jeszcze
    > je palic w ogniwach paliwowych, a nie w silnikach o sprawnosci 20-30% ...
    Zawsze mi się wydawało że w tych mirajach jest ogniwo paliwowe, bo
    inaczej to bez sensu.

    > No jakos tak, ale wiesz - najpierw prototyp, potem trzeba zbudowac
    > stacje ... wiec raczej patrzylbym sie na ostatni rok.
    To jest oczywiste ale chyba sam proces budowy stacji też idzie wolno ze
    względu na koszty i jak na razie brak perspektyw na zyski.

    > A najchetniej to dowiedzial gdzies z pierwszej reki jak w praktyce dziala.
    Też jestem ciekaw

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2020-12-02 23:15:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, w <rq2ld5$b97$1$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-
    drugiej-generacji/

    > Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.

    A to wodór już można na kuchence zrobić?

  • 65. Data: 2020-12-03 09:44:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 18:44, _Master_ pisze:

    > Znaczna?
    >
    > To ja w klimacie ;-)
    >
    > Przeważająca większość smogu to pył wzbity w powietrze z jezdni przez
    > KAŻDY samochód również elektryczny
    >
    > Jak z dzieckiem ;-)

    Masz rację, ale już nie z klocków hamulcowych (przynajmniej własnych).
    Dlatego zakazano w mazowieckim dmuchaw, także elektrycznych. Teraz czas
    na miotły.
    T.

  • 66. Data: 2020-12-03 09:48:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/12/2020 23:15, r...@k...pl wrote:
    > A to wodór już można na kuchence zrobić?

    Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

  • 67. Data: 2020-12-03 10:14:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 21:00, Janusz wrote:

    > No dużo, pojemność dużo większa przy mniejszej masie, szybkość ładowania
    > też nieporównywalna względem zwykłych kwasowych.

    Elon zapowiedzial, cena akcji spadla bo wszyscy wiedza jak to sie skonczy.

    > Nie pamiętam, ale gogle wie :)

    No wlasnie. Google zna setki takich rewolucyjnych rozwiazan, ktore nigdy
    nie wyszly poza laboratorium.

  • 68. Data: 2020-12-03 14:54:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-03 o 09:48, heby pisze:

    > Oczywicie, tak samo jak benzynę i diesla.

    Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
    T.

  • 69. Data: 2020-12-03 15:00:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    > Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)

    Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
    nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
    paliwowych?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2020-12-03 15:10:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
    > nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
    > paliwowych?

    Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!