eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa MiraiRe: Nowa Mirai
  • Data: 2020-12-01 13:09:24
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 30/11/2020 17:48, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Nov 2020 16:55:25 +0000, K
    >
    >> Nikt nie wodoruje floty jeszcze.
    >
    > Nie wodoruje praktycznie nikt, bo to nie ma sensu przy wodorowej sprawności
    > produkcja->koła. Jest to zbyt skomplikowane i zbyt drogie.
    >
    >> Z powodu, ktory opisales ale ten sam problem
    >> dotyczyl kiedys elektrykow (i nadal w mniejszym stopniu
    >> dotyczy).
    >

    Ale tez nikt tej floty jakos masowo nie elektryfikuje. Technologia jest
    trudna ale wieksze zainteresowanie producentow popchnie rozwoj do
    przodu. Wodor ma jeszcze ta przewage, ze nie potrzeba sie uzalezniac od
    jednego, dwoch panstw.

    > Nie, to są zupełnie inne powody. Elektryfikować się nie chcieli, bo po
    > pierwsze było silne lobby paliwowe, obecnie podkopane przez wprowadzenie
    > norm emisji, po drugie ze względu na mentalność ludzi którzy nadal, pomimo
    > ubijania im do głowy oczywistych oczywistości, nadal uparcie twierdzą że
    > potrzebują więcej zasięgu niż dają im EV. Paradoksalnie FCEV polegnie
    > głównie z tego drugiego powodu. Nikt nie kupi drogiego auta, którego
    > tankowanie będzie drogie.
    >
    >> Dlatego Toyota i pewnie inni podpisuja umowy z takimi
    >> koncernami jak np. Orlen, ktore siec stacji benzynowych juz maja.
    >
    > Benzynowych stacji a nie stacji wodoru.
    >

    Ale liczy sie infrastrutkura. Nie trzeba stawiac od zera.

    >> Oczywiscie, ze w tej chwili nikt normalny tego nie kupi. Pisalem, ze to
    >> nie jest temat na dzis czy jutro ale skoro to rozwiajaja komercyjnie
    >> tzn, ze w ta strone to pojdzie.
    >
    > No ja nie wiem co to w takim razie znaczy użyte przez ciebie w OP "w
    > najbliższym czasie". Oni (Toyota) to rozważają komercyjnie od 2007 roku jak
    > zaprezentowali z fetą ten pojazd. Dzisiaj mija 13 lat a temat nawet nie
    > raczkuje, został wyprzedzony nawet przez te "ułomne" EV z bateriami które
    > rzekomo nie mają racji bytu wg tejże Toyoty.
    >

    Najblizszy czas to tak moim zadaniem 5 lat. Natomiast za 10, 15, 20
    okaze sie czy ta technologia osiagnela sukces czy porazke i albo
    bedziemy jezdzili elektrycznymi albo na wodor.

    >> A ten transport gabarytowy gdzies sie bedzie musial tankowac. Osobowki
    >> sie beda tankowaly w tym samym miejscu. Dlatego sie Toyota dogaduje z
    >> koncernami, ktore maja np. infrastrukture w postaci istniejacych stacji
    >> benzynowych.
    >
    > No będzie musiał, ale oprócz tego jeszcze trzeba będzie sprostać
    > zapotrzebowaniu na paliwo. A tego, z nadwyżek OZE, nie wystarczy nawet na
    > ten transport gabarytowy. Czyli znowu trzeba będzie męczyć węgiel i ropę.
    >

    Na ta chwile to owszem, jeszcze kuleje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: