eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa MiraiRe: Nowa Mirai
  • Data: 2020-11-30 17:55:25
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 30/11/2020 14:01, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Nov 2020 13:40:19 +0000, K
    >
    >> Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
    >> bycie pod kreska.
    >
    > Porównywanie Toyoty, która na rynku jest od blisko 100 lat, do Tesli, która
    > jest na rynku lat 10 i dziwienie się że Tesla jest pod kreską, patrząc na
    > ilość inwestycji jaką czyni w terenie, ale także ile musi pompować w
    > fabryki (które inne marki już dawno posiadają), to absurd.
    >
    > Zresztą ponownie, bo widzę nie dociera, problem z wodorowcami jest i Toyota
    > (oraz inni producenci) to najwyraźniej widzi (w przeciwnym razie dlaczego
    > wszyscy elektryfikują flotę zamiast ją wodorować?). I nie ma to żadnego
    > związku z "modelem biznesowym" jaki sugerujesz. Znaczy ma to związek z
    > modelem biznesowym, konkretnie takim, że nie jest w stanie zaoferować
    > samochodu konkurencyjnego cenowo nawet z obecnymi, relatywnie drogimi
    > przecież, BEV (np. Tesli), nie jest w stanie zapewnić osiagów dostępnych
    > dla BEV, nie jest w stanie dać taniego (i tak czystego jak sięmaluje wodór)
    > paliwa nawet na poziomie benzyny, a co dopiero prądu, nie jest w stanie
    > zapewnić bezpiecznej dystrybucji tego paliwa, dlatego tak się czai.
    >

    Nikt nie wodoruje floty jeszcze. Z powodu, ktory opisales ale ten sam
    problem dotyczyl kiedys elektrykow (i nadal w mniejszym stopniu
    dotyczy). Dlatego Toyota i pewnie inni podpisuja umowy z takimi
    koncernami jak np. Orlen, ktore siec stacji benzynowych juz maja.

    >> Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
    >> dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
    >> stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
    >> wodor.
    >
    > I tak większość tego nie kupi, bo jest drogie w zakupie, dorgie w
    > tankowaniu, a większość nie potrzebuje ani dużych zasięgów ani szybkiego
    > ładowania. To są przywary wymyślane przez ignorantów i skrajnych
    > malkontentów.
    >

    Oczywiscie, ze w tej chwili nikt normalny tego nie kupi. Pisalem, ze to
    nie jest temat na dzis czy jutro ale skoro to rozwiajaja komercyjnie
    tzn, ze w ta strone to pojdzie.

    >> Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
    >> Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
    >> to pojdzie.
    >
    > Toć przecież od początku piszę że pójdzie w kierunku transportu
    > gabarytowego, a nie jak twierdzisz, cywilnych samochodów.
    >

    A ten transport gabarytowy gdzies sie bedzie musial tankowac. Osobowki
    sie beda tankowaly w tym samym miejscu. Dlatego sie Toyota dogaduje z
    koncernami, ktore maja np. infrastrukture w postaci istniejacych stacji
    benzynowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: