  • 11. Data: 2011-12-18 16:04:42
    Temat: Re: Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr M wrote:

    > Tak? Zwyczajne używanie klawiszy cyfrowych jest łatwiejsze po prostu,
    > a cyferek używamy, będąc księgową czy internautą ;) poza tym lepiej
    > używa się klawiszy do przesuwania stron

    > Pozwolę sobie na niezgodę ww tezie. Oczywiście tylko przez pryzmat
    > swój. Wykonuję poważne prace również na fotelu i na łóżku.

    > Polecisz jakąś dobrą bezprzewodówkę?

    np Microsoft...

  • 12. Data: 2011-12-18 16:06:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Nie uznaję klawiatur i myszy bezprzewodowych. Są zawodne,
    > źle się sprawują w środowisku, gdzie jest kilkadziesiąt
    > komputerów w jednym miejscu, wymagają stałego dbania o
    > zasilanie. Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
    > często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

    może trzeba kupować porządny sprzęt...

    od lat używam MS Wireless Multimedia Keyboard 1.1 z myszą w zestawie.
    baterie zmieniam bardzo rzadko (raz na rok???) nie ma opóźnień nei sa
    awaryjne.

  • 13. Data: 2011-12-19 14:58:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/12/2011 13:04, Radosław Sokół wrote:

    > Raczej jakie zalety ma komputer przenośny *z* klawiaturą
    > numeryczną?
    >
    > W życiu nie miałem potrzeby użycia klawiatury numerycznej
    > na komputerze przenośnym (na stacjonarnym owszem, używam
    > dość często). Po prostu poważne prace i tak się robi na
    > komputerze stacjonarnym, albo przynajmniej podłączonej do
    > przenośnego normalnej, wygodnej klawiaturze.

    Ja w życiu nie miałem potrzeby wszczepienia sobie zastawki serca, ale
    daleki jestem od wygłaszania publicznie teorii o braku zalet takich
    procedur.

    Skoro pracujesz w dużym biurze, to pewnie nieraz widziałeś różne
    kontrole, choćby ze skarbówki. Siedzą, liczą na tych laptopach, tłuką
    liczby aż się kurzy. Ale co ja tam wiem, po co komu numeryczna.

    > Komputer przenośny z klawiaturą numeryczną dodatkowo ma prze-
    > sunięty blok główny w lewo, przez co normalne pisanie jest
    > mniej wygodne.
    >
    > Pomijam już fakt, że komputery przenośne z ekranem rzędu
    > 15.4"-15.6" są mało... przenośne. W życiu już bym sobie ta-
    > kiego nie kupił. Już nawet noszenie mojego 2 kg 12" jest
    > mało wygodne.

    A taka ciężarówka? Panie, duże to, pali ze 30 na setkę, mało zwrotne.
    Kto to kupuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 14. Data: 2011-12-21 13:21:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasilanie. Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
    > często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

    Nie jest tak źle, a te opóźnienai to wybudzenie ze stanu śpiączki, w którą
    dla oszczędności baterii zapadają. -- Używam już kilka lat, bez większych
    problemów.

  • 15. Data: 2011-12-21 13:39:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/12/2011 13:21, MC wrote:
> [...]
    >
    > Nie jest tak źle, a te opóźnienai to wybudzenie ze stanu śpiączki, w
    > którą dla oszczędności baterii zapadają. -- Używam już kilka lat, bez

    Z dobrymi tego problemu też nie ma, mam sidewindera X8, odświeżanie
    500Hz, ze śpiączki budzi się w kilkanaście ms (a przynajmniej
    niezauważalnie). Jedyna wada to bateria starczająca na kilkadziesiąt
    godzin, ale nie ma problemu z podładowywaniem podczas pracy.

    Bezprzewodową klawiaturę MS 3000 też używam bez najmniejszych kłopotów.

    Najwięcej na bezprzewodowe peryferia narzekają ludzie kupujący jakiś
    shit z koszy w supermarketach i inne manty z allegro..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2011-12-21 17:52:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.12.2011 17:06, Marek Dyjor pisze:
    > może trzeba kupować porządny sprzęt...

    Rozumiem, że Logitech Cordless Desktop to paść wg Ciebie?

    > od lat używam MS Wireless Multimedia Keyboard 1.1 z myszą w zestawie. baterie
    zmieniam bardzo rzadko (raz na rok???) nie ma opóźnień nei sa awaryjne.

    W klawiaturze zmieniałem raz na rok, faktycznie, ale w myszy
    co dwa-trzy tygodnie (dwa akumulatorki NiMH 300 mAh AAA).

    Co do awaryjności to chodzi mi o błędne działanie w miejscach,
    w których jest kilkanaście/kilkadziesiąt takich samych klawia-
    tur i myszy bezprzewodowych. W domu, gdzie ma się jeden zestaw,
    każdy będzie pracował dobrze. Z przewodowymi tego problemu nie
    ma, można mieć w jednym laboratorium i sto kompletów...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2011-12-21 22:00:16
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 21-12-2011 o 14:21:30 MC <m...@g...pl> napisał(a):

    > Nie jest tak źle, a te opóźnienai to wybudzenie ze stanu śpiączki

    Logitechy myszki nie mają żadnych opóźnień i żadnego wybudzania. Nie wiem
    na czym polega ich energooszczędność, ale nie zasypiają w sposów widoczny
    dla człowieka.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 18. Data: 2012-01-14 16:45:16
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    No widzisz, nawet keylogera nie trzeba Tobie instalować dla poznania
    wklepywanych loginów, haseł, a nawet ruchów myszy po wirtualnej klawiaturze.

    -----

  • 19. Data: 2012-01-14 16:48:44
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Jakie zalety ma laptop 15,6" szczególnie po zainstalowaniu czegokolwiek
    z "ribbonami", dla kogoś innego niż kierowca czołgu (T-34) lub operator
    bunkra?

  • 20. Data: 2012-01-14 20:48:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/01/2012 16:48, _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Jakie zalety ma laptop 15,6" szczególnie po zainstalowaniu czegokolwiek
    > z "ribbonami", dla kogoś innego niż kierowca czołgu (T-34) lub operator
    > bunkra?

    Dokładnie stary, do podłączenia się do routera w serwerowni najlepiej
    zabrać 5.5kg Alienware z 18" ekranem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil