  • 1. Data: 2011-12-14 12:37:37
    Temat: Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
    Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

    Dziękuję.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 2. Data: 2011-12-14 12:56:54
    Temat: Re: Blokada BIOS w Lenovo Thinkpad T400
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr M" napisał:

    > Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
    > Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

    Ponoć pomaga przesłuchanie poprzedniego właściciela.
    Nie dotyczy sprzętu kupowanego w bramie od dresa lub na (za przeproszeniem)
    Allegro. Co w sumie na to samo wychodzi.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-12-14 13:05:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:37:37 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Można jakąś poradę jak ściągnąć blokadę BIOS w Lenovo Thinkpad T400?
    > Ponoć wyjęcie baterii nie pomaga.

    Na świecie:

    Wysyła się do Lenovo dowód zakupu komputera (np. mailem skan faktury),
    wciska się odpowiednie klawisze, komputer wypisuje kod, dzwoni się do
    Lenovo, podaje ten kod, oni podają kod odblokowujący, wpisuje się kod w
    komputerze. Komputer działa. Bezpłatnie.

    W PL:

    Nie ma takiej możliwości. Wyłącznie wysyłka komputera do Lenovo razem z
    dowodami zakupu. Koszt - kilkaset złotych. Dokładnie już nie pamiętam ile.

  • 4. Data: 2011-12-14 13:28:39
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Można odczytać hasło. Trzeba podpiąć się pod kość.

  • 5. Data: 2011-12-14 13:59:47
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 14-12-2011 o 14:28:39 Nex@pl <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(a):

    > Można odczytać hasło. Trzeba podpiąć się pod kość.

    No właśnie coś może w tym temacie. Możesz dać jakieś info?

  • 6. Data: 2011-12-14 14:02:35
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 14-12-2011 o 14:05:47 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Lenovo, podaje ten kod, oni podają kod odblokowujący, wpisuje się kod w
    > komputerze. Komputer działa. Bezpłatnie.

    Tak, chodzi o sprawę w UK. Dzięki za info.

    BTW.
    A jak nie ma dowodu zakupu to już pewnie kiszka nie?

    WOW!
    A to aż tak różny jest serwis w EU?

  • 7. Data: 2011-12-14 14:30:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No właśnie coś może w tym temacie. Możesz dać jakieś info?

    Kiedys googlalem nieco pod katem bezpieczenstwa
    "supervisor password" w moim leciwym T42:

    http://sodoityourself.com/hacking-ibm-thinkpad-bios-
    password/

    Wyszlo mi, ze na moje potrzeby jest calkiem bezpieczne :)

    A zakladam, ze w T400 nie popsuli, a moze nawet poprawili...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2011-12-15 07:54:49
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nie ma takiej możliwości. Wyłącznie wysyłka komputera do Lenovo razem z
    > dowodami zakupu. Koszt - kilkaset złotych. Dokładnie już nie pamiętam ile.

    Ta, wiesz co mówisz, czy mówisz co wiesz, że się nie da? Otóż znajoma
    zapomniała hasła w IBM T42. Hasło jest szyfrowane i zapisywane w pamięci
    malutkiego układu scalonego na płycie głównej. Trzeba kość wylutować,
    podłączyc przez interfej I2C i odczytać zawartość, potem plik zdekodować
    programem. I voila! znamy zapomniane hasło.

  • 9. Data: 2011-12-15 08:28:38
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    dokładnie, siedzi tam nieco inny chip ale oznaczenie prawie identyczne.

    Jeżeli jesteś z zach-pom to mógłbym ci pomóc :)

  • 10. Data: 2011-12-15 08:29:07
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    I vice versa ;-) Nie trzeba wcale wylutowywac kości. :P