  • 1. Data: 2011-12-15 01:07:30
    Temat: Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Jakie ma zalety notebook bez klawiatury numerycznej (tej wydzielonej)? Bo
    odkąd używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcze robią "te
    stare". Muszą widocznie wiec jakieś zalety.. Mam na myśli oczywiście
    laptopy 15,6".

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 2. Data: 2011-12-15 11:18:29
    Temat: Re: Notebooki z klawiatura numeryczna i normalną
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/12/2011 01:07, Piotr M wrote:
> [...]
    > Bo odkąd używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcze robią
    > "te stare". Muszą widocznie wiec jakieś zalety.. Mam na myśli oczywiście

    Nie każdy jest księgowym i tłucze cyfry po 8h dziennie na laptopie, a do
    przeglądania internetu na kanapie wolę jednak większe klawisze, niż na
    siłę upchane numeryczne w 15" laptopie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2011-12-15 11:55:47
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 15-12-2011 o 12:18:29 kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > Nie każdy jest księgowym i tłucze cyfry po 8h dziennie na laptopie, a do
    > przeglądania internetu na kanapie wolę jednak większe klawisze, niż na
    > siłę upchane numeryczne w 15" laptopie.

    Aha, to chodzi o lepszy komfort klawiszy?
    Są większe? Jest to znacząco odczuwalne?

  • 4. Data: 2011-12-15 17:47:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-15 01:07:30 +0000, "Piotr M" <x...@x...xx> said:

    > Witam.
    >
    > Jakie ma zalety notebook bez klawiatury numerycznej (tej wydzielonej)?

    Nie ma bloku nmerycznego. Czyli ma większą resztę klawiszy, albo jest mniejszy.

    > B o
    > odkąd używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcz e robią "te
    > stare".

    Może producenci mają własne badania.

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-12-16 02:50:36
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 15-12-2011 o 12:18:29 kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > do przeglądania internetu na kanapie wolę jednak większe klawisze, niż
    > na siłę upchane numeryczne w 15" laptopie.

    Tak patrz na Della i klawisze aż tak bardzo nie są większe (niektóre nawet
    mniejsze :) ), natomiast różnica w przerwie między klawiszami rzuca się w
    oczy.
    Poza tym klawiatura bez bloku numerycznego jest węższa.

    http://img41.imageshack.us/img41/52/klawi.jpg

  • 6. Data: 2011-12-16 13:04:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.12.2011 02:07, Piotr M pisze:
> [...]
    używam właśnie tą numeryczną, to nie wiem po co jeszcze robią "te stare". Muszą

    Raczej jakie zalety ma komputer przenośny *z* klawiaturą
    numeryczną?

    W życiu nie miałem potrzeby użycia klawiatury numerycznej
    na komputerze przenośnym (na stacjonarnym owszem, używam
    dość często). Po prostu poważne prace i tak się robi na
    komputerze stacjonarnym, albo przynajmniej podłączonej do
    przenośnego normalnej, wygodnej klawiaturze.

    Komputer przenośny z klawiaturą numeryczną dodatkowo ma prze-
    sunięty blok główny w lewo, przez co normalne pisanie jest
    mniej wygodne.

    Pomijam już fakt, że komputery przenośne z ekranem rzędu
    15.4"-15.6" są mało... przenośne. W życiu już bym sobie ta-
    kiego nie kupił. Już nawet noszenie mojego 2 kg 12" jest
    mało wygodne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-12-16 13:17:01
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 16-12-2011 o 14:04:25 Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    napisał(a):

    > W życiu nie miałem potrzeby użycia klawiatury numerycznej
    > na komputerze przenośnym (na stacjonarnym owszem, używam
    > dość często).

    Tak? Zwyczajne używanie klawiszy cyfrowych jest łatwiejsze po prostu, a
    cyferek używamy, będąc księgową czy internautą ;) poza tym lepiej używa
    się klawiszy do przesuwania stron

    > Po prostu poważne prace i tak się robi na
    > komputerze stacjonarnym,

    Pozwolę sobie na niezgodę ww tezie. Oczywiście tylko przez pryzmat swój.
    Wykonuję poważne prace również na fotelu i na łóżku.

    > albo przynajmniej podłączonej do
    > przenośnego normalnej, wygodnej klawiaturze.

    Polecisz jakąś dobrą bezprzewodówkę?

  • 8. Data: 2011-12-16 14:10:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.12.2011 14:17, Piotr M pisze:
    > Polecisz jakąś dobrą bezprzewodówkę?

    Nie uznaję klawiatur i myszy bezprzewodowych. Są zawodne,
    źle się sprawują w środowisku, gdzie jest kilkadziesiąt
    komputerów w jednym miejscu, wymagają stałego dbania o
    zasilanie. Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
    często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-12-16 14:29:57
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 16-12-2011 o 15:10:09 Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie uznaję klawiatur i myszy bezprzewodowych. Są zawodne,
    > źle się sprawują w środowisku, gdzie jest kilkadziesiąt
    > komputerów w jednym miejscu, wymagają stałego dbania o
    > zasilanie.

    Tak samo jak i ja. Tzn ze 3 lata temu sparzyłem się jednym Labtec-iem,
    miała opóźnienia i wnerw nieraz brał bo pisałem jedno a wprowadzane było
    co innego, w końcu rozwaliłem ją o podłogę..
    Pomyślałem że może coś się zmieniło ws klawiatur, bo co do myszek jak
    najbardziej.

    > Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
    > często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

    Zgadza się. Ale to dot tylko czasów dawnych wcześniejszych i obecnych na
    bluetooth. Obecnie, a uznaję tylko Logitech, ww problem nie występuje
    całkowicie. Zarówno w sprzęcie za ok 50zł jak i za 150zł.
    Natomiast, jeszcze z rok czy dwa, w bezprzewodówkach występowało u mnie
    takie dokuczliwe uczucie leciutkiego nieskoordynowania ruchu kursora (dla
    wielu nieodczuwalne). Okazuje się, że i z tym jakoś sobie poradzili. Teraz
    nie ma kompletnie żadnej różnicy między przewodówką a bezprzewodówką.

    BTW.
    Od ponad roku używam czarnej Wireless Mouse M505, trochę mnie irytują mnie
    w niej odgłosy "klekotania" klawiszy, ale..

  • 10. Data: 2011-12-16 14:37:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"

> [...]
    >zasilanie. Myszy bezprzewodowe są do tego ciężkie i mają
    >często denerwujące opóźnienie po chwili nieużywania.

    Owszem, do biura, do kilkudziesięciu komputerów raczej bym nie polecał
    zestawu bezprzewodowego (choćby też i dlatego, że łatwiej ukraść).
    Ale do domu dobra rzecz - nie plączą się kable, można dowolnie
    przekładać.
    Mam jeden z prostszych zestawów Microsofta i bardzo sobie chwalę.
    (bodajże Wireless Desktop 3000)

    --
    | K...@e...eu.org |