  • 271. Data: 2017-01-20 08:45:17
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Oni mają tyle wspólnego z produkcja tego sprzetu co ja z kangurem.

    Zlecają produkcję, sprzedają, jakoś to się kręci. Może nie jak w Apple,
    ale nie wygląda żeby mieli pójść z torbami.

    --
    Jarek

  • 272. Data: 2017-01-20 09:36:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Jan 2017 19:39:44 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Słyszałeś o takim problemie 'brak zasięgu'?

    Kogo obchodzi brak zasiegu na Antarktydzie czy Pipidowku Dolnym?

    --
    Marek

  • 273. Data: 2017-01-20 11:17:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 19:15, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A nie?
    >
    > 10 kHz * 4bit/s/Hz = 40 kbit/s
    >
    > przy kompresji MP3 daje to 480 kbit/s. Za mało na hifi stereo?

    Odrobinę mniej, bo kanał na AM (w radiofonii) ma 9 a nie 10 kHz.

  • 274. Data: 2017-01-20 12:13:19
    Od: f...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Oni mają tyle wspólnego z produkcja tego sprzetu co ja z kangurem.

    Jak to w obecnych czasach, tu zaprojektują płytę, tam napiszą soft,
    jeszcze gdzie indziej zaprojektują obudowę czy zmontują.

    Projekty dzisiaj można zlecić firmie zewnętrznej (outsourcing Panie) zamiast
    organizować biuro projektowe od zera.

    Nie ma się co ekscytować, równie dobrze chińczyk może wylewać żale
    że on tylko montuje urządzenia zaprojektowane w PL.

    Jak tam jest konkretnie w tej firmie, trza by poszperać.

  • 275. Data: 2017-01-20 12:24:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Odrobinę mniej, bo kanał na AM (w radiofonii) ma 9 a nie 10 kHz.

    Taka mi do głowy przyszła myśl dziwna. W zakresie fal długich ostało
    się w Europie ledwie kilka stacji. Więcej już nigdy nie będzie.
    W 1948 roku w Kopenhadze na konferencji państwa spierały się o te
    dobra rzadkie, każdy chciał uzyskać dla siebie częstotliwość, kawałek
    pasma pociętego na dziewięciokilohercowe plasterki. No to może by
    teraz te kanały poszerzyć, skoro już nikt sąsiadowi w szkodę nie
    lezie i nie zakłóca?

    --
    Jarek

  • 276. Data: 2017-01-20 14:17:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Cezary Grądys napisał:

> [...]
    >pasma pociętego na dziewięciokilohercowe plasterki. No to może by
    >teraz te kanały poszerzyć, skoro już nikt sąsiadowi w szkodę nie

    Przewidziane (podwojny kanal)... ale nie wiem czy na dlugich, czy na
    srednich bedzie latwiej zorganizowac.
    No i krotkich cala masa sie marnuje.

    J.

  • 277. Data: 2017-01-20 14:18:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >jeszcze gdzie indziej zaprojektują obudowę czy zmontują.

    >Projekty dzisiaj można zlecić firmie zewnętrznej (outsourcing Panie)

    Ale czy w ogole cokolwiek robia, czy tylko zamawiaja sprzet z
    odpowiednim logo - bo to dzis jeszcze czestsze :-)

    J.

  • 278. Data: 2017-01-20 14:23:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 19 Jan 2017 12:51:25 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Raczej już nie ta warstwa. Mac zostanie na ostatniej mili.

    W banku odnotuja podejrzane polaczenia i ich IP, od ostatniego
    operatora moze wyciagna log i MAC ... no a dalej to juz trzeba
    kombinowac :-(

    J.

  • 279. Data: 2017-01-20 14:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F. napisał:

    >Stop! To jest zwykłe losowanie co 15 minut, tak najprawdopodobniej
    >jest zrobione w tym tablecie. A miała być teoria spiskowa. Czyli

    Ale jak wychodzimy od poprzedniej wartosci, to juz w zasadzie nie jest
    losowanie.
    Tylko jakis sprytny algorytm trzeba, zeby kolejnosc byla unikalna dla
    urzadzenia.

    >z góry ustalony cykl, zawieszany przy wyłączeniu zasilania. To by
    >wymagało zapisywania stanu w pamięci stałej.

    Przeciez pamieci nieulotnej tam w brod. Przeliczy sobie i zapisze na
    "dysku".

    J.

  • 280. Data: 2017-01-20 14:44:40
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM (Chyba wYłączyła?)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Nie wiem, długo nie ladowane, nie spodziewam się, żeby jeszcze żyły,
    >ale sprawdzę.

    Bywa, ze elektronika odcina ladowanie po rozladowaniu ogniwa.
    Trzeba sie dostac do zaciskow ogniwa.

    Ze cos tam jeszcze beda dzialac, to by mnie nie zdziwilo.
    Najstarsze bateryjki, jeszcze NiMH, po paru latach jeszcze ladowac sie
    daly, ale opornosc wewnetrzna za duza - telefon ruszal, ale gdzies prz
    starcie gasl.

    >Gniazdo mam mini, nie mikro (jak w Szajsungu), czy nano, którego
    >jeszcze nie widziałem, ale kartę do Fuck-Fucka już taką właśnie mam z
    >adapterkiem.

    Ale karte uzywasz w jakims smartfonie, wiec micro/nano, adapterek masz
    ... ale w ktorej szufladzie ?

    Jak sie ma podstawowe wyposazenie przezycia, to adapterek mozna
    zrobic - potrzebne nozyczki, kartonik/plastik, i tasma klejaca :-)
    Tylko rysunek z wymiarami na internecie ...

    P.S. My tu gadu gadu, a we Wloszech lawina jakis hotel zasypala, z
    ludzmi.
    Ciekaw jestem jak to wyglada ... budynku chyba nie zawalilo, to chyba
    pokoi w calosci nie zasypalo ?

    >Otóż właśnie. Tak się czasem też zastanawiam, jak by się znaleźli w
    >takiej sytuacji ludkowie, których określa się słowem, które
    >fonetycznie kojarzy mi się z pierdzeniem... "prepersi" jak
    >"przepierdzi", fuj, ohydna nazwa... Co, gdy zapasy się skończą?

    Amunicji do kalasza ?

    Oni tak dalego chyba nie mysla ... ale zostana cale sklepy i magazyny
    zostana do wykorzystania.
    Oczywiscie trzeba pole zaczac uprawiac, jesli to ma potrwac dluzej.

    No i oczywiscie zarna jakies kupic, zapas opalu, siekiery, pily,
    kowadlo, mlotki, miech kowalski, zapas zlomu ... no i stare ksiazki
    dla rolnikow,

    J.