  • 1. Data: 2011-06-15 13:26:39
    Temat: Normy dot. użycia starych komponentów do produkcji.
    Od: Emil <e...@y...com>

    Witam wszystkich,
    jestem zatrudniony w firmie X, która projektuje/produkuje elektronik&#281;
    u&#380;ytkow&#261;.
    Jest to masowa produkcja, wykonywana przez firm&#281; zewn&#281;trzn&#261;
    Y ze wzgl&#281;du na obni&#380;enie kosztów itp.
    Ostatnio, nasz producent Y by&#322; &#322;askaw ci&#261;&#263; koszty i
    u&#380;y&#322; w tym celu do produkcji naszych p&#322;yt g&#322;ównych
    (kontrolerów), m.in.lekko wyschni&#281;tych kondensatorów
    elektrolitycznych, co spowodowa&#322;o w okre&#347;lonych ,
    ekstremalnych(ale dopuszczalnych) warunkach pracy, spadek
    niezawodno&#347;ci naszych urz&#261;dze&#324; i zwi&#281;kszony odsetek
    reklamacji.
    Ze wzgl&#281;du na zapisy kontraktu, w których niestety nie zawarto
    klauzuli o konieczno&#347;ci u&#380;ycia nowych komponentów, musimy
    uzasadni&#263; nasze &#380;&#261;dania zaprzestania wykorzystywania
    komponentów starszych ni&#380; 24 miesi&#261;ce od daty produkcji.

    Wobec tego, poszukujemy norm/standardów/wyników bada&#324;/statystyk
    niezawodno&#347;ci/przepisów/zalece&#324;/ lub czegokolwiek innego , co
    mog&#322;oby nam pos&#322;u&#380;y&#263; do rozmowy z podwykonawc&#261;.
    Ka&#380;de info/nazwa/s&#322;owo kluczowe mile widziane, szukam od 2 dni i
    nie mog&#281; znale&#378;&#263; niczego konkretnego.

    Wielkie dzi&#281;ki z góry,
    Pozdrawiam
    Emil

  • 2. Data: 2011-06-15 13:35:32
    Temat: Re: Normy dot. u&#380;ycia starych komponentów do produkcji.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Emil,

    > jestem zatrudniony w firmie X, która projektuje/produkuje elektronik&#281;
    > u&#380;ytkow&#261;.
    > Jest to masowa produkcja, wykonywana przez firm&#281; zewn&#281;trzn&#261;

    Poprosze jeszcze raz ale tym razem z poprawnym kodowaniem - tego się
    czytać nie da.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-06-15 13:37:12
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 13:26:39 +0000 (UTC), Emil napisał(a):

> [...]
    > Ka&#380;de info/nazwa/s&#322;owo kluczowe mile widziane, szukam od 2 dni i
    > nie mog&#281; znale&#378;&#263; niczego konkretnego.

    Powiem krotko:
    &#347&#380&#324;...
    To tak zlosliwie, ale nie bez przesady, bo tego nie da sie czytac...

  • 4. Data: 2011-06-15 14:10:15
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Emil" <e...@y...com> napisał w wiadomości
    a.pl...
    > Wobec tego, poszukujemy norm/standardów/wyników bada&#324;/statystyk

    Teraz to musztarda po obiedzie. Cięcie kosztów jest wszędzie. Chytry dwa
    razy traci
    Jesteście sami sobie winni, że nie kontrolowaliście, nie wiedzieliście i
    płacicie frycowe.
    Źle to zaprojektowaliście, skoro od zleżałego elektrolita się zepsuło.

    Możecie iść do sądu. Wymiar sprawiedliwości przyjmie Waszą kasę.

  • 5. Data: 2011-06-15 14:18:31
    Od: "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    > niezawodno&#347;ci/przepisów/zalece&#324;/ lub czegokolwiek innego , co
    > mog&#322;oby nam pos&#322;u&#380;y&#263; do rozmowy z podwykonawc&#261;.

    Wielu wie, że stare elektrolity wysokonapięciowe przed włączeniem na pełne
    napięcie należy formować, by potencjalnie nie wybuchły.
    Wasze wybuchły? Nie? Może starocie pojemności nie miały?
    Jak nie wybuchły, to pretensje do siebie.

  • 6. Data: 2011-06-15 14:47:10
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Emil" <e...@y...com> napisał w wiadomości
    a.pl...
    > niezawodno&#347;ci naszych urz&#261;dze&#324; i zwi&#281;kszony odsetek
    > reklamacji.

    Projektant chciał, by się zepsuło zaraz po gwarancji, czy był tak głupi, że
    nie przewidział skutków obniżonej 10 krotnie pojemności ?
    Skoro taki chytrus, to płaci i przeprasza klientów, wycofuje sprzęt.
    Ma ten sam problem co lata temu producenci komputerów z "bambusowymi"
    elektrolitami.
    Nowoczesne, małe, tanie i zawodne.

    Zwykłemu elektrolitowi leżącemu w zwykłym magazynie 10lat żadna krzywda się
    nie dzieje
    Jak ma połowę pojemności i się nagrzeje i jeszcze straci pojemność
    urządzenie ma działać.
    Nie działa to kto winien? Oczywiście tamci . Bylejakość na każdym kroku..

  • 7. Data: 2011-06-15 16:27:01
    Od: Emil <e...@y...com>

    Napisze w takim razie bez polskich liter, jako ze pracuje za granica i nie
    mam zbytnio mozliwosci kombinacji z kodowaniem strony, tym bardziej ze u
    mnie wyswietla sie prawidlowo.
    Wlasciwa tresc posta znajduje sie ponizej :)
    P.S.
    Kazdy kawalek pliku,ktory moglby byc pomocny, mozna smialo ladowac na maila
    e...@y...com.

  • 8. Data: 2011-06-15 16:41:21
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    To pytanie powinieneś zadać na forum prawnym, dotyczącym kraju w którym
    nienależycie wykonano umowę. Za obiektywne wskaźniki nienależytego
    wykonania umowy bierze się ilość reklamacji przed i po zastosowaniu
    wadliwych elementów. Pod wycenę strat bierze się całe urządzenia i
    utratę wiarygodności firmy, czyli całkiem spore kwoty w porównaniu z
    ceną komponentu.
    K.

  • 9. Data: 2011-06-15 16:46:57
    Temat: Re: Normy dot. uzycia starych komponentow do produkcji.
    Od: Emil <e...@y...com>

    Witam,
    dzieki za wskazowke.Ciekawe podejscie, nie pomyslelismy o tym, dobrze
    wiedziec.Mozliwe, ze w ten sposob daloby sie cos wywalczyc, jednak zanim
    pojdziemy na totalna wojne :) , chcemy na razie sprobowac bardziej
    pokojowej metody, ze wzgledu na to, ze wspolpracujemy z firma Y od 5 lat i
    do tej pory nie bylo takich problemow.
    Emil

  • 10. Data: 2011-06-15 17:10:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-06-15 18:46, Emil pisze:
> [...]
    > bardziej pokojowej metody, ze wzgledu na to, ze wspolpracujemy z firma Y
    > od 5 lat i do tej pory nie bylo takich problemow.

    Pisz pod postem na który odpowiadasz, to nie email.

    Wystarczy wykazać się przed kontrahentem świadomością prawną i z reguły
    to wystarcza w dyskusji.
    A swoją drogą, umowa powinna dokładnie precyzować co ma być użyte do
    wykonania umowy, w tym dokładne symbole elementów i dopuszczalne
    zamienniki w formie załącznika. Można też dodać klauzule o konieczności
    wykonania testów elementu przed jego obsadzeniem na płytce.
    Kontrahent też musi mieć jednoznaczne warunki wykonania umowy, aby się
    nie bać, że zostanie oskarżony "o cokolwiek".
    K.