  • 11. Data: 2010-07-28 08:45:06
    Temat: Re: Nordkapp...
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    szauek pisze:

    > Ja odradzam, lepiej polecieć do Portugalii na Przylądek zachodni czyli cabo
    > da roca. Widoki nieziemskie.
    Widoki tak.. ale dojechac do Cabo to jest mega nudna Hiszpania chyba ze
    na okolo przy wybrzezu. Nie mowiac o tym, ze Niemcy, Francja bez sprzetu
    pozwalajacego przefrunac autobahny +200 to katorga.
    Sama Portugalia.. wolalbym zjechac srodkowa i poludniowa Norwegie niz
    jechac do Portugalii.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 12. Data: 2010-07-28 08:46:13
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    scibor1 pisze:

    > tak, ale mnie marzy sie pojechac tam motocyklem w lutym, wiec to
    > raczej nie bedzie tydzien...

    Powodzenia, tam sie nie odsnieza drog do czarnego tylko jezdzi na
    kolcach :D Ale rusem z koszem - czemu nie :)

    --
    pozdr
    Rogal

  • 13. Data: 2010-07-28 08:54:37
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    revell pisze:

    > jak mocno to plucze konto? ile trzeba sobie przygotowac tak orientacyjnie
    > (powiedzmy +/- 0,5tys.zl)

    zalezy od wariantu noclegowo-zywieniowego ;)
    jak po taniosci to spac mozna wszedzie byle nie przeszkadzac i nie
    smiecic a zarcie kupowac w najtanszych supermarketach - powinno
    wystarczyc jakies 150-250NOK ale to naprawde mega minimum na jedna osobe
    Jezeli kampingi to ceny sa malo zachecajace od 100NOK a czasem i wiecej
    za osobe. Hotele? hm. nie moja polka ale drooogie.
    Paliwo dzisiaj okolo 13NOK, im dalej na polnoc tym drozej, a i w
    poniedzialki (chyba) tanieje ;)
    Platne dla motocykli sa promy, wiekszosc drog nie. Tunel na nordkapp
    jest platny.
    Asfalt zzera opony w oczach, wiec do kosztow wyjazdu trzeba dodac nowe
    laczki przed wyjazdem. Tam zakup opon _zabije cena_ na pewno.
    Mysle, ze na 14 dni potrzeba jakies 2-3tys zl + paliwo + oplaty drogowe.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 14. Data: 2010-07-28 12:13:23
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Michal Demczuk" <m...@i...pl> napisał

    > W tydzien, to ja tam bylem ETZka, no dobra w 10 dni tam i z powrotem :)

    A jakie znaczenie ma czym? Biorac pod uwage ograniczenia predkosci w
    Norwegii rownie szybko zrobisz te trase skuterkiem made in Czajna :]
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 15. Data: 2010-07-28 17:59:30
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 28 Lip, 10:46, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> wrote:

    > Powodzenia, tam sie nie odsnieza drog do czarnego tylko jezdzi na
    > kolcach :D Ale rusem z koszem - czemu nie :)

    no wlasnie nie - "normalnym" jednosladowym motocyklem, jak np moja
    VFR, a nie trojkolowym zaprzegiem (kiedys czytalem bodajze o wyprawie
    na biegun motocyklami z koszem, utkwilo mi w pamieci jak jeden rider
    wpadl na pomysl zeby zlac olej z silnika po jezdzie i rano podgrzac go
    i zalac z powrotem, zeby miec latwiejszy rozruch, no i blok mu
    pekl...:/)
    co do zawartosci drog polnocnych w zimie to nie nowina dla mnie,
    bardziej dumam nad tym ile km dziennie zrobilbym na moto przy
    -35*C...:D

    scibor
    Helga - VFR800

  • 16. Data: 2010-07-28 20:41:13
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 19:59, scibor1 pisze:

> [...]
    > co do zawartosci drog polnocnych w zimie to nie nowina dla mnie,
    > bardziej dumam nad tym ile km dziennie zrobilbym na moto przy
    Normalnym,ło matko,na zaprzęgu to chociaż można się rozgrzać
    podskakując,nogi za garami,łatwiej w walonkach i rękawicach baaardzo
    grubych jechać.Jeździłem maksymalnie przy -12,w terenie jeszcze
    ciepło,ale trasa to już gorzej,przystanki co kilkadziesiąt km.
    W niższych temp dzieją się cuda,zamarzają zawieszenia,linki,rano odpalić
    sprzęta to już loteria:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 17. Data: 2010-07-29 05:44:17
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    scibor1 napisał(a):

> [...]
    > wpadl na pomysl zeby zlac olej z silnika po jezdzie i rano podgrzac go
    > i zalac z powrotem, zeby miec latwiejszy rozruch, no i blok mu

    Wew Swiecie Motocykieli byl ten opis - chlopy pojechali kilkoma
    Cymbalami po prostu polatac se po Skandynawi zima (tej polnocnej
    Skandynawi) ;)

    > co do zawartosci drog polnocnych w zimie to nie nowina dla mnie,
    > bardziej dumam nad tym ile km dziennie zrobilbym na moto przy
    > -35*C...:D

    A cholera wie - duzo zalezy od ubrania/ogrzewania ciuchow. No i warunkow
    jazdy - w sensie, czy bedzie mozliwosc spocenia sie. Generalnie chyba
    nie wiecej jak 50km jednym ciegiem - potem godzinna przerwa na
    rozruszanie kosci i od nowa 50km. Daje to srednia 25km/h. Dziesiec
    godzin dziennie daje nam jakies 250km.
    Ale to tylko mocno teoretyczne rozwazania :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 18. Data: 2010-07-29 13:40:33
    Od: Gawron <m...@g...com>

    On 28 Lip, 19:59, scibor1 <s...@e...pl> wrote:

> [...]
    > co do zawartosci drog polnocnych w zimie to nie nowina dla mnie,
    > bardziej dumam nad tym ile km dziennie zrobilbym na moto przy

    Hmmm, tylko po co?

    Gawron
    AT

  • 19. Data: 2010-07-29 19:25:15
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Uzytkownik "scibor1" <s...@e...pl> napisal

    > co do zawartosci drog polnocnych w zimie to nie nowina dla mnie,
    > bardziej dumam nad tym ile km dziennie zrobilbym na moto przy
    > -35*C...:D

    Zainteresuj sie w takim razie Elefantentreffen, albo na poczatek
    wybierz sie zima do Gizycka na Zlot Sloni. W okresie zimowym na
    Nordkapp nie dojedziesz.
    Tu poczytaj zreszta: http://www.nordkapp.no/winter.57979.en.html
    Pozdr

    --