  • 1. Data: 2014-12-11 22:40:07
    Temat: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W Google Play pojawila sie darmowa nawigacja Here znana dotychczas z
    Windows Phone a wczesniej z Symbiana. Na razie to beta ale dziala. Moze
    pracowac on-line jaki i off-line, mamy darmowe mapy z wielu krajow (w
    tym oczywisice Polski). IMHO mamy nie sa tak dobre jak w Automapie czy
    Naviexpercie ale nie potrzebuje polaczenia z Internetem do dzialania i
    jest darmowa, co przy cenie transmisji danych w roamingu (zwlaszcza poze
    UE) czy licencji na zagraniczne wersje nawigacji moze byc dosc dobra
    alternatywa. A wydaje sie, ze lepsza od nawigacji opartych na OSM.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.he
    re.app.maps

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2014-12-12 08:07:43
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: o...@g...com

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 22:40:31 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
> [...]
    > UE) czy licencji na zagraniczne wersje nawigacji moze byc dosc dobra
    > alternatywa. A wydaje sie, ze lepsza od nawigacji opartych na OSM.

    Te mapy o dupę rozbić
    Nie ma na niej dużej rzeki z moich okolic i jak była zamknięta droga to prowadziło
    droga okrężną, gdzie rzeki niby nie ma
    A kilku naiwniaków jechało bo im tak GPS pokazał

    Rzeczona rzeka w Google'ach
    http://goo.gl/maps/exwpK

    A na Here rzeki niet
    https://www.here.com/pol/laskowa/street-square/strze
    szyce-51--loc-?map=49.75965,20.53998,15,normal

  • 3. Data: 2014-12-12 08:41:33
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał:

    > ale nie potrzebuje polaczenia z Internetem do dzialania

    Nie widziałem jeszcze nawigacji, gdzie warunkiem koniecznym do działania
    jest połączenie z internetem.
    Tym bardziej Automapa.

  • 4. Data: 2014-12-12 09:39:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Dec 2014 08:41:33 +0100, "Tomek" <n...@o...pl> wrote:
    > Nie widziałem jeszcze nawigacji, gdzie warunkiem koniecznym do
    działania
    > jest połączenie z internetem.
    > Tym bardziej Automapa.

    Nav4all (już nie istnieje), nawigacja google?
    Zawsze używałem nawigacji, które działają tylko z internetem.
    Bez dostępu do internetu nie wyznaczą trasy a w przypadku błędu gps i
    rzucenia w bok od trasy mogą przestać działać.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-12 12:22:08
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > nawigacja google?

    Poważnie to jest nawigacja?

    > Bez dostępu do internetu nie wyznaczą trasy a w przypadku błędu gps i
    > rzucenia w bok od trasy mogą przestać działać.

    Poważnie? No popatrz, nigdy nie korzystałem z nawigacji uzależnionych od
    internetu i jakoś w bok nie pojechałem.
    Chyba miałem złe nawigacje.

  • 6. Data: 2014-12-12 12:37:56
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 22:40, Marcin pisze:
> [...]
    > roamingu (zwlaszcza poze UE) czy licencji na zagraniczne wersje
    > nawigacji moze byc dosc dobra alternatywa. A wydaje sie, ze lepsza od

    Lepsza i nie lepsza, mapy, (przynajmniej w mojej okolicy) bardzo
    dokładne i aktualne. Jednak jako nawigacji to jej trochę brakuje. Jednym
    słowem - kilka usprawnień i Here dorówna komercyjnym wyrobom. Na dzień
    dzisiejszy to jednak chyba trochę w tyle m.in za OsmAnd.. Co jeszcze
    zwraca uwagę to gigantyczny rozrast mapy Polski. Instalowałem taką jakiś
    rok temu, wtedy "ważyła" 140 MB, dzisiaj jest to bez mała 500MB. Jest i
    wyrazisty pozytyw - zużycie prądu minimalne.

  • 7. Data: 2014-12-12 12:38:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 12:22:08 +0100, Tomek napisał(a):

    > Poważnie? No popatrz, nigdy nie korzystałem z nawigacji uzależnionych od
    > internetu i jakoś w bok nie pojechałem.
    > Chyba miałem złe nawigacje.

    Ja korzystałem i parę razy pojechałem sporo w bok. I bardzo się z tego
    powodu cieszę, oszczędziłem sporo godzin w korkach...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 8. Data: 2014-12-12 12:38:12
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-12 o 08:41, Tomek pisze:

    > Nie widziałem jeszcze nawigacji, gdzie warunkiem koniecznym do
    > działania jest połączenie z internetem.
    > Tym bardziej Automapa.
    Google Maps, Targeo, Yanosik.. i jeszcze parę innych.

  • 9. Data: 2014-12-13 15:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 22:40:07 +0100, Marcin napisał(a):
> [...]
    > pracowac on-line jaki i off-line, mamy darmowe mapy z wielu krajow (w
    > tym oczywisice Polski). IMHO mamy nie sa tak dobre jak w Automapie czy

    Sprawdzic mozna, ale nokia mam dwa doswiadczenia:
    -kilka lat temu, obwodnica S11 Poznania w Nokii cala narysowana, a
    naprawde srodkowy odcinek jeszcze nie byl nawet zaczety.
    Blad sie utrzymywal pare miesiecy, a potem wymazali cala obwodnice,
    lacznie z kawalkami ktore juz byly otwarte i uzywane.

    -latem tego roku obok Rawicza - nawigacja Be-on-Road, na mapach
    Navteq, kaze skrecic na rondzie w lewo, na S5. Rondo jeszcze w
    budowie, S5 tez jeszcze w budowie, tym razem na szczescie po miesiacu
    czy dwoch drogowcy zdazyli dopasowac sie do mapy :-)

> [...]
    > UE) czy licencji na zagraniczne wersje nawigacji moze byc dosc dobra
    > alternatywa. A wydaje sie, ze lepsza od nawigacji opartych na OSM.

    OSM coraz lepsze, Be-On-Road i Mapfactor sobie radza i tez maja mapy
    offline. Aktualizacja z OSM co kilka miesiecy.
    Tylko Osmanda nie polecam, bo nawigowac to on nie potrafi ...
    wstarczajaco szybko.

    A i Yanosika trzeba wlaczac, a w nim mapa i nawigacja jest.
    Co prawda on-line, ale pakiet i tak trzeba miec ...

    J.

  • 10. Data: 2014-12-13 15:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 08:41:33 +0100, Tomek napisał(a):

    > Nie widziałem jeszcze nawigacji, gdzie warunkiem koniecznym do działania
    > jest połączenie z internetem.

    Najwyrazniej malo widziales.

    > Tym bardziej Automapa.

    Owszem, ale czy nie ma trybu prac przez internet, bez lokalnych map ?
    (nie wiem, ale to popularne)
    Poza tym zyskuje po polaczeniu z internetem - korki i zdarzenia.

    No i cenowo jest dosc droga.
    No i ... uzywam wersji na Win CE - ostatnie wersje prowadza jakos
    dziwnie ...

    J.