  • 1. Data: 2011-12-17 10:42:40
    Temat: Nokia Maps - planowanie trasy
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Hej!

    Zaktualizowałem jakiś czas temu Nokia Maps i teraz pluję sobie w brodę.
    Jedna aplikacja została rozbita na kilka, interface zrobił się ascetyczny,
    trudniej się ich używa. Czy ktoś wie może, w jaki sposó można zaplanować
    trasę *nie z miejsca, w którym obecnie się znajduję*? I ewentualnie trasę
    kilkuetapową? Po aktualizacji znikła mi możliwość "Dodaj do trasy", teraz
    jest tylko "Nawiguj samochodem" albo "Nawiguj pieszo". Po wybraniu
    "Nawiguj samochodem" włącza się nawigacja i nie da się już edytować trasy.

    Co ciekawe, w ulubionych nadal mam zapisaną kiedyś trasę, która zaczyna
    się z jednego punktu w mieście, a kończy w innym.

    Jakiś dziwny trend pojawił się teraz w aktualizacjach do aplikacji
    mobilnych, który polega na usuwaniu sensownej funkcjonalności w nowych
    wersjach. Skąd to przyszło?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2011-12-17 10:58:22
    Temat: Re: Nokia Maps - planowanie trasy
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
    > Jakiś dziwny trend pojawił się teraz w aktualizacjach do aplikacji
    > mobilnych, który polega na usuwaniu sensownej funkcjonalności w nowych
    > wersjach. Skąd to przyszło?

    Od Pszemola - iPhone jest taki właśnie super, że funkcjonalności nie ma
    - dzięki temu łatwiej się używa. Podobno.

    Jakub

  • 3. Data: 2011-12-17 11:03:55
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 10:58:22 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > Od Pszemola - iPhone jest taki właśnie super, że funkcjonalności nie ma
    > - dzięki temu łatwiej się używa. Podobno.

    I to ma sens, dzięki temu przeciętny użytkownik takowego sprzętu (przez
    handlowców brzydko nazywany targetem) każdą kolejną wersję rozumie coraz
    lepiej i jest bardziej zadowolony.
    W literaturze polskiej był już o tym stosowny tekst literacki już wiele lat
    temu (prorok jaki, czy co...) pt. "Zamienił Stryjek siekierkę na kijek"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 4. Data: 2011-12-17 11:25:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Od Pszemola - iPhone jest taki właśnie super, że funkcjonalności nie ma
    > - dzięki temu łatwiej się używa. Podobno.

    W tym przypadku tak.
    Kupujesz program do nawigacji ktory cie satysfakcjonuje, a nie uzywasz tego
    g* ktore firma dala "za darmo".

    J.

  • 5. Data: 2011-12-17 11:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2011 11:03:55 +0000, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > temu (prorok jaki, czy co...) pt. "Zamienił Stryjek siekierkę na kijek"

    Gates go widac przeczytal, bo duze pieniadze zarobil na kolejnych
    wymianach.

    J.

  • 6. Data: 2011-12-17 16:52:09
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Dnia 17.12.2011 o 12:25 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > W tym przypadku tak.
    > Kupujesz program do nawigacji ktory cie satysfakcjonuje, a nie uzywasz
    > tego g* ktore firma dala "za darmo".

    Tylko że akurat w pierwotnej wersji Nokia Maps była bardzo sensowna - do
    tego stopnia, że przestałem korzystać z dedykowanego urządzenia Mio. Co
    więcej, jako pierwsza zrobiła aktualizację map mojej okolicy - Google
    chyba do tej pory nie mają jeszcze AOW, a Nokia miała ją jeszcze przed
    oficjalnym otwarciem (tyle że nie nawigowała przez nią).

    > J.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !