  • 1. Data: 2009-11-21 20:30:24
    Temat: Nokia E63 i problem z LD-4W
    Od: lukk <l...@v...pl>

    Witam
    Mam problem z modułem GPS Nokia LD-4W. Otóż po włączeniu modułu udaje mi
    się go wykryć i powiązać z telefonem (Nokia E63) przez Bluetooth. Po
    uruchomieniu NokiaMaps aplikacja nie komunikuje się z modułem - nie może
    odczytać pozycji z GPS. Z tego co wiem, należy to zainicjować z poziomu
    aplikacji - tylko jak to zrobić? Przeszukałem pomoc dostępną w
    aplikacji, stronę Nokii - i nic... Albo jestem ślepy, albo odporny na
    wiedzę...
    Z góry dzięki za pomoc

    pzdr
    lukk

  • 2. Data: 2009-11-21 20:36:02
    Temat: Re: Nokia E63 i problem z LD-4W
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

> [...]
    > aplikacji - tylko jak to zrobić? Przeszukałem pomoc dostępną w
    > aplikacji, stronę Nokii - i nic... Albo jestem ślepy, albo odporny na

    Jak nikt Ci tutaj nie pomoze to polecam:
    http://www.ipmart-forum.pl/
    http://forum.symbianos.pl/

    Jan Drawski

  • 3. Data: 2009-11-22 11:39:50
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    lukk (l...@v...pl)
    in news:he9il1$hkt$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > z modułem - nie może odczytać pozycji z GPS. Z tego co wiem,
    > należy to zainicjować z poziomu aplikacji - tylko jak to zrobić?

    A czy na module miga biała dioda?
    Powinny migać wszystkie trzy.

    MSz

  • 4. Data: 2009-11-22 12:02:27
    Od: lukk <l...@v...pl>

    Marcin Szumilas pisze:
    > Quoted:
    > lukk (l...@v...pl)
    > in news:he9il1$hkt$1@inews.gazeta.pl

    > A czy na module miga biała dioda?
    > Powinny migać wszystkie trzy.

    Migały tylko zielona i biała.

  • 5. Data: 2009-11-22 14:39:34
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    lukk (l...@v...pl)
    in news:4B092853.40305@vp.pl

    > Migały tylko zielona i biała.

    Czyli nie miałeś połączenia Bluetooth. Powinna być jeszcze niebieska.
    Włącz Bluetooth w telefonie.

    Jak się łączysz po raz pierwszy, to trzeba wpisać cztery zera chyba, już nie
    pamiętam. Zobacz w instrukcji do modułu.

    MSz

  • 6. Data: 2009-11-22 15:25:13
    Od: lukk <l...@v...pl>

    Marcin Szumilas pisze:
> [...]
    > nie
    > pamiętam. Zobacz w instrukcji do modułu.

    Jak napisałem w pierwszym poście: po włączeniu modułu udaje mi się go
    wykryć i powiązać z telefonem (Nokia E63) przez Bluetooth. Problem
    polega na tym, że po tej operacji nadal niebieska dioda nie świeci...

    pzdr
    lukk

  • 7. Data: 2009-11-22 15:47:06
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    lukk (l...@v...pl)
    in news:4B0957D9.6010108@vp.pl

> [...]
    > go wykryć i powiązać z telefonem (Nokia E63) przez Bluetooth.
    > Problem polega na tym, że po tej operacji nadal niebieska dioda

    No tak, sorry.
    Kiedy ja mam Bluetooth wyłączony i uruchamiam program, to się pyta, czy
    włączyć Bluetooth, potwierdzam i w tym momencie zaczyna migać niebieska.
    A czy masz oprócz Nokia Maps programik Dane GPS? Spróbuj jeszcze nim się
    pobawić.

    Pozdrawiam,
    MSz

  • 8. Data: 2009-11-22 16:19:43
    Od: lukk <l...@v...pl>

    Marcin Szumilas pisze:
> [...]
    > włączyć Bluetooth, potwierdzam i w tym momencie zaczyna migać niebieska.
    > A czy masz oprócz Nokia Maps programik Dane GPS? Spróbuj jeszcze nim się

    Co to za program?

  • 9. Data: 2009-11-22 16:37:52
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    lukk (l...@v...pl)
    in news:4B09649F.6000107@vp.pl

    > Co to za program?

    U mnie (Nokia E51) to mały programik systemowy, podaje pozycję
    (współrzędne), wysokość n.p.m., prędkość poruszania się, jakość transmisji
    GPS, liczy statystykę przebytej trasy (ale bez map). Może u Ciebie się
    inaczej nazywa?

    MSz

  • 10. Data: 2009-11-22 17:20:15
    Od: lukk <l...@v...pl>

    Marcin Szumilas pisze:
> [...]
    > (współrzędne), wysokość n.p.m., prędkość poruszania się, jakość
    > transmisji GPS, liczy statystykę przebytej trasy (ale bez map). Może u

    I o to chodziło - dzięki wielkie. Najpierw trzeba było włączyć Dane GPS
    a potem NokiaMaps. Problem polegał na tym, że nigdzie tego nie napisali
    - ani w instrukcji, ani w helpie w telefonie, ani na stronie...

    pzdr
    lukk