  • 51. Data: 2015-04-17 16:57:06
    Temat: Re: Nocne wilki
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-17 o 16:07, WW pisze:

    > Otóż nie.
    > Urzędnik a tym strażnik jest w istocie, sprawdza jedynie, czy dopełniono
    > formalności. Jeśli tak, to nie ma prawa go zatrzymać.
    Ale on go nigdzie, nikogo nie zatrzymuje, on nie ma obowiązku wpuszczać
    każdego do naszego kraju.
    Funkcjonariusz Straży Granicznej stoi, jak sama nazwa mówi, na straży
    naszych granic, to jest jego podstawowy obowiązek. I w zależności od
    decyzji na górze będą te obowiązki wypełniać skrupulatnie lub nie.
    Od wyjaśniania formalności są inne instytucje.

    > Dostrzegasz zagrożenie?
    > W demokracji, niewybieralny urzędnik nie ma praw decyzyjnych ani
    > interpretacyjnych.
    Nie wiem o jakiej demokracji piszesz, ale chyba nie przekraczałeś nigdy
    żadnej granicy. Pomijam już to, że w naszym kraju wielu niewybieralnych
    urzędników ma prawo wydawać decyzje: urzędnicy skarbowi, celni i wielu
    innych. A interpretacja przepisów to już w ogóle oddzielna bajka.

  • 52. Data: 2015-04-17 17:02:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-17 o 16:14, J.F. pisze:
    > Co do Schengen to nie jestem juz taki pewny, ten system troche bardziej
    > skomplikowany.
    Tu się nic nie zmieniło i raczej nie zmieni. Prawo pobytu to tylko
    prawo, nie obowiązek.

    > Pogranicznik w ogole moze moze jakies adnotacje w bazie wiz robic, czy
    > jak nie wpusci, to trzeba probowac na innej zmianie, na innym przejsciu
    > czy przez inny kraj, moze inny wpusci ?
    No i tak to mniej więcej działa. W zależności o decyzji naszych władz,
    na granicy sprawy mogą przybrać taki obrót, że tylko w Medyce wilki
    przekroczą polską granicę.

  • 53. Data: 2015-04-17 17:09:35
    Od: AL <a...@s...net.pl>

    masti <g...@t...hell> Wrote in message:

    > dziękuję. własnie potwierdziłeś, że nie sa w stanie tego robić. Czyli
    > robi to armia rosyjska

    O to mi chodzolo.

    P.s.
    Odp.miala byc do WW,
    ale jestes szybszy niz balaklawa ;)

    --
    AL

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 54. Data: 2015-04-17 17:12:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-17 o 16:15, WW pisze:

    > To prawda, ale właśnie na tym polega wolność. To oni wybierają, którędy
    > chcą jechać a nie my mamy im nakazywać którędy.
    No ale ta "wolność" działa w dwie strony. Władze wolnego kraju same
    decydują kogo i gdzie chcą wpuścić.

    > Ile wtedy poczekają nasi w drodze do Katynia?
    > Czy naprawdę państwo polskie musi zachowywać się jak rozkapryszony
    > dzieciak, który nie chce, ale nic nie może zrobić i w złości bezradnie
    > tupie nogami i wrzeszczy w wniebogłosy.?
    To nie do mnie pytanie.

    Pytałeś czy mają prawo wjechać na teren strefy Schengen? Tak mają takie
    prawo, ale czy my mamy obowiązek ich wpuszczać, to już inna sprawa.

  • 55. Data: 2015-04-17 17:13:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    AL wrote:

    > O to mi chodzolo.
    >
    > P.s.
    > Odp.miala byc do WW,
    > ale jestes szybszy niz balaklawa ;)

    domyśliłem się po wysłaniu :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2015-04-17 17:19:14
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 16:12, Shrek pisze:

    > I w zasadzie to zdanie pokazuje, że nie ma sensu żadna dyskusja z tobą,
    > bo po prostu zaprzeczasz faktom.
    >
    > Shrek.

    A zechcesz podać te fakty, którym jakoby zaprzeczam?

    WW

  • 57. Data: 2015-04-17 17:21:24
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 17:12, nadir pisze:
    > Władze wolnego kraju same
    > decydują kogo i gdzie chcą wpuścić.

    Problem w tym, że Polska, dopisując TL, zrzekła się tego prawa. Wielu
    innych także.

    WW

  • 58. Data: 2015-04-17 17:27:15
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 16:57, nadir pisze:
    > I w zależności od
    > decyzji na górze będą te obowiązki wypełniać skrupulatnie lub nie.
    > Od wyjaśniania formalności są inne instytucje.

    Urzędnik soje obowiązki zawsze powinien wypełniać skrupulatnie. Za to my
    mu płacimy.

> [...]
    > urzędników ma prawo wydawać decyzje: urzędnicy skarbowi, celni i wielu
    > innych. A interpretacja przepisów to już w ogóle oddzielna bajka.

    Patologia ta jest w istocie przerażająca. W toku wieloletniego procesu
    urzędnicy cierpliwie odebrali organom ustawodawczym prawie wszystkie
    prawa decyzyjne.
    Dziś urzędnicy ministerialni szykują ustawy zamiast posłowie, urzędnicy
    w magistracie decydują o przebiegu drogi zamiast rada miasta/gminy, itd.

    WW

  • 59. Data: 2015-04-17 18:28:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WW,

    > Oczywiście.
    > Krym, tak jak Kosowo przeprowadziły referendum i odłączyły się od
    > dotychczasowej przynależności państwowej.

    Jasne. Z niewielką pomocą zielonych ludzików.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2015-04-17 18:30:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AL,

    [...]

    > Separatysci maja wlasne fabryki i obsluguja grady z instrukcji
    > sciagnietej z internetu?

    Mnie bardziej zastanawia wyjazd rosyjskich żołnierzy na urlop na
    Ukrainę razem z czołgami, bronią i amunicją.

    Jaki inny kraj na świecie wysyła żołnierzy na ,,urlop" za granicę razem
    z czołgiem i karabinem?

    --
    Best regards,
    RoMan