  • 31. Data: 2013-03-27 16:29:09
    Temat: Re: No i stało się - komunikaty o Cookies
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Ministerstwo Propagandy napisał:
    > to można skomentować jednym zdaniem:
    > nie wytrzymali i wystrzelili z d...
    > myślę, że to dopiero początek EU racjonalizacji...
    > wracają stare komuchowe czasy... będzie ostro...

    oj tam, jest lajtowo

    przypomne, ze nasi mieli zakusy, zeby blog byl prasą i trza go bylo
    rejestrowac (nie pamietam, czy ISBN czy ISSN mial miec kazdy)

  • 32. Data: 2013-03-27 16:32:55
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Ba! Mało tego: aby zobaczyć komunikat, strona musi się załadować.

    ale to zaden problem rozwiazac ten problem - ma sie zaladowac strona
    taka jak przy stronach dla doroslych

    akceptujesz - wchodzic

    Do tego spraedzajaca cookies - tzn - mozliwosc zamieszczenia ;)

    UWAGA masz wlaczona akceptacje cookies - jesli jestes tego swiadom, to....

    itp.

    wielowariantowo ;)

    NOTE: cookies sesyjne polaczenia nie podpada pod ustawe ;) bez niego nie
    moznaby poinformowac o tym, czy ktos uzywa cookies ;)

  • 33. Data: 2013-03-27 20:57:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 15:59, Wojtek pisze:

    > Eeetam... Wystarczy, że każdy serwis będzie miał "przedstronę", na
    > której będzie tylko informacja o cookies. Zaakceptowanie spowoduje
    > przejście na stronę główną serwisu. Wtedy będzie to w zgodzie z ustawą.
    > Ale nie z wygodą użytkownika :)

    Taaak? A jak zrealizujesz od strony technicznej "przedstronę" dla strony
    o adresie www.domena.pl/costam.php ? :-)

    Zakładam, że ktoś zaczyna zwiedzanie serwisu od w/w URL.

    Marek

  • 34. Data: 2013-03-27 21:03:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 16:32, Mr. Misio pisze:

    > ale to zaden problem rozwiazac ten problem - ma sie zaladowac strona
    > taka jak przy stronach dla doroslych

    Ale cookies już poszły więc musztarda po obiedzie. Jeśli ktoś wejdzie na
    stronę www.costam.pl/dupa.php to idą od razu cookies, następuje
    detekcja, że gość nie zaakceptował cookies i wyświetlamy
    komunikat/przekierowujemy na inną stronę trochę za późno :-)

    > NOTE: cookies sesyjne polaczenia nie podpada pod ustawe ;) bez niego nie
    > moznaby poinformowac o tym, czy ktos uzywa cookies ;)

    Jesteś tego na 100% pewien? Czy masz gwarancję słuszności takiej
    interpretacji, która zapewni uniknięcie kary?

    Marek

  • 35. Data: 2013-03-27 21:16:59
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid>

    środa, 27 marca 2013 15:18. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Ba! Mało tego: aby zobaczyć komunikat, strona musi się załadować. Jeśli
    > obsługuje ona cookies (np. ma obsługę sesji), to cookies przyjdą
    > najpierw a potem treść strony - bo tak działa HTTP.

    To jeszcze nic.
    Niektóre z tych wszechobecnych bannerów deklarację użytkownika o braku zgody
    na otrzymywanie ciasteczek przechowują... w ciasteczku.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 36. Data: 2013-03-27 21:17:21
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 27-03-2013 20:57 Marek napisał:

    > Taaak? A jak zrealizujesz od strony technicznej "przedstronę" dla strony
    > o adresie www.domena.pl/costam.php ? :-)
    >
    > Zakładam, że ktoś zaczyna zwiedzanie serwisu od w/w URL.

    Do zrobienia. Przechwycić odnośnik klienta, sprawdzić ustawienie
    cookies, wyświetlić info (lub nie - w zależności od tego, czy wcześniej
    już zaakceptował ciacha) i odesłać pod pierwotny adres.
    Ale dla ścisłości: wcale nie mam zamiaru tak robić. Uważam, że to byłby
    przerost formy nad treścią. Ogólnie całe to zamieszanie to niewypał.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 37. Data: 2013-03-27 21:18:36
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 27-03-2013 21:16 Mirosław Zalewski napisał:
> [...]
    > Niektóre z tych wszechobecnych bannerów deklarację użytkownika o braku zgody
    > na otrzymywanie ciasteczek przechowują... w ciasteczku.

    Niezłe. Na to bym nie wpadł. Oczywistym wydało mi się rozwiązanie
    dokładnie odwrotne :)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 38. Data: 2013-03-27 21:37:27
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-27 21:16, Mirosław Zalewski pisze:
    > To jeszcze nic.
    > Niektóre z tych wszechobecnych bannerów deklarację użytkownika o braku zgody
    > na otrzymywanie ciasteczek przechowują... w ciasteczku.

    Nie zrozumiałeś zapisu.
    Strona ma tylko poinformować, że używa ciasteczek i że użytkownik może
    je sobie wyłączyć w przeglądarce jak mu się niepodobna.
    Nie mam mowy o uzyskiwaniu jakiejkolwiek zgody.

    Dostajesz zapytanie, jeśli klient ma włączone ciasteczka i nie ma
    ciasteczka ze zgodą dla Ciebie to go informujesz, jeśli ma ciasteczko ze
    zgodą milczysz (choć dla bezpieczeństwa ja bym też wyświetlił info).
    Jeśli klient ma wyłączone ciasteczka to piszesz mu żeby spadał na bambus
    bo Ty lubisz słodycze.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 39. Data: 2013-03-28 00:47:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Taaak? A jak zrealizujesz od strony technicznej "przedstronę" dla strony
    > o adresie www.domena.pl/costam.php ? :-)
    >
    > Zakładam, że ktoś zaczyna zwiedzanie serwisu od w/w URL.

    zaden problem, sprawdzanie cookies mozna zaimplementowac juz na poziomie
    htaccess...

    http://www.askapache.com/htaccess/htaccess-fresh.htm

  • 40. Data: 2013-03-28 00:48:54
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Jesteś tego na 100% pewien? Czy masz gwarancję słuszności takiej
    > interpretacji, która zapewni uniknięcie kary?

    Tak, bo jak nie wyrazi zgody to mu szybko usuwam cookies.

    to jak miec ciastko i zjesc ciastko :)

    a linia obrony - blad systemu po stronie klienta. ;)