  • 41. Data: 2013-03-28 00:49:09
    Temat: Re: No i stało się - komunikaty o Cookies
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 42. Data: 2013-03-28 00:49:15
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 43. Data: 2013-03-28 00:49:57
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > Niektóre z tych wszechobecnych bannerów deklarację użytkownika o braku zgody
    > na otrzymywanie ciasteczek przechowują... w ciasteczku.

    a wystarczy zgode przechowywac
    a niezgode - jako brak ciastka - traktowac

    eh wannnabe webmasterzy

    ;)

  • 44. Data: 2013-03-28 00:55:52
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid>

    środa, 27 marca 2013 21:37. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Andrzej W.:

    > Nie zrozumiałeś zapisu.
    > Strona ma tylko poinformować, że używa ciasteczek i że użytkownik może
    > je sobie wyłączyć w przeglądarce jak mu się niepodobna.
    > Nie mam mowy o uzyskiwaniu jakiejkolwiek zgody.

    A artykuł 173, par. 1, pkt 2 to pies?
    Może zacytuję:
    ,,abonent lub użytkownik końcowy, po otrzymaniu informacji, o których
    mowa w pkt 1, wyrazi na to zgodę;"

    Strona ma otrzymać od użytkownika zgodę. Ustawienia przeglądarki
    internetowej są traktowane jako akt wyrażenia woli (o czym mówi par. 2).

    Zresztą, tutaj chodzi o to, że jeżeli klikasz na stronie przycisk
    zatytułowany ,,nie chcę waszych głupich ciastek" to DOSTANIESZ CIASTECZKO.
    Już pomijając kwestię ustawy, dla mnie ta sytuacja jest po prostu komiczna.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 45. Data: 2013-03-28 09:22:42
    Od: Wojtek <w...@w...I.TO.pl>

    W dniu 2013-03-28 00:49, Mr. Misio pisze:

    > a wystarczy zgode przechowywac
    > a niezgode - jako brak ciastka - traktowac
    >
    > eh wannnabe webmasterzy
    >
    > ;)

    Przecież to właśnie napisałem wcześniej - aby robić dokładnie odwrotnie,
    niż w przypadku podanym przez Mirka :)

    pozdrawiam
    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 46. Data: 2013-03-28 09:23:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 21:17, Wojtek Gapiński pisze:

    > Do zrobienia. Przechwycić odnośnik klienta, sprawdzić ustawienie
    > cookies, wyświetlić info (lub nie - w zależności od tego, czy
    > wcześniej już zaakceptował ciacha) i odesłać pod pierwotny adres.

    Czy bierzesz pod uwagę w rozważaniach wpływ na taki zabaw na
    indeksowanie w Google? Strona WWW to nie tylko obrazki na ekranie.

    > Ale
    > dla ścisłości: wcale nie mam zamiaru tak robić. Uważam, że to byłby
    > przerost formy nad treścią. Ogólnie całe to zamieszanie to niewypał.

    Niewypałem jest nasz rząd, który nie potrafi tak napisać ustawy aby
    jasno wynikało z niej jakie kroki mamy wykonać aby nie zostać ukaranymi.
    Nie daje nam też "jedynej słusznej" interpretacji jeśli już nie potrafi
    lub nie może być precyzyjnym. Oni (jak i poprzednicy) zajmują się
    tworzeniem kolejnych bubli prawnych prowadzących do degradacji jakości
    życia. W tej chwili w zasadzie każde kroki jakie podejmiemy mogą zostać
    uznane za niewystarczające.

    Marek

  • 47. Data: 2013-03-28 10:14:42
    Od: Wojtek <w...@w...I.TO.pl>

    W dniu 2013-03-28 09:23, Marek pisze:

    > Czy bierzesz pod uwagę w rozważaniach wpływ na taki zabaw na
    > indeksowanie w Google? Strona WWW to nie tylko obrazki na ekranie.

    Albo zgodność z SEO albo z ustawą :)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 48. Data: 2013-03-28 10:22:43
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-28 00:55, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > A artykuł 173, par. 1, pkt 2 to pies?
    > Może zacytuję:
    > ,,abonent lub użytkownik końcowy, po otrzymaniu informacji, o których

    Tekst do przeczytania by inni nie musieli opierać się tylko na naszych
    niepełnych i stronniczych cytatach:
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20120001445&t
    ype=1
    Art. 173.

    A artykuł 173, par. 2 określa jak ta zgoda z ust. 1 pkt 2 może wyglądać.
    Może zacytuję:
    "2. Abonent lub użytkownik końcowy może wyrazić zgodę, o której mowa w
    ust. 1 pkt 2, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w
    wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub
    konfiguracji usługi."

    Czyli użytkownik poinformowany, który ma włączone ciasteczka jest
    użytkownikiem, który wyraził zgodę.
    Nie widzę tutaj jakiejkolwiek potrzeby zawierania w informacji o
    ciasteczkach pytania o zgodę i przyjmowania czy też przechowywania
    odpowiedzi. Zgoda jest wyrażana poprzez właściwe ustawienie
    oprogramowania po stronie klienta.

    --
    AWa.

  • 49. Data: 2013-03-28 10:49:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    Zobaczcie jeszcze jedno:

    http://www.uke.gov.pl/

    Komunikat o ciasteczkach jest na dole. Zgodnie z interpretacją zapisu
    ustawy przez prawników (link podawałem) taka forma jest
    niewystarczająca. Może podkablować UKE do UKE ?

  • 50. Data: 2013-03-28 11:18:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 10:49:50 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > ustawy przez prawników (link podawałem) taka forma jest
    > niewystarczająca. Może podkablować UKE do UKE ?

    Umieszczenie komunikatu na dole strony stoi w sprzeczności z którym
    konkretnie słowem: "jednoznaczny", "łatwy", "zrozumiały"?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl