    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: No i koniec z dyskami Samsunga.
    Date: Wed, 30 Nov 2011 23:44:06 +0100

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > 1) BSODów u mnie nie ma. Ani nie mam ich na Windows, ani
    > na Linuksie. Oczywiście "nie mam" w sensie, że są czymś
    > wyjątkowym, zdarzającym się raz na ileś miesięcy, i wte-
    > dy to, czy system "wstanie" po minucie czy kwadransie
    > nie ma już dla mnie znaczenia większego.

    A ja zobaczyłem to coś pierwszy raz od chyba kilku lat -- gdy
    włączyłem zziębniętego kiciusia -- netbook. Gdy rozgrzał się,
    było już OK. I teraz już wiem, jak wygląda BSOD. :) Notebook
    zawiesza się chętniej -- najpierw bucha żarem :) a tempriczer
    na wskaźnikach podąża bezkontrolnie w górę i -- PACH! Zwłaszcza
    obróbka fotek w CS5 i flaszki Operowe rozgrzewają rdzenie do
    ,,czerwoności''. BSODu notebookowego nie pamiętam. :) Szybka
    reakcja na buchanie gorącego powietrza daje dobre efekty, ale
    co wówczas, gdy jestem zbyt daleko?... Nawet próbowałem stawiać
    notebook na pojemnikach z zamarzniętym żelem... Skutek był -- ale
    głównie w postaci wody... :)

    > 2) Aktualizacje instaluję w zasadzie wyłącznie przy restar-
    > tach albo jak odchodzę na dłużej od komputera i mogę so-
    > bie pozwolić na przerwę w pracy.

    Bo instalujesz badziewne programy -- dobry program nie potrzebuje restartu. :)

    > 3) W tej chwili dysk twardy u mnie nie pracuje w ogóle, poza
    > bezczynnym kręceniem się. I tak jest przez jakieś 95% cza-
    > su prawdopodobnie (nie mierzyłem, szacuję). SSD zatem nic
    > przez 95% czasu nie da ;) Może mam dziwny sposób wykorzy-
    > stania komputera, ale wydaje mi się, że (poza wykonywanymi
    > od czasu do czasu obliczeniami albo rozwijaniem oprogramo-
    > wania) nie wykraczam poza typowe zastosowania typowych
    > użytkowników. Ot, WWW, poczta, trochę YouTube, Minecrafta,
    > grup dyskusyjnych...

    To ciekawe, bo ja stale wywalam gigabajty (dosłownie!!) śmieci
    keszowych... Filmy -- flasze głównie, muzyka -- MP3... Dosłownie
    wywalam tego gigabajty dziennie... Czasami z ciekawości sprawdzam,
    czy aby nie ciągnie się mi to, czego nie chcę, ale najwyraźniej
    wywalam to, co oglądałem... Opera jakoś dziwnie keszuje -- naraz
    w paru miejscach, z czego co najmniej w jednym nie kasuje...

    Jeśli mam w zapasie mniej niż 5 GB wolnego miejsca na te flaszkowe
    filmy -- jest krucho. Dbam o to, aby było około 20 GB. Dziwi mnie
    zatem bezczynność Twoich dysków w kontekście Jutuby. :)

    -=-

    U mnie (na Seagatach Momentusach) WXP (notebook) i W7Startr
    (netbook) budzą się z uśpienia w niecałe 3 sekundy. :) Dyski
    zazwyczaj szaleją -- keszowanie, SWAPowanie, jakieś dziwne
    pliki PSa, porządkowanie...

    -=-

    Dla mnie SSD są za drogie. :) A BSODy mówią mi, że temperatura jest
    zbyt niska. :) (nie pamiętam innych sytuacji BSODOwych od co siedmiu
    lat) Zawieszki wywołane wysoką temperaturą nie dają BSODów. Dają głośną
    pracę wentylatora, buchanie gorącego powietrza, niestabilna pracę przez
    parę sekund i wszystko staje w miejscu, a po chwili ekran blednie i staje
    się zupełnie ciemny...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'