eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNissin Di700A czy Metz 44 AF-2 do Sony A58 (Sony Multi Interface)? › Re: Nissin Di700A czy Metz 44 AF-2 do Sony A58 (Sony Multi Interface)?
  • Data: 2016-03-13 18:29:38
    Temat: Re: Nissin Di700A czy Metz 44 AF-2 do Sony A58 (Sony Multi Interface)?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-12 o 21:33, sc67 pisze:
    > Irokez <n...@w...pl> wrote in

    > 44 oznacza, że np. przy przesłonie 4 dobrze doświetlisz obiekty
    > o max odlełości 11m. 48 pozwala oświetlić obiekt ogległy 12m.
    >
    > I podobnie dla 50mm będziesz miałodpowiednio 8m i 8,25m.
    > Czyli różnica niewielka.

    Dziękuję za wyjaśnienie.
    Znalazłem po tych wyjaśnieniach kalkulator i wyszło że przy Zoomie na
    jaki pozwala lampa Nissina czyli 200mm mam zasięg 13,5m. Czyli 2,5 metra
    więcej maksimum Metza. Ale strzelanie na 200mm z lampą do obiektu
    odległego o 10 metrów to jakoś mało takich przypadków widzę. A jak już
    jednak (kościoły) to wszystko jest za małe :) Choć na staruszka Sunpak
    PZ5000 nie narzekałem. Ale jak teraz patrzę w jego instrukcję to dla
    105mm ma liczbę przewodnią 52 co daje zasięg 13m. Zoom ma do 135mm.
    Metry wolniej rosną jak kasa jaką trzeba dać za liczbę przewodnią lampy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez