  • Data: 2010-05-06 14:26:28
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 06 May 2010 16:14:40 +0200, Kyniu napisał(a):

    > Jest ale nie wiem do czego zdazasz.

    Ponieważ każda z tych fraz została zarejestrowana jako znak towarowy.

    Natomiast nie jest dopuszczalne -- to pewnie miałeś na myśli --
    zarejestrowanie nazw rodzajowych (np. "sklep z aparatami" dla sklepu z
    aparatami).

    > Tu sprawa jest trudniejsza. Owszem, sa to dwa slowa powszechnie uzywane,
    > ale zestawioen razem nabieraja nowego znaczenia i nie sa juz odrebnymi
    > slowami ale stanowia haslo, utwor.

    E, utworu to już w ogóle nie.
    Natomiast tak, zdaniem UPRP fraza ta posiada zdolność odróżniającą.

    > A co art 135 prawa wlasnosci przemysklowej ma do zasad nieuczciwej
    > konkurencji?

    Ma to, że jeśli coś wolno na podstawie tego przepisu, to nie da się
    zarzucić bezprawności działania ;-)

    > Art. 135. Udzielenie prawa ochronnego na znak towarowy dla określonych
    > towarów nie stanowi samoistnej podstawy do odmowy zarejestrowania znaku
    > dla towarów tego samego rodzaju innego przedsiębiorcy tylko dlatego, że
    > zawiera on takie samo lub podobne oznaczenie odnoszące się do dóbr
    > osobistych, w szczególności nazwisko właściciela.
    >
    > ???

    To oznacza, że Pan Jan Chryzostom Nikon może produkować aparaty Nikon.

> [...]
    >
    > Alez ja wlasnie o tym od poczatku pisze. Tylko ze postanowiles teraz
    > pomieszac prawo wlasnosci przemyslowej z prawem o zwalczaniu nieuczciwej
    > konkurencji. A czynami nieuczciwej konkurencji sa w szczegolnosci: ...
    > wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług, naśladownictwo
    > produktów, .... Zatem pan Leszek Nikon moze sobie nazwac firme Nikon i
    > uzywac w nazwie swojego nazwiska Nikon (bo pozwala mu na to wspomniany
    > art 135 oraz 156) ale nie moze produkowac aparatow cyfrowych i
    > wprowadzac pod marka Nikon na rynek bo nosiloby to znamiona czynu

    Ale ono nie będzie wprowadzało w błąd. Jak sobie wymyśli swoje logo
    (powiedzmy fioletowe), aparat nie będzie się nazywał D300 i nie będzie
    naśladował wyglądem D300, to mu wolno.

    > Bada, niebada. Odmowi pewnie czegos tak oczywiste jak rejestracja znaku
    > slownego SLONCE czy POGODA ale juz w innym przypadku moze nie wykazac
    > sie taka gorliwoscia.

    POGODA: TOW: (111) 157866, uprawniony TVN SA, m.in. w klasach produkcja
    reklam telewizyjnych, radiowych, kinowych, internetowych, dystrybucja
    materiałów reklamowych, rozpowszechnianie ogłoszeń reklamowych,
    wynajmowanie miejsca i czasu na umieszczanie ogłoszeń lub reklam w
    środkach masowego przekazu, wypożyczanie materiałów reklamowych, pokazy
    towarów, organizowanie kampanii reklamowych, usługi konsultacyjne w
    zakresie reklamy, usługi w zakresie dystrybucji i doręczania prospektów i
    próbek reklamowych

    POGODA, TOW: (111) 159226, uprawniony Telewizja Polska SA, m.in. w
    klasach urządzenia i przyrządy: fotograficzne, kinematograficzne,
    optyczne do celów dydaktycznych, urządzenia do nagrywania, transmisji lub
    reprodukcji dźwięku lub obrazu, magnetyczne nośniki danych, płyty /dyski/
    z nagraniami, amulety sprzedające i mechanizmy do urządzeń uruchamianych
    przez wrzucenie monety, maszyny liczące, sprzęt przetwarzający dane i
    komputery, programy komputerowe, gry telewizyjne i komputerowe

    POGODA, TOW: (111) 176856, uprawniony Telewizja Polska SA, m.in. w
    klasach wydawnictwa, czasopisma, książki, albumy, broszury, periodyki i
    publikacjenieperiodyczne, fotografie, materiały piśmienne, kleje do
    materiałów piśmiennych lub docelów domowych, materiały szkoleniowe i
    instruktażowe

    więc pewnie znów chodziło Ci o coś innego ;-)

    > no ale przeciez kazdy polak jest prawnikiem, lekarzem,
    > informatykiem i fotografem.

    Widzę ;)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd