  • Data: 2011-05-06 20:32:57
    Temat: Re: Nikon D90-gdzie jest bateryjka podtrzymująca zegar?
    Od: "henry1" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9c0bac45-46dc-4601-a5d3-6e2135de80ee@28g2000yqu
    .googlegroups.com...

    > Tam nie ma bateryjki. Na p ycie g wnej powinien by kondensator np. Goldcap
    > . To on podtrzymuje dane w pamieci.
    > Mo na samemu jak si wie, co i jak, albo serwis

    Dzieki za informacje. Oddam do serwisu Nikona poprzez sklep w którym
    kupiłem. Na szczescie mam gwarancje jeszcze. A ciekawe jest to , ze
    inne ustawienia są zapamietywane - po wyciągnięciu akumulatora (język,
    jasnośc lcd itd), a ZEGAR i DATA powracają do 1 stycznia 2000 za
    każdym razem.

    Te inne ustawienia są zapisywane w pamięci nieulotnej
    np. eeprom.
    Zegar i data są zapamiętywane w innym miejscu i potrzebują zasilania nawet
    jak aparat jest wyłączony lub pozbawiony głównego zasilania.Ale to
    podtrzymanie też nie jest wieczne. Po dość długim czasie nieobecności
    głównej baterii ten kondensator też sie rozładuje i
    ustawienia zegara sie zresetują.