  • 1. Data: 2009-10-28 21:04:25
    Temat: Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Chce zakupić jakieś cudo, do wykorzystania jako serwer ftp, zdalny Windows,
    punkt zaczepienia kamerki, printserwer itd.
    Dotychczas sluzy za to Compaq PII 400MHz, no ale przesadnie szybki nie jest.
    Chce kupic cos podobnego - niewielki i stosunkowo cichy firmowy komputerek.
    Widzialem i troche znam Compaq'i/HP, mialem firmie cala gamę Delli (też fajne),
    może jakieś inne pomysły?

    Alternatywą jest kupno małej obudowy i wsadzenie tam Athlona 2500+, ale...
    troche mi to nie odpowiada - osobna grafika, a takie poskładane cueda nie będą
    tak przemyślane jak kupiony zestawik.

    Jakieś sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-10-28 22:19:04
    Temat: Re: Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Jakieś sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

    Za tyle wyjmiesz an Allegro Della Optiplex 260 z P4, 1 GB RAM i dyskiem
    około 80 GB. W mojej ocenie bardzo przyzwoity sprzęt. I nieduzy.

    Wada - mocno się grzeje.

    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 3. Data: 2009-10-29 00:00:00
    Od: Szymon Wróblewski <s...@S...onet.pl>

> [...]
    > cueda nie będą tak przemyślane jak kupiony zestawik.
    > Jakieś sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?
    Witam
    Polecam zakup jakiegoś kadłubka notebooka.
    W zależności od wyposażenia może kosztować już od 100zł w podstawowej
    wersji tzn PM 1,4GHz i 256MB ramu.
    Może być to coś zupełnie zgrabnego HP nc4000 lub mniej zgrabnego nc6000.
    Oczywiście do tego trzeba dokupić dysk twardy 2,5", 40GB można kupić już
    od 80zł.
    W zestawie karta sieciowa gigabitowa. Można za kolejne 100zł dokupić
    kartę wifi + wbudować bluetootha.
    Taki zestaw będzie cichy i energooszczędny. W idle pobiera ok 25W, gdy
    się dokupi baterię będzie prawie jak z UPS :)
    Można też dokupić stację dokującą cena od 10zł i wtedy będzie komplet wyjść.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 4. Data: 2009-10-29 07:58:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 28 October 2009 22:04, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Jakieś sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

    Zainteresuj się platformą VIA Epia. Używam, i jestem *bardzo*
    zadowolony. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-10-29 09:21:47
    Od: " K" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl> napisał(a):

    > Za tyle wyjmiesz an Allegro Della Optiplex 260 z P4, 1 GB RAM i dyskiem=20
    > oko=B3o 80 GB. W mojej ocenie bardzo przyzwoity sprz=EAt. I nieduzy.
    >
    > Wada - mocno si=EA grzeje.

    Mam takiego Della i jest ok, ale domniemam, ze tutaj walczymy o niski pobor
    mocy....

    Przejrzyj informacje nt. tej plyty, ktora masz w tej chwili i daj jakiegos
    celerona 1,1 ghz na przejsciowce, sproboj mu obnizyc napiecie do 1,5v to moze
    nawet wentylator sie nie bedzie zalaczal.... koszt zamknie sie w 30 zl :)

  • 6. Data: 2009-10-29 10:22:51
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    ja bym kupił coś na ATOMie.

  • 7. Data: 2009-10-29 19:40:06
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Zainteresuj się platformą VIA Epia. Używam, i jestem *bardzo*
    > zadowolony. :-)

    Moze sie myle co do Epii, ale wolalbym troche wieksza wydajnosc.
    Chociaz atom.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-10-29 19:40:51
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Mam takiego Della i jest ok, ale domniemam, ze tutaj walczymy o niski
    > pobor mocy....

    Srednio na jeża :-)

> [...]
    > jakiegos celerona 1,1 ghz na przejsciowce, sproboj mu obnizyc
    > napiecie do 1,5v to moze nawet wentylator sie nie bedzie zalaczal....

    Jest to opcja, aczkolwiek te wszystkie GX60ki itd. sa takie brzydkie ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 9. Data: 2009-10-29 19:48:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 29 October 2009 20:40, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Moze sie myle co do Epii, ale wolalbym troche wieksza wydajnosc.
    > Chociaz atom.

    Zależy, do czego ma być. ZTCP płyty EPIA dochodzą do 1.2GHz (być może
    teraz już więcej, ostatnio nie sprawdzałem) - a to już 3x tyle co masz
    teraz. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 10. Data: 2009-10-29 22:34:40
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Zależy, do czego ma być. ZTCP płyty EPIA dochodzą do 1.2GHz (być może
    > teraz już więcej, ostatnio nie sprawdzałem) - a to już 3x tyle co masz
    > teraz. ;-)

    Obecne cudo jest kompletnie przestarzale - o tym nie ma w ogole co dyskutowac.
    Kwestia jaka wydajnosc ma Epia 1.2GHz?
    Jesli mniejsza niz Atom 1.6 to w ogole odpada.
    Ja bym mogl tam wsadzic takiego Athlona 3200+ z 2GB RAM - starczylo by w
    zupelnosci.
    P4 tez moze byc, ale to grzalka.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327