  • 11. Data: 2012-04-14 20:30:03
    Temat: Re: Niezawodny dysk 2 TB SATA - WD20EARX?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-12, o godz. 16:59:54
    "qwerty" <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
    > Mogłeś wcześniej powiedzieć, bo dziś zamówiłem 4 x 2 TB WD do
    > rejestratora. ;)

    Green dyski do rejestratora? Raczej kiepski pomysł. Do tego stosuje się
    raczej dyski przystosowane do ciągłej pracy i zapisu danych. Nie zdziw
    się jeśli po paru miesiącach zaczną Ci się sypać. Lepiej stosować dyski
    dedykowane np. do domowych nagrywarek wideo.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2012-04-14 20:32:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-13, o godz. 08:41:22
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > qwerty nabazgrał(a):

    > To możesz mieć problem :) mi wsadzili do QNAP-a Seagate GREEN i
    > wywalało co chwila któryś dysk .. zamiana na normalne i wszystko
    > działa bez problemu.

    Zależy widocznie od egzemplarza. ;-) Ja testuję od ~3 tygodni 4x2TB
    Green Seagate w 459 i jakoś nie zauważyłem jakichś negatywnych objawów.
    Choć są to dyski tymczasowe bo docelowe będą całkiem inne.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2012-04-14 21:32:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...
> [...]
    > się jeśli po paru miesiącach zaczną Ci się sypać. Lepiej stosować dyski
    > dedykowane np. do domowych nagrywarek wideo.

    Zakup nie jest za moje pieniądze, więc się nie martwię. Ogólnie to szybciej
    pada rejestrator, niż dysk.

  • 14. Data: 2012-04-14 22:22:26
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-14 20:32, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Zależy widocznie od egzemplarza. ;-) Ja testuję od ~3 tygodni 4x2TB
    > Green Seagate w 459 i jakoś nie zauważyłem jakichś negatywnych objawów.
    > Choć są to dyski tymczasowe bo docelowe będą całkiem inne.

    To nie temat na krótkie testy. Jak pisałem wcześniej, dyski Green mają
    długie czasy obsługi błędów, co powoduje iż rejestrator w przypadku
    wystąpienia błędu zawiesi się, rozwali raid etc. Z punktu widzenia
    zastosowania istotniejszy jest ciągły zapis niż 100% zgodność danych
    (gdy jedna klatka będzie uszkodzona nic się nie stanie). Gdy rejestrator
    padnie, nic z niego.

  • 15. Data: 2012-04-15 11:48:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-14, o godz. 22:22:26
    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > zgodność danych (gdy jedna klatka będzie uszkodzona nic się nie
    > stanie). Gdy rejestrator padnie, nic z niego.

    Ja te dyski testuję w NAS-ie a nie w rejestratorze. To że QNAP ma
    możliwość podłączenia kamer nie znaczy że jest to system monitoringu.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2012-04-15 11:48:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-14, o godz. 21:32:17
    "qwerty" <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    > Zakup nie jest za moje pieniądze, więc się nie martwię. Ogólnie to
    > szybciej pada rejestrator, niż dysk.

    Strasznie kiepskie rejestratory masz w takim razie. ;-)

    Zdrówko